کد خبر: ۵۳۹۷۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۱۱ شهريور ۱۴۰۳
روزنامه آرمان: با توجه به شرایط فعلی باید نسبت به یک مذاکرات جامع تصمیم گرفته شود. چرا که بعید است اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تصمیم داشته باشند حول محور هسته‌ای با شرایط جدیدی صحبت کنند.

به گزارش پایگاه خبری 598، یک روزنامه اصلاح‌طلب تاکید دارد با توجه به پایان زسیدن زمان بندی ۸ ساله برجام احتمالا مذاکراتی در پیش خواهد که شامل محورهای هسته ای، موشکی، منطقه ای و حقوق بشری خواهد بود.

روزنامه آرمان ملی طی یادداشتی با بیان اینکه آنچه اکنون به عنوان یک عامل حقوقی وجود دارد قطعنامه ۲۲۳۱ است که اکتبر سال آینده به پایان می‌رسد و طبیعتا باید درباره آن تصمیم گرفته شود، نوشت، در خوش‌بینانه‌ترین حالت اگر مذاکراتی بین ایران اروپا صورت گیرد توافقی مثل برجام و با همان زمان‌بندی‌ها را خواهیم داشت. چرا که در حال حاضر بعید است که سایر کشورهای حاضر در ۱+۵ اعم از آمریکا یا روسیه و چین با توجه به مناسبات روسیه با اروپا دوباره حول محور یک توافق جمع شوند.

در ادامه این یادداشت آمده است: بنابراین می‌توان شاهد یک توافق جدید بود چرا که در سال آینده شورای امنیت نسبت به ادامه همکاری‌ها تصمیم بگیرد یا اینکه اگر گزارشی به شورای امنیت ارجاع شود که وافق اجرا نشده با توجه به عدم توافق احتمال دارد که دوباره تحریم‌های بین‌المللی برگردد.

به نوشته این روزنامه، اگر قرار باشد که مذاکراتی صورت بگیرد مذاکراتی جامع خواهد بود که حول محور چندین مساله مختلف که اتفاقا مساله تحریم‌ها را نیز شامل می‌شود مثل تحریم‌های هسته‌ای، موشکی منطقه‌ای، حقوق بشری که این تحریم‌ها در سال های اخیر با توجه به مصوباتی که در اتحادیه اروپا، کنگره آمریکا و دستورات ریاست جمهوری آمریکا به شدت به هم وابسته‌اند. لذا امکان اینکه فقط روی تحریم‌های هسته‌ای مذاکره شود خیلی بعید است و شرایط منطقه نیز به گونه‌ای نیست که فقط مساله هسته‌ای مورد مذاکره قرار گیرد.

آرمان ملی در ادامه تصریح کرد، باید با توجه به شرایط فعلی باید نسبت به یک مذاکرات جامع تصمیم گرفته شود. چرا که بعید است اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها تصمیم داشته باشند حول محور هسته‌ای با شرایط جدیدی صحبت کنند.

بیان این مطالب نشان می‌دهدکه بخشی از اصلاح طلبان در حال فضاسازی برای مذاکرات احتمالی بوده و می‌کوشند تا مساله مذاکرات جامع شامل هسته‌ای، موشکی، منطقه ای و حقوق بشری را در کانون مطالبات قرار داده و از دیگر رفع هرگونه تحریم را منوط به مذاکرات جامع نمایند.

منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها