کد خبر: ۵۳۹۳۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
وزیر راه:
وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت بیش از ۹۵ درصدی چهارخطه شدن محور اهواز- حمیدیه- سوسنگرد- چذابه (طریق‌الحسین) برای سفرهای اربعین خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری 598، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: «محور اهواز- حمیدیه- سوسنگرد- چذابه (طریق‌الحسین) به طول ۱۱۵ کیلومتر که بیش از ۹۵ درصد آن چهارخطه شده است آماده میزبانی زائرین عزیز اربعین حسینی که از مرز چذابه قصد این سفر نورانی را دارند، است.»
گفتنی است، مرزهای شلمچه و چذابه دو گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. با چهارخطه شدن محور اهواز- حمیدیه- سوسنگرد- چذابه که «طریق‌الحسین‌(ع)» نامگذاری شده، مردم خوزستان در تمام ایام سال می‌توانند از آن استفاده کنند که موجب کاهش مواردی چون تصادفات و کشته‌های آن، اتلاف وقت مردم و مصرف سوخت می‌شود.
همچنین وزیر راه و شهرسازی در جلسه ستاد اربعین این وزارتخانه، بر بسیج همه امکانات و به خدمت گرفتن تمامی ظرفیت‌ها و همچنین رفع کاستی‌ها و نواقص سال گذشته برای تسهیل جابه‌جایی زوار اربعین حسینی و برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم تاکید کرد.
بذرپاش به اقدامات در نظر گرفته شده برای سفرهای هوائی اربعین اشاره کرد و افزود: تعداد فرودگاه‌های در نظر گرفته شده برای سفرهای اربعین نسبت به سال گذشته افزایش یابد و پروازهای فوق‌العاده نیز برای این ایام در نظر گرفته شود. ضمن اینکه هیچ شرکت هواپیمایی بدون مجوز سازمان هواپیمایی کشور حق فروش بلیت ندارد و ضمن نظارت کامل بر بازار فروش بلیت با سوداگران برخورد جدی شود.
گفتنی است، به گزارش خبرگزاری تسنیم، «فروغی‌زاد»؛ مدیر فرودگاه شهدای ایلام اظهار کرد: با توجه به تردد بیشتر زائران اربعین از استان ایلام، درخواست برقراری پرواز ایلام- نجف از طریق فرودگاه به سازمان هواپیمایی کشور ارائه شد و این پرواز از 30 مردادماه آغاز می‌شود و تا هشتم شهریور ماه برقرار خواهد بود.
 راه‌اندازی خط اتوبوس تهران- نجف
همچنین در آستانه سفر‌های اربعین، خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف راه‌اندازی و نرخ آن، دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد که با توجه به قیمت پنج میلیون تومانی هواپیما، بالا به نظر می‌رسد.
مهدی قلی‌زاد؛ دبیر ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران درباره سفرهای اتوبوسی اربعین اظهار کرد: پیش‌فروش بلیت برای پایانه مرزی مهران و خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف از دهم مرداد ماه و سفر‌ها از 16 مرداد ماه آغاز شده است.
او به استقبال زائران از تهیه بلیت خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف اشاره کرد و افزود: در نخستین روز، زائران از طریق پنج دستگاه اتوبوس به مقصد نجف اشرف راهی عراق شدند و متناسب با میزان تقاضای زائران، خدمات‌رسانی از این طریق تا انتقال روزانه 18 سرویس قابل افزایش است و برنامه‌ریزی شده که طی این مدت حداقل 400 سرویس مستقیم تهران به نجف برقرار شود. 
دبیر ستاد اربعین اداره کل راهداری استان تهران تأکید کرد: با توجه به محدودیت ناوگان اتوبوسی در کشور، از ظرفیت ناوگان عراق استفاده شده تا خللی در برقراری سرویس‌های روزانه و اعزام دیگر زائران به پایانه مرزی مهران ایجاد نشود. ضمن اینکه نرخ تعیین شده برای اعزام زائران از طریق خط اتوبوس مستقیم تهران به نجف دو میلیون و 600 هزار تومان است. 
همچنین باقرجوان؛ مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری گفت: سفرهای رفت اربعین ۱۰ روز و بازه زمانی برگشت حدود پنج روز است. تعدادی اتوبوس با پلاک‌های نظامی و دولتی برای خدمات رسانی در سفرهای اربعین در حال پیگیری است و مجموعاً ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس در بازه زمانی ذکر شده، فعالیت خواهند داشت.
گفتنی است، «علی عباس شفیعی»؛ فرماندار مهران با اشاره به اینکه زمان ایستایی زائران اربعین در مرز مهران در هنگام خروج و مهر گذرنامه به حدود چهار تا پنج ثانیه کاهش یافته است، افزود: ‌موکب‌های اربعین در حال استقرار در شهر و پایانه مرزی مهران برای ارائه خدمات به زائران هستند. فعالیت پارکینگ‌های شماره یک و 2 اربعین در مهران آغاز شده و واحدهای مختلف خدماتی، آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، تعزیرات و مواکب در محل پارکینگ مستقر شده‌اند. این پارکینگ، ظرفیت پارک 100 هزار خودرو را دارد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها