کد خبر: ۵۳۸۳۰۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۱۳ تير ۱۴۰۳

پایگاه خبری 598: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در موعد مقرر و با نظم و انظباط مثال زدنی برگزار شد و هیچکدام از کاندیدا‌ها نتوانستند اکثریت مطلق آرای مردم را برای ورود به پاستور کسب کنند و در نهایت دو نفر از ایشان راهی مرحله دوم انتخابات شدند. این انتخابات جدای از هر نظر و تحلیلی که در باره آن در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر می‌شود چند نکته را به اثبات رسانید که کاندیدای پیروز مرحله دوم باید در برنامه‌های خود برای کسب موفقیت و مقبولیت در افکار عمومی که ذیلا به آ اشاره می‌شود لحاظ نمایند:

۱- نگاه قرار‌گاهی یا نگاه از بالا به پایین دیگر در کشور جواب نمی‌دهد. این نگاه که در دوره دولت روحانی به کاملترین شکل در حال اجرا بود موجب بوجود آمدن طبقات اجتماعی خاص و مرفه گردید که مردم در آن بیشتر نقش تسهیل کننده این جریان در رسیدن و استمرار پایه‌های قدرت سیاسی و اقتصادی را دارند.

۲- نگاه گعده‌ای ویژگی دیگر این جریان است. واگذاری امور به جریان متبوع خود و کسانی که بیشتر دوست دارند تصمیمات مهم را در محافل خصوصی و میز صبحانه‌های سیاسی و. بگیرند. قانون نیز همانگونه که در باره نقش مردم در این جریان اشاره شد بیشتر نقش مشروعیت بخشیدن به کارهایشان را دارد.

۳-نگاه بده بستانی سومین نگاه این جریان در موضوعات سیاسی است حال یا به مذاکره و ملاطفت و دوستی یا بنا به ملاحظات سیاسی یا به تخریب حریف با روش‌های رسانه ای- تبلیغی. البته بده بستانی هم که با غرب و آمریکا در نظر دارند با این امر متفوات است که در بند بعدی به آن اشاره خواهیم کرد.

۴- نگاه بده بستانی ملتمسانه و ذلیلانه با غرب و خصوصا آمریکا. ایشان اگر با دیدن رقیب داخلی دندان قروچه می‌کنند و چشم‌ها را می‌درند به زعم خودشان در بده بستان با غرب حاضرند تمام داشته‌های خود بنام تعامل با دنیا بدهند و راه ارتباط با خارج را باز کنند. البته این باز شدن هم بیشت شامل اقوام و خویشان و فرزندان و خودشان برای زندگی، تحصیل و گذران اوقات فراغت در غرب می‌شود وگرنه مدرم عادی بدلیل تورم و فشار‌های اقتصادی و بر برنامگی این جماعت اصولا قدرت فکر کردن برای رفتن به خارج را ندارند. مصادیق آن هم بر عهده خواننده گرامی که براحتی می‌تواند با رصد رسانه‌ای به آن دست یابد.

۵- نگاه فشار به درون، کسب رضایت بیرون. در این نگاه همانطور که کاندیدای اصلاح طلبان نیز اشاره کرد برای ایجاد تعامل با دنیا به مجلس و به شکل اولی‌تر مردم در میدان فشار قرار خواهند گرفت تا رضایت کشور را برای دادن امتیازات بیشتر ور‌ها سازی کشور برای پیوستن به دهکده جهانی غرب تحقق بخشند.

*رضا احمد زاده

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها