کد خبر: ۵۳۹۱۴۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
درس‌هایی از زندگانی امام سجاد (ع) و شهید هنیه؛
شهادت فرماندهان مقاومت و تشدید درگیری میان ایران و اسرائیل ، مبین به صدا در آمدن جنگ پایانی و نزدیکی زوال رژیم صهیونیستی و مقدمه ای برای ظهور است !

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در گفتگویی با موضوع «درس‌هایی از زندگانی امام سجاد (ع) و شهید هنیه» به تبیین ابعاد مختلف زندگی این بزرگواران پرداخت. در ابتدا دکتر فشارکی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد (ع)، به نقش ایشان در هدایت جامعه اسلامی پس از واقعه کربلا پرداخت. وی بیان داشت که امام سجاد (ع) پس از شهادت امام حسین (ع) در عاشورای سال ۶۱ هجری قمری، بار امامت و هدایت جامعه اسلامی را بر دوش گرفتند و به مدت ۳۴ سال در این مسیر تلاش کردند.

دکتر فشارکی با اشاره به شرایط سخت دوران امامت امام سجاد (ع)، توضیح داد که این دوران با اختناق فراوان همراه بود، اما امام با روش‌های خاص خود به هدایت جامعه پرداختند. فعالیت‌های امام سجاد (ع) شامل تربیت شاگردان، مناظرات علمی و جهاد تبیین بود. ایشان از روش‌های مختلفی مانند دعا و سخنرانی برای بیان معارف اسلامی استفاده کردند و به مبارزه علیه انحرافات فکری پرداختند.

وی در بخش دیگری از گفتگوی خود به قیام‌های دوران امام سجاد (ع) اشاره کرد و توضیح داد که پس از واقعه کربلا و به دلیل روشنگری‌های امام سجاد (ع)، قیام‌های متعددی علیه حکام ظالم به وجود آمد. از جمله این قیام‌ها می‌توان به واقعه حره و قیام توابین اشاره کرد که به رهبری سلیمان بن صرد خزاعی و قیام مختار برای مجازات عاملین فاجعه کربلا اشاره کرد.

دکتر فشارکی در ادامه به رسالت پیروان امام سجاد (ع) اشاره کرد و بیان داشت که رسالت ما در تبعیت از امام، عمل به رساله حقوق امام است که در سبک زندگی اسلامی بسیار مهم و تأثیرگذار است. همچنین باید با تاسی از امام سجاد (ع) در جهاد تبیین ایجابی و دفاعی برای دفاع از دستاوردهای انقلاب و نظام بکوشیم.

در بخش دیگری از این گفتگو، دکتر فشارکی به شهادت شهید هنیه پرداخت و گفت که شهید هنیه، مجاهدی که در نبرد با اسرائیل مقاومت کرد، در نهایت به شهادت رسید. این اقدام نشان از جنگ ترکیبی دشمن و وجود حفره‌های امنیتی دارد. شهادت هنیه تاوان سنگینی برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت. این شهادت‌ها بیداری اسلامی را به دنبال دارد و با هر شهادت، ملت‌ها بیدارتر و مصمم‌تر در مبارزه با ظلم و نفاق می‌شوند.

دکتر فشارکی در پایان گفتگوی خود به تشدید درگیری میان ایران و اسرائیل اشاره کرد و گفت که نبرد حق و باطل به صدا در آمده است. شهادت هنیه تاوان سنگینی برای رژیم صهیونیستی دارد و نشانگر نزدیکی زوال آن و مقدمه‌ای برای ظهور است. ما باید در مسیر جهاد تبیین، همواره به دفاع از دستاوردهای انقلاب و نظام بپردازیم و در برابر تحریف‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها