کد خبر: ۵۳۸۰۸۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۰۶ تير ۱۴۰۳
با حضور در دانشگاه تهران؛
علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حسن روحانی دولت را با ۲۰۵ هزار میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها تحویل گرفت و با ۱۳۰۰ همت بدهی به شهید رئیسی تحویل داد، گفت: در اولین جلسه با وزرای دولت سابق اعلام کردند که قیمت ارز در آستانه سه رقمی شدن است.

به گزارش پایگاه خبری 598، علیرضا زاکانی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در آخرین روز تبلیغات انتخاباتی صبح چهارشنبه در دانشگاه تهران حاضر شد و با دانشجویان این دانشگاه به گفت و گو پرداخت و به پرسش های آنان پاسخ داد. 

در ابتدای این نشست نمایندگانی از تشکل های دانشجویی دیدگاه ها و سوال های خود را با محور چگونگی پرداخت یارانه طلا، ساز و کار اجماع در جبهه انقلاب، و تاکید بر ضرورت ادامه راه رئیس جمهور شهید مطرح کردند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه انقلاب اسلامی انفجار نور بود و پیام آن که "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" بود به سرعت در سراسر جهان شنیده شد، گفت: استقلال سیاسی ما با انقلاب حاصل شد، اما هنوز استقلال فرهنگی و اقتصادی نداریم و عدالت در کشور ما نیازمند تعمیق و رفع فقر و فساد و تبعیض است.

زاکانی اظهار داشت: در حوزه رفاه امکانات کم نداریم، افرادی مثل یک غده سرطانی خون و امکانات جامعه را می مکند و سرِ چشمه ای نشسته اند و برای خودشان سفره اختصاصی باز کرده اند. 

وی تاکید کرد: امروز قابل مقایسه با ۴۵ سال پیش نیستیم، اما با نقطه آرمانی فاصله ای داریم که البته کاملا قابل پیموده شدن است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت شهید رئیسی را دولتی نامید که نسبت به انقلاب و رهبری و دشمنان انقلاب مختصات درستی داشت، افزود: گرچه تقدیر الهی این بود که وجود این شهید از ما گرفته شود، اما ضرورت دارد راه ایشان تداوم یابد. 

زاکانی با بیان اینکه وقتی حسن روحانی دولت را تحویل گرفت ۲۰۵ هزار میلیارد تومان بدهی به بانک ها داشت، و وقتی دولت را به شهید رئیسی تحویل داد ۱۳۰۰ هزارمیلیارد تومان بدهی داشت، تصریح کرد: دولت روحانی به اندازه کل بودجه سال بدهی را به دولت سیزدهم منتقل کرد. به نحوی که اولین جلسه دولت شهید رئیسی با وزرای دولت سابق، آنها گفتند در آغاز یک طوفانیم و عنقریب قیمت ارز ۳ رقمی خواهد شد، اما چنین نشد و شرایط امروز به نحوی است که هرکس کشور را تحویل بگیرد، کشور غارت زده نمی گیرد. اشکالاتی وجود دارد ولی پشتوانه های بسیار داریم. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری سپس با بیان شرایط لازم برای ورود به مسئولیت پرداخت و اظهار داشت: وقتی کسی وارد مسئولیتی می شود باید سه ویژگی داشته باشد: ۱. شناخت، ۲.سلامت مالی و اخلاقی خود و خانواده اش، ۳. عرضه و توان انجام کار. 

زاکانی در این راستا افزود: به عرصه انتخابات وارد شدم چون نسبت به شرایط وقوف دارم. به این دلیل که ۴ دوره نماینده مجلس بودم، از عضویت هیات رئیسه تا رئیس کمیسیون برجام و رئیس مرکز پژوهش های مجلس را تجربه کردم و به شهادت همه افرادی که من را می شناسند، یک فرد موثر بوده ام نه منفعل؛ ممکن است کسی برای خودش کارهایی کرده باشد، اما ما به اوضاع وقوف داریم با صدها کارشناس مسائل را بررسی کرده ایم. الان هم که شهردار تهرانم و به تعبیر رهبری خود تهران یک کشور است. و سه سال است در دولت هستم بنابراین کاملا به اوضاع و شرایط وقوف دارم. 

وی به بیان روند بررسی برجام در کمیسیون برجام پرداخت و عنوان کرد: در برجام حرف دو طرف را کامل شنیدیم، هم ظریف هم جلیلی را و حاصل آن سندی شد که یک کلمه آن رد نشد. 

زاکانی تصریح کرد: کمیسیون برجام خروجی داد، در حالی که رئیس مجلس نمی خواست خروجی بدهد و مرکز پژوهش ها حتی گزارش هایش را در اختیار ما قرار نمی داد، با کارشناس های مرکز پژوهش ها شبانه قرار می گذاشتیم.

وی با اشاره به مسائل شهرداری، ادامه داد: شهردار پیشین تهران می گفت نمی توانم کار کنم چون ۵۰ هزار میلیارد بدهی با بانک ها دارم، ما که شهرداری را تحویل گرفتیم متوجه شدیم این بدهی ۱۷۰ هزار میلیارد تومان است که سال اول ۸۹ هزار میلیارد آن را پرداخت کردیم. و در سال های بعد مابقی را. در تمام امورات تهران تفاهم ایجاد کردیم. 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه کشور انسداد ندارد و پول کم ندارد، بزرگترین غنای کشور نیروی انسانی است، به تشریح دیدگاه ها و برنامه های خود پرداخت و درخصوص دستاوردهای سفرش به چین، چگونگی پرداخت یارانه طلایی و سایر برنامه های انتخاباتی اش توضیحاتی داد.

زاکانی با بیان اینکه ما امکانات فوق العاده بالایی از جمله عضویت در شانگهای و بریکس را داریم ، گفت: در سفری که به بروکسل داشتیم ، نایب رئیسی شهرداران جهانی را در قلب اروپا به ایران دادند که می‌خواستند وزیر خارجه‌شان را استیضاح کنند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در سفر به چین هم ۱۳ میلیارد یورو تفاهمنامه نوشتیم و نزدیک به ۲ میلیارد یورو آن را تبدیل به قرارداد کردیم و من ضمانتنامه بانکی گرفتم یکی از وزرا به من گفت یک یورو هم نمی‌توانید.

زاکانی تصریح کرد: چند وقت پیش به او گفتم من ۳۴۳ میلیون یورو ضمانت‌نامه بانکی معتبر گرفتم، گفت امکان ندارد و من ضمانتنامه را به او نشان دادم که نوشته شده است چینی‌ها مکلف هستند ظرف ۴ ماه این عملیات را برای ما انجام دهند و خودشان به اینجا بیایند و شریک ما شوند.

وی اضافه کرد: به چین نرفتم که بگویم به من چیزی بفروشند ، گفتم باید بیایید و شریک ما شوید چون ما قدرت داریم و ما ایرانیم. به طرف چینی گفتم که به هیچ وجه از تو نمی‌خرم بلکه در مرحله اول خرید، مرحله دوم شراکت است و در نهایت ایران را باید هاپ منطقه‌ای کنید.

زمان خاتمی قراردادهای نفتی فاجعه‌بار بود

زاکانی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان گفت: من در مناظرات به کسی بی اخلاقی نکرده ام، بلکه تنها نقد کرده ام. اگر در مورد کرسنت حرف زده ام زمان خاتمی قراردادهای نفتی فاجعه بار بود. 

وی با تاکید بر اینکه فساد با تعارف کنار نمی رود، اظهار داشت:  من وقتی با وزیر اطلاعات خطاکار درگیر شدم کسی جرات نمی کرد سمت او برود. وقتی سمت دادستان تهران که خطا کرده بود، نماینده ها جرات نمی کردند با او حرف بزنند دست من را می گرفتند می گفتند تو حرف بزن.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: من با دو معاون اول رئیس جمهور برخورد کردم، با برادر رئیس جمهور و برادر معاون اول رئیس جمهور مواجه شدم، با آدم ویژه قوه قضاییه مواجه شدم. ده ها بار من را دادسرا بردند ۵، ۶ بار دادگاه همیشه هم رای به نفع من بود و طرف مقابل مغلوبه شد.

زاکانی گفت: در دادگاه سایپا، سایپا شکایتش را پس گرفت وقتی به دادگاه رفتم دیدم تنها هستم، گفتند شکایتش را پس گرفته تنها رفتم گفتند پس شکایت را پس گرفتند، گفتم بیخود! باید به مردم پاسخ دهند.

 وی اضافه کرد: فقط در یکی از پرونده ها، دادگاه بدوی حکم یک سال زندان داد که به این دلیل شورای نگهبان صلاحیت من را در انتخابات ۹۶ تایید نکرد من هم از شورای نگهبان تشکر کردم. بعد دادگاه هم عرض ون حکم را نقض کرد و گفت حکم قبلی سیاسی و غیرشرعی بوده است.

زاکانی در پایان اظهار داشت: من قبلا به مفسدان کارت زرد می دادم، شما رای بدهید تا کارت قرمز بدهم. اقتصاد جای مفسدان نیست جای کارآفرینان است.

به گزارش ایرنا، «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها