به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، هجمههای این جریان علیه شهید رییسی تا جایی پیش رفت که رهبر انقلاب پس از شهادت ایشان گفتند: "دلم برای رئیسی سوخت. [بعضی از] اینها در زمان حیات او این برجستگیها را میدیدند امّا کتمان میکردند، بلکه عکس آن را میگفتند و او را میآزردند."
این جریان امروز پس از شهادت آیتالله رییسی اما بیکار ننششته و با تمرکز بر سرمایههای دین و علمای حوزه علمیه قم، این بار به صورت ناجوانمردانهای در حال تخریب آیتالله سید محمدمهدی میرباقری است.
در یکی از این موارد، جلیلی محبی که تا پیش از این در حال تخریب شهید رییسی بود، در توییتی موضع آیتالله میرباقری در خصوص مشروعیت حکومت دینی را متعارض با مواضع امام راحل و رهبر انقلاب خوانده است.
این در حالی است که بر اساس فرمایشات امامین انقلاب، «مشروعیت» به معنی حق الهی حکومت و «مقبولیت» به معنای پذیرش از سوی اکثریت مردم اگرچه مکمل یکدیگر هستند؛ با این وجود مفهومی جدای از هم دارند و عدم مقبولیت لزوما به معنای عدم مشروعیت نیست.
برای نمونه حکومت اسلامی پس از رحلت پیامبر اعظم(ص)، حق حضرت امیرالمومنین(ع) بود و این به معنای داشتن مشروعیت الهی برای ایشان است؛ با این حال به دلیل عدم همراهی عامه مردم خلافت مسلمین به افراد دیگری سپرده شد.
به نظر میرسد علت تخریب آیتالله میرباقری را در جایی ورای این ماجراها جستوجو کرد؛ جایی که به جای اندیشه و گفتوگو، درست مثل جلیل محبی با بستن کامنتها یک سویه به هجمه میپردازد و پاسخگوی عملکرد خود در این زمینه نیز نیست.