کد خبر: ۵۳۹۱۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
تقریبا هیچ!
آقای پزشکیان با صدور حکمی، علی طیب‌نیا را به عنوان مشاور عالی خود منصوب کرد. آیا آقای ظریف (رئیس دیروز شورای راهبری کابینه و معاون راهبردی پزشکیان) انتقام خود را گرفته است؟!

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، آقای پزشکیان با صدور حکمی، علی طیب‌نیا را به عنوان مشاور عالی خود منصوب کرد. آیا آقای ظریف (رئیس دیروز شورای راهبری کابینه و معاون راهبردی پزشکیان) زهر خود را ریخته است؟!

روزی که نام طیب نیا در کنار پزشکیان و ظریف عکس تبلیغاتی گرفت، نشریات وابسته به مدعیان اصلاحات تیتر زدند: "طبیب تورم/ طبیب ایران/ ظهور طبیب نیا/ طبیب اقتصاد ایران/ طبیب تورم آمد/ وزیر اقتصاد موفق دولت روحانی، به عنوان فرمانده اقتصادی پزشکیان می آید/ رهبر برنامه های اقتصادی دولت پزشکیان آغاز به کار کرد/ وزیر ضد تورم، فرمانده اقتصادی پزشکیان شد/ و..."

ابتدا اعلام شد طیب نیا معاون اول می شود تا به جای پزشکیان که می گوید کارشناس اقتصاد نیست، سکان هماهنگی تیم اقتصادی را در دست بگیرد. اما در کمال تعجب، عارف ۷۳ ساله که دو دهه در کار اجرایی نبوده، معاون اول شد.

پیش بینی بعدی و حداقلی این بود که طیب نیا به عنوان فردی که گفته می شد فرمانده اقتصادی دولت می شود، وزیر اقتصاد یا معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه شود. اما نهایتا در کمال تعجب، او مشاور پزشکیان شد؛ تقریبا هیچ!

اما طیب نیا از کجا مسئله دار شد. او یک ماه قبل، سر کلاس درس داشگاه تهران درباره ظریف و پزشکیان گفته بود: "ایشان فردا رییس جمهور بشود، ظریف را می خواهد به عنوان وزیر خارجه معرفی کند؛ حتما مجلس رای نخواهد داد. بگذریم از اینکه من، ظریف رو ضعیف ترین وزیر خارجه بعد از انقلاب می دانم.

قوی ترین کارشناس، هر چیزی جای خودش را دارد. قوی ترین کارشناس، ضعیف ترین وزیر خارجه! دوره آقای ظریف، روابط خارجی ما افتضاح بود خصوصا روابط منطقه ای!

ایشان اصلا آدم اجرایی نیست. قائم مقامش هم یک آدم خیلی ضعیفی را گذاشته بود".

پس از انتشار این فایل صوتی، ظریف لبخند زد و تظاهر کرد که اتفاقی نیفتاده. اما او رئیس کمیته پیشنهاد دولتمردان و وزیران بود و با حضور برخی عناصر بشدت سیاسی کار و فاقد کمترین تخصص اقتصادی، کسانی را پیشنهاد کردند که به هر کاری می آمدند الّا مدیریت اجرایی و اقتصادی.

گماشتن ظریف در شورای راهبری و معاونت راهبردی، یک پیام جدی داشت و آن این که از متن این فرآیند، تیم اقتصادی دارای صلاحیت بیرون نخواهد آمد.

اکنون در شطرنج سیاسی ظریف، مردی که فرمانده اقتصادی پزشکیان و طبیب اقتصاد و تورم معرفی می شد، حذف شده است. باید دید ظریفِ همه کاره، تا کجا به حساب آقای پزشکیان، بدخرجی می کند.

* کیهان آنلاین

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها