کد خبر: ۵۳۹۶۹۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۰۸ شهريور ۱۴۰۳

به گزارش پایگاه خبری 598، محمد ایمانی، فعال رسانه در تلگرام نوشت:

عبرت خاتمی برای پزشکیان

"صدق"، از جنود عقل است و "کذب"، از جنود جهل. رفتار سیاستمدار اگر با گفتار او مطابقت نکند، ابتدا تناقض می آفریند، سپس از جاده صداقت منحرف می کند و در مسیر قهقرا می کشاند.

آقای پزشکیان، بارها بر وفادارای به نظام و قانون اساسی و تبعیت از سیاست های کلی و بیانات مقام معظم رهبری تاکید کرده، که رویکرد درستی هم هست. در عین حال، برخی اقدامات و انتصابات، مغایر با آن شعار کلی آقای پزشکیان است.

رهبر انقلاب درباره انتصابات، بر ضرورت استفاده از افراد معتقد به انقلاب و نظام، و پرهیز از افراد زاویه دار تاکید کرده اند. اما متاسفانه این مطالبه مهم، در برخی مهره چینی های درون دولت مغفول مانده و از افراد مسئله دار و زاویه دار استفاده شده است.

اولین اشتباه و تخلف، استفاده از برخی مجرمان و محکومان امنیتی در شورای راهبری کابینه و کمیته های فرعی آن بود. سوابق مجرمیت این عناصر فاقد صلاحیت کاملا روشن است و در اختیار دستگاه های قضایی و اطلاعاتی قرار دارد.

کسانی که سابقه فروش اطلاعات به بیگانگان داشتند، یا به خاطر مشارکت در آشوب افکنی نیابتی علیه جمهوریت و اسلامیت، بازداشت و محکوم شدند، و یا در فتنه صهیونیستی ۱۴۰۱ نقش آفرینی کردند، از صلاحیت ساقطند؛ اما همان ها نقش اصلی را در چیدن کابینه و پیشنهاد برخی افراد زاویه دار ایفا کردند و حالا هم متولی مهره چینی در وزارتخانه ها، معاونت ها سازمان ها شده اند.

در حالی که آقای پزشکیان شعار وفاق ملی می دهد، تندروهای نفوذ کرده در اتاق های تصمیم گیری و تصمیم سازی دولت، به قلع و قمع نیروهای انقلابی مشغول شده و انتصاب برخی افراد فاقد صلاحیت را تجویز می کنند، یا مجرمان برکنار شده را بر می گردانند. نرمش آنها با عناصر معارض، و تقابل شان با نیروهای سالم و معتقد و انقلابی است..

رهبر انقلاب دیروز به اعضای دولت فرمودند: نکته‌ی بعدی، انتخاب همکار است. از همکاران دارای این خصوصیات بیشتر استفاده کنید. جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد، پرانگیزه، اینها هستند که میتوانند به شما کمک کنند.

ایشان قبلا هم فرموده بودند: "چه کسی میخواهد میدان‌دار این میدان باشد؟ میدان اقتصاد، میدان فرهنگ، میدان فعالیت‌های سازندگی، میدان تولید. آن کسی را باید میدان‌دار کرد که امین باشد، صادق باشد، متدین باشد، از بُن دندان به جمهوری اسلامی به نظام اسلامی معتقد باشد. امید به آینده و نگاه مثبت به افق. آنهایی که افق به نظرشان تاریک است، کاری نمی‌شود کرد، نمیشود به اینها مسئولیت‌های اساسی و کلیدی داد. تشرّع و متشرّع بودن. اشتهار به پاکدستی و صداقت. سابقه سوء نداشته باشند. نگرش ملی داشته باشند. یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی و اینها نشوند".

اگر رئیس جمهور محترم باور دارد که رهنمودهای رهبر انقلاب، مسیر موفقیت و سعادت و عاقبت به خیری است، باید در برخی انتصابات زیر مجموعه ها، و رویکردهای دستگاه های دولتی تجدید نظر کند. کسانی با نقاب وفاق و موافق - و در باطن منافق- نمی خواهند دولت، در مسیر انقلاب حرکت کند.

آنها همان سابقه دارانی هستند که خاتمی را به قعر کشاندند و با این وجود در سرانجام دولتش، او را بی کفایت و اردک لنگ نامیدند و با ادبیاتی موهن، خواستار عبور از وی شدند. امید که عبرت آقای خاتمی برای آقای پزشکیان تکرار نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها