کد خبر: ۵۳۸۹۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۳     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
عضو فراکسیون اقلیت مجلس در واکنش به نامه احمدی نژاد به هاشمی شاهرودی گفت که احمدی نژاد هر روز یک جنجال جدید در کشور راه می‌اندازد و خودش یک طرفه تصمیم می گیرد و خود را جای شورای نگهبان می گذارد.
مهر، مصطفی کواکبیان در نطق میان دستور خود در جلسه امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز زن و طرح رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس مبنی بر اینکه یکی از زنان رئیس مجلس شورای اسلامی شود، گفت: ریاست مجلس پیشکش‌تان لااقل یکی از کرسی‌های هیات رئیسه را به خانم‌ها اختصاص دهید.

وی با اشاره به انتخابات اخیر مجلس افزود: در این انتخابات شاهد به اوج رسیدن بداخلاقی‌های انتخاباتی بودیم، برخی خود را وامدار حامیان خود می‌دانند و به آن افتخار می‌کنند و برخی هم از امکانات دولتی برای رسیدن به کرسی مجلس استفاده می‌کنند که این هم خلاف قانون و هم شرع است.

این عضو فراکسیون اقلیت افزود: در این انتخابات وکیل‌الدوله بودن پر افتخار تر از وکیل ملت بودن بود و برخی از اصولگرایان نیز افرادی همچون علی مطهری را اصولگرا ندانسته و در لیست خود جای ندادند و به آن نیز افتخار می‌کردند.

وی با بیان اینکه ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کار بودند تا اصلاح طلبان رای نیاورند، گفت: برخی‌ها اصلاح طلبان را ناکام و ما را فتنه گر، خائن و ضد ولایت نامیدند، اما با این وجود ۴۰ درصد از لیست جبهه مردم‌سالاری رای آورد.

کواکبیان با اشاره به عملکرد فراکسیون اقلیت در مجلس هشتم تصریح کرد:‌ عملکرد ما را خودتان بهتر می‌دانید. حتی یک دقیقه در صحن علنی و حتی در کمیسیون‌ها تاخیر نداشتیم.

رئیس جمهور هر روز یک جنجال در کشور راه می اندازد

وی در واکنش به اقدامات رئیس جمهور در غیر قانونی خواندن مصوبات مجلس گفت: آقای احمدی نژاد چرا شما هر روز یک جنجال جدید در کشور راه می‌اندازید؟ خودتان یک طرفه تصمیم می گیرد و خود را جای شورای نگهبان می گذارید؟

نماینده مردم سمنان با بیان اینکه احمدی‌نژاد نباید به هاشمی شاهرودی نامه می‌نوشت، افزود: هیات حل اختلاف وظیفه‌اش رفع اختلاف میان قوای سه گانه است و در مورد تصمیم مجلس و یکی از طرح‌هایی که مجلس به تصویب رسانده است نمی‌تواند اظهار نظری انجام دهد.

شورای نگهبان نظرش را در مورد هیات نظارت بر قانون اساسی دولت اعلام کند

وی تصریح کرد: شورای نگهبان این قانون را تصویب کرده و احمدی‌نژاد خود را در مقام نظارت قانون اساسی قرار داده است و شورای نگهبان نیز باید پاسخگو باشد که هیات نظارتی که دولت تشکیل داده آیا فقط در زمان خاتمی غیرقانونی بود؟

اتحادیه اروپا از آنچه در فرانسه رخ داد درس عبرت بگیرد

کواکبیان همچنین در مورد تحولات اروپا و رای آوردن سوسیالیست‌ها در فرانسه بعد از ۱۳ سال گفت: آن چیزی که در فرانسه اتفاق افتاد اتحادیه اروپا باید از آن درس عبرت بگیرد و مسیر خود را عوض کند.

عضو فراکسیون اقلیت مجلس ادامه داد: با توجه به در پیش بودن مذاکرات بغداد و تحولاتی که در اروپا رخ داده است گروه ۱+۵ باید حق مسلم ایران در انرژی هسته‌ای را به رسمیت بشناسد.

سرنوشت امروز سارکوزی بخاطر اطاعت بی چون و چرا از آمریکا بود

کواکبیان در پایان خاطرنشان کرد: سارکوزی باید بداند که این اتفاقی که برای او افتاد نتیجه پیروی بی چون و چرا ا ز قدرت‌های استکباری همچون آمریکا بوده است و دیگر کشورها باید بدانند که اگر در همین مسیر قدم بردارند سرنوشتی چون سارکوزی را پیدا خواهند کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها