کد خبر: ۵۳۹۵۶
زمان انتشار: ۱۸:۵۸     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رونق و شلوغی نمایشگاه خوشحال کننده است و باید گفت که تنها نمایشگاهی که دوست نداریم خلوت باشد نمایشگاه کتاب تهران است.
فارس، غلامعلی حداد عادل در نشست مسئولین نمایشگاه که با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمن دری رئیس نمایشگاه کتاب و جمعی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد گفت: باعث خوشبختی بنده است که در کنار اعضای کمیسیون فرهنگی در آخرین روزهای عمر مجلس هشتم برای چهارمین بار موفق به بازدید از نمایشگاه می شوم.

به گفته حداد عادل در علاقه نمایندگان و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به نمایشگاه کتاب همین بس که 14 نفر از میان 17 عضو این کمیسیون امروز برای بازدید در این جلسه حاضر شدند.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: امیدوارم نمایشگاه مثل هر سال یک گام برای توسعه علم و فرهنگ در کشور باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه کتاب عنوان کرد: بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب دلالت بر اهمیت نمایشگاه در نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و جزو معدود نمایشگاه هایی است که رهبر انقلاب در آن حضور یافته و ساعتها به بازدید می پردازند که با حضور در اهمیت کتاب و ضرورت مطالعه به جامعه پیام می دهند.

حداد عادل افزود: در نمایشگاه همه قشری از زن و مرد، پیر و جوان، نوجوان و کودک، شهرستانی و تهرانی همه صنف از روحانی و دانشگاهی دیده می شود که وجه مشترک همه آنها علاقمندی به علم و فرهنگ است.

به گفته حداد عادل رونق و شلوغی نمایشگاه خوشحال کننده است و باید گفت که تنها نمایشگاهی که دوست نداریم خلوت باشد نمایشگاه کتاب تهران است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: جمله معروف از امیرالمونین تحت این عنوان که کتاب بوستان دانشمندان است همواره مطرح می شود. باید بگویم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بوستان مطالعه کنندگان، استادان، دانشجویان است. نمایشگاه مبدل به تفرجگاه اهل علم شده است.

این مقام مسئول در ادامه ضمن ااشاره به اینکه وقتی استقبال مراجعین را می بینم خوشحال می شوم افزود: 33 سال از عمر جمهوری اسلامی ایران می گذرد و برپایی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب حکایت از آن دارد که نمایشگاه کتاب یکی از نمایشگاه های باسابقه در عمر جمهوری اسلامی ایران است.

وی در پایان ضمن اشاره به اینکه حرمت اساتید همواره باید حفظ شود تصریح کرد: شنیدم در برخی مقالات نسبت به برخی اساتید که بنده آنها را به پاکی می شناسم اهانت هایی صورت گرفت و اسباب رنجش آنها فراهم شده که اینجا تاسف خود را از این مهم ابراز می کنم، برخی از این استادان را شناخته و سالها با آنها کار کردم که گواهی به پاکی آنها می دهم؛ امیدوارم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون فرهنگی وی از اینگونه استادان دفاع کنند تا فضای فرهنگی نمایشگاه به فضایی تنش زا و اهانت به استادان مبدل نشود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها