کد خبر: ۵۳۹۷۲۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۱۰ شهريور ۱۴۰۳
وزیر اقتصاد دولت پزشکیان، دیشب چند دقیقه در تلویزیون حرف زد، اما آن قدر آمار جا به جا داد، یا موضع نادرست گرفت که می توان گفت رکورد حجم خلاف گویی در یک زمان محدود را هم جا به جا کرد!

به گزارش پایگاه خبری 598، محمد ایمانی نوشت: وزیر اقتصاد دولت پزشکیان، دیشب چند دقیقه در تلویزیون حرف زد، اما آن قدر آمار جا به جا داد، یا موضع نادرست گرفت که می توان گفت رکورد حجم خلاف گویی در یک زمان محدود را هم جا به جا کرد!

آقای همتی دیشب گفت: "کدام اسب زین شده را تحویل دولت داده‌اید؟ تورم ۴۰ درصدی؟ دلار ۶۰ تومنی؟ کسری بودجه ۳۰ درصدی؟ نرخ بیکاری ۱۳ درصد؟". بر خلاف این ادعا، نرخ بیکاری در فصل اول امسال به ۷,۷ درصد کاهش یافته که اتفاقی مثبت و پایین ترین نرخ بیکاری ظرف دو دهه اخیر است.

وزیر اقتصاد تازه کار، در کمتر از یک هفته، به میزان ۵ درصد بر نرخ تورم تحویل گرفته از دولت شهید رئیسی اضافه کرد و ۳۵ درصد را ۴۰ درصد عنوان کرد! این در حالی است که وی به هنگام ریاست بانک مرکزی در دولت روحانی، بالاترین نرخ تورم را به میزان ۴۶ درصد به ثبت رسانده است.

نرخ دلار در آغاز ریاست همتی بر بانک مرکزی ۹۱۵۵ تومان بود و سه سال بعد در پایان دولت روحانی به ۲۳۸۵۰ تومان رسید.

از سوی دیگر، آقای همتی، نرخ رشد ۵ درصدی در دولت سیزدهم را مورد انتقاد قرار داده و رشد اقتصادی مطلوب را ۸ درصد عنوان کرد تا از دولت رئیسی خرده گیری کرده باشد.

اما او این واقعیت مهم را نگفت و کتمان کرد که معدل رشد اقتصادی در ۸ سال دولت روحانی، نزدیک به صفر (۶ دهم درصد) بود . نرخ رشد اقتصادی مقارن با ریاست همتی بر بانک مرکزی ، منفی ۲ درصد بود بود که در پایان دولت رئیسی به بالای ۵ درصد (۷ درصد افزایش) رسیده است. در همین دوره، کسری تراز عملیاتی بودجه، از ۴۰ درصد به ۳۵ درصد کاهش یافته است.

آقای همتی دیشب در ابتدای اولین گفت و گوی تلویزیونی بعد از وزارت، گله کرد که سه سال به تلویزیون دعوت نشده بود. اما در همین شروع مجدد، کلی شاخص و رکورد و آمار اقتصادی را جا به جا کرد تا نشان دهد چقدر آماده مدیریت و پاسخگویی است!

او در عین حال با دفاع از وام های ویژه بانک‌ها به کارمندان شان گفت: "کارمندان بانک‌ها از ۶ صبح سر کار می‌روند و با سختی کار می‌کنند، در سال‌های گذشته هم علی‌رغم تورم ۴۰درصدی، حقوقشان ۲۰درصد ۲۰درصد بالا رفته است، پس مستحق دریافت وام هستند".

آیا سایر اقشار کارمندی و کارگری ساعات کاری کمتری دارند یا حقوق بیشتری دریافت می کنند که نباید از تسهیلات آن چنانی برخوردار باشند؟ و آیا تسهیلات اعطایی بی ضابطه نمی تواند در مسیر حمایت از تولید و اشتغال و ازدواج جوانان هزینه شود؟ چرا وزیر اقتصاد ماجرا را وارونه نگاه می کند؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها