کد خبر: ۵۳۹۵۶۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۰۵ شهريور ۱۴۰۳

پایگاه خبری 598-علی شعبانی/ در گرمای سوزان بیابان، صدای تپش‌های قلب عاشقان از دوردست‌ها به گوش می‌رسد. آن‌جا که قدم‌ها بر خاک گرم می‌نشینند و اشک‌ها در میان گرد و غبار به آسمان صعود می‌کنند، خاطرات زنده می‌شوند. این‌جا کربلاست، و اینان زائران اربعین حسینی.

اربعین، روزی است که عشق و وفاداری به امام حسین (ع) در دل میلیون‌ها انسان زنده می‌شود. پیاده‌روی از نجف به کربلا، مسیری که هر قدمش نشان از عشق به آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم دارد. زائران با دل‌هایی پر از ایمان و لب‌هایی زمزمه‌گر یا حسین، این راه را می‌پیمایند. از کودک تا پیر، هر کدام قصه‌ای در دل دارند، قصه‌ای که ریشه در تاریخ اسلام و مظلومیت اهل بیت دارد.

اما فراتر از مرزهای عراق، در قلب فلسطین نیز صدای آزادی‌خواهی و مقاومت به گوش می‌رسد. غزه، سرزمینی که سال‌هاست در چنگال ظلم و اشغالگری به سر می‌برد، همچنان به مبارزه خود ادامه می‌دهد. مردم غزه، همچون زائران کربلا، برای آزادی و حق خود می‌جنگند. هر روز مقاومت، هر کودکی که شهید می‌شود، هر مادری که پس از شهادت فرزندش فریاد میزند: «عزیزم خون تو رنگین‌تر از حسن و حسین نیست»، نشان از پایداری و عشق به وطن است.

فلسطین و اربعین، دو واژه‌ای که هر یک داستانی از ایستادگی در برابر ظلم و ستم را روایت می‌کنند. اربعین، یادآور ظلمی است که بر امام حسین و یارانش رفت، و فلسطین یادآور ظلمی است که بر ملتی مقاوم اعمال می‌شود. هر دو قصه، قصه عشق به عدالت و انسانیت است.

پیاده‌روی اربعین، نمادی از همبستگی مسلمانان جهان است. این همبستگی، وقتی که میلیون‌ها زائر در یک صدا، نام حسین ع را فریاد می‌زنند، پیام اتحاد و مقاومت را به گوش جهانیان می‌رساند. غزه نیز، با مقاومت و ایستادگی خود، نشان می‌دهد که ظلم و ستم هرگز نمی‌تواند اراده ملت‌ها را درهم بشکند.

در این راه، دل‌های مردم فلسطین و زائران اربعین به هم پیوند می‌خورند. همان‌طور که زائران در مسیر کربلا برای آزادگی و عدالت گام برمی‌دارند، مردم فلسطین نیز در راه آزادی و استقلال خود استوار ایستاده‌اند. این پیوندی است که فراتر از جغرافیا و زمان است. پیوندی که نشان می‌دهد عشق به آزادی و عدالت، مرزی نمی‌شناسد.

فلسطین و اربعین، دو نام، دو مسیر، اما یک پیام: ایستادگی در برابر ظلم و عشق به عدالت. این دو، نمادهای مقاومت و امید به آینده‌ای روشن‌تر هستند. آینده‌ای که در آن، آزادی و عدالت برای همه انسان‌ها محقق شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها