کد خبر: ۵۳۸۷۶۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۳۰ تير ۱۴۰۳
دردسر بزرگ پزشکیان؛
وجود چالش سهم خواهی در دولت تشکیل نشده چهاردهم از همان روزهای ابتدایی اعلام پیروزی پزشکیان رخ داده است و احتمالا تا زمان رای اعتماد مجلس حداقل وجود خواهد داشت.

یک اصلاح طلب پاشنه آشیل دولت پزشکیان را افشا کرد/ غلامعلی رجایی: من مسئله سهم‌خواهی را چالش جدی دولت چهاردهم می‌دانم

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، غلامعلی رجایی در گفت‌وگو با خبرآنلاین و در پاسخ این سؤال که این روزها بحث سهم‌خواهی از دولت چهاردهم مطرح می‌شود، با توجه به گستردگی که طیف حامیان آقای پزشکیان دارند، این مسئله می‌تواند به یک چالش تبدیل شود؟»، اظهار کرد: من فکر می‌کنم یکی از بحث‌های جدی آقای پزشکیان، مسئله اطرافیان ایشان است و از همان اول تشکیل ستاد ایشان دیده شد ولی گفتند تجربه نداشتند و از شهرستان آمدند برای همین جدی گرفته نشد. اما زمانی که آقای پزشکیان در انتخابات برنده شدند، من شنیدم که باعث رنجش افرادی که در پیروزی‌شان نقش داشتند شد و فاصله گرفتند.

البته تلاش‌هایی برای بازگرداندن آنان شد اما آقای پزشکیان باید در این چالش مداخله کرده و اجازه ریزش ندهند. رویکرد ایشان باید جذب آرایی باشد که به ایشان رأی ندادند چه برسد که حلقه‌های اولیه بخواهند فاصله بگیرد. من مسئله سهم‌خواهی را چالش جدی می‌دانم و ایشان باید در این قضیه دخالت کند. بحث سهم‌خواهی می‌تواند برای ایشان یک پاشنه آشیل باشد که نتیجه خوبی هم نخواهد داشت.

افرادی که چند دور وزیر شدند به دلیل تجربه و سابقه اگر بخواهند در کابینه باشند، موج برگشت منفی علیه ایشان ایجاد خواهد شد:
1- وجود چالش سهم خواهی در دولت تشکیل نشده چهاردهم از همان روزهای ابتدایی اعلام پیروزی پزشکیان رخ داده است و احتمالا تا زمان رای اعتماد مجلس حداقل وجود خواهد داشت.


2- وجود گسل سیاسی شهرستانی - تهرانی دومین مشکل جدی دولت پزشکیان است. پایتخت نشینان بدلیل تجربه و اگاهی از وضعیت موجود خود را بیشتر مستحقق دریافت سهمی های کلان از کابینه می دانند! آنجایی که رجایی به واژه شهرستان اشاره می کند گویای همین امر می تواند باشد.و جریان شهرستان چون خود را محور پیروزی پزشکیان می داند نیز خود را در این بازی قدرت مستحق دریافت پاداش کلان می بیند.


3- شهرستان – تهران، مجاهدین جمعه - مجاهدین شنبه شاید اشاره به موضوع همین گسل سیاسی خطرناک اشاره دارد به عبارت دیگر شهرستانی ها و شاید مشخصا سه استان مهم کشور که از نظر قومیتی و مذهبی موجبات پیروزی پزشکیان را فراهم آوردند امروز در چالش با سهم خواهان قدرتمند پایتخت نشین وزنه سنگین تری را داشته و همین امر موجب ناراضیتی شهرستانی ها گردیده است.


4- بنظر راقم مسعود پزشکیان یا توان برقراری توازن در میان این دو قشر سیاسی را ندارد و یا با زیرکی در کنار نشسته تا قدرت مسلط سیاسی مشخص شود تا بتواند به زعم خود با توان مضاعف تشکیل کابینه بدهد.البته این روش می تواند نتایج مصیب باری برای کشور در وحدت و انسجام ملی و سیاسی ببار آورد زیرا دشیزرازه امور از دست رئیس جمهور خارج وبه دست اطرافیان وی خواهد افتاد.


5- رجایی هم باور دارد که مردم دیگر به افرادی که چند دور وزیر شدند به دلیل تجربه و سابقه بد مدیریتی اگر بخواهند در کابینه باشند، موج برگشت منفی علیه پزشکیان ایجاد خواهد کرد.اما هم رجایی و هم ما مردم باور داریم که با حضور فردی مانند ظریف بعنوان مسئول شورای انتقال راهبردی دولت! باید انتظار حضور کسانی را داشته باشیم که این حضورشان مانند نتایج برجام امکان دارد به نخواندم و ندیدم و نشنیدم و دهها مورد تنش زای دیگر خصوصا در مدیریت های کلان قوه مجذیه منجر گردد کخ تاوان آنرا در وهله اول ملت و در نگاه مردم پزشکیان خواهد داد. جریان خودتحقیر و غربگرا آنقدر رویش باز است که به چشم مردم نگاه می کند و راه خود را می رود و باز هم تکیه به حافظه کوتاه مدت مردم خواهد داشت.


6- بعنوان آخرین نکته :رجایی در جایی می گوید: سهم‌ خواهی می تواند پاشنه آَشیل دولت باشد که نتیجه خوبی هم نخواهد داشت. این سخن را می تواند ماحصل و مغز تمام سخنان وی دانست. تهدیدی زیرکانه که اگر پزشکیان دخالت نکند یا اگر بکند و باب طبع برخی ها نباشد می تواند مقبولیت دولت را در بین کسانی که به وی رای دادند و یا آرای خاکستری که ندادند کم رنگ ساخته و حتی مقبولیتش را برای ادامه راه دچار تردید کند. 

* رضا احمد زاده

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها