کد خبر: ۵۳۹۱۰۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
عملیات ترور موساد در تهران؛
شهید هنیئه ساعت 02:00 بامداد در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه ای از هوا به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری 598؛ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در جریان سفر خود به ایران به منظور شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، بامداد امروز در محل اقامت خود در تهران به شهادت رسید. گفتتنی است که در این حادثه وسیم اوبوشعبان از محافظان شهید اسماعیل هنیه نیز به شهادت رسیده است.

تاکنون اخبار موثقی از چگونگی شهادت هنیه به دست نرسیده است اما خبرگزاری فارس اعلام کرد که شهید هنیئه ساعت 02:00 بامداد در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه ای از هوا به شهادت رسید.

در این رابطه العربیه در ادعایی اعلام کرد که یک موشک دقیق و هدایت شونده به اتاق خواب شهید هنیه نفوذ کرده و به طور مستقیم به او اصابت کرد.

گفتنی است که شهید اسماعیل هنیه ملقب به ابو العبد از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس بود. وی در ۶ مه ۲۰۱۷ رئیس جدید دفتر حماس و جایگزین خالد مشعل شد. شهید هنیئه متولد ۲۹ ژانویه ۱۹۶۳ در اردوگاه الشاطی در غزه بود. محل اصلی زندگی خانواده اش قبل از آوارگی روستای الجوره در عسقلان بوده‌است.  وی تحصلات ابتدایی خود را در مدارس سازمان آنروا در اردوگاه الشاطی در غزه گذراند. تحصیلات دبیرستان را نیز در دانشسرای دینی الازهر در غزه کامل کرد.

 وی در سال ۱۹۸۱ وارد دانشگاه اسلامی غزه شد و به عضویت انجمن اسلامی این دانشگاه در آمد. فعالیت دانشجویی شهید هنیه باعث شد تا در تاریخ ۱۷/‏۱۲/‏۱۹۹۲ همراه با ۴۱۵ نفر از رهبران و فعالان حماس و جهاد اسلامی به مرج الزهور در جنوب لبنان تبعید شود.

مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس در تهران برگزار خواهد شد. این مراسم احتمالاً فردا برگزار می‌شود.

پیکر اسماعیل هنیه پس از نماز جمعه با مشارکت مردمی در دوحه پایتخت قطر تشییع و به خاک سپرده می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها