کد خبر: ۵۳۷۶۳
زمان انتشار: ۲۰:۱۸     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
نايب رييس اول فدراسيون فوتبال اعلام كرده كه ممكن است فصل آينده مسابقات ليگ برتر با 10 تيم برگزار شود ، حرفه اي شدن باشگاه هاي ايراني مدتهاست كه مطرح شده اما گوش مديران باشگاههاي ما براي رسيدن به شرايط حرفه اي بدهكار نبود و شاهد كاهش سهميه تيم هاي ايراني در ليگ قهرمان آسيا بوديم چرا كه باشگاه هاي ما امكانات و زير ساخت هاي لازم براي حضور در سطح حرفه اي را ندارند به همين دليل كنفدراسيون فوتبال اسيا در تصميمي درست وحرفه اي سهميه تيم هاي ايراني در آسيا را كاهش داد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران ، صحبت آيت اللهي مبني بر كاهش تيم هاي حاضر در ليگ را بايد يك انقلاب بزرگ در سطح اول فوتبال باشگاهي ايراني دانست چرا كه به خواب سنگين باشگاه ها در خصوص ايجاد امكانات و زير ساخت هاي حرفه اي، بايد اوليتماتوم جدي به آنها داده مي شد تا شايد كار را جدي بگيرند و تلاش كنند تا شرايط حرفه اي را مهيا كنند.
در سالهاي گذشته همواره شاهد اتفاقات دردآوري در استاديوم هاي ايران بوده ايم، هواداران فوتبال براي حضور دراستاديوم با مشكلات زيادي مواجه هستند و اين بدترين توهين به طرفداران پرشور فوتبال كشورمان است كه همواره و بدون هيچ چشمداشتي كنار تيم هاي محبوب شان هستند و از آنها حمايت مي كنند اما شأن منزلت آنها در نظر گرفته نمي شود و شاهد مشكلات ابتدايي و پيش پا افتاده آنها در ورزشگاههاي مختلف هستيم، باشگاهها هم براي رسيدن به شرايط مطلوب و حرفه اي اقدام خاصي انجام نداده اند و مثل گذشته به حيات خود ادامه مي دهند.
اين مشكلات بالاخره بايد حل شود تا بتوانيم به معني واقعي ليگ حرفه اي داشته باشيم، ليگ يازدهم حرفه اي تا چند روز ديگر به اتمام مي رسد اما اين ليگ به جز اسم حرفه اي در كدام بخش در سطح حرفه اي برگزار مي شود؟ كداميك از باشگاه‌هاي مي توانند مدعي باشند كه حرفه اي هستند در حالي اكثر آنها از جيب دولت خرج مي كنند و بزرگترين تيم هايش يعني استقلال و پرسپوليس استاديوم اختصاصي ندارند و هنوز هم ورزشگاه آزادي را براي مسابقات رسمي شان اجاره مي كنند؟
براساس اين گزارش ، فدارسيون فوتبال به عنوان متولي اين رشته بايد عزم جدي تري براي مهيا شدن شرايط حرفه اي در باشگاه هاي از خودش نشان دهد. اظهار نظر آيت اللهي باعث اميدواري است تا در سالهاي آينده فوتبال كشورمان شرايط بهتري داشته باشد.
فقط اميدواريم مديران فدراسيون فوتبال اين موضوع را باجديت كامل پيگيري كنند و تا رسيدن به هدف، كوتاه نيايند، فوتبال ايران در سالهاي گذشته براساس رفيق بازي اداره شده و نتوانسته به جايگاهي كه پتانسيل آن را دارد، برسد اما امروز كه آيت اللهي قصد دارد تحولي اساسي در سيستم باشگاهداري ما ايجاد كند، بايد از او حمايت شود تا در اين راه سخت موفق شود، فوتبال ما براي رسيدن به سطح اول فوتبال آسيا نيازمند يك عزم ملي و جديت مديران فدارسيون فوتبال است تا پس از مدتها، شاهد تحولي اساسي دراين رشته جذاب و پرطرفدار باشيم. دراين راه مطبوعات ور سانه ها هم نقش مهم و تعيين كننده اي دارند و مي توانند با حمايت از تصميمات درست مديران ارشد فدارسيون فوتبال آنها را در ساختن فوتبالي قوي و مقتدر كمك كنند.
به نظر مي رسد در دور جديد رياست علي كفاشيان برفدراسيون فوتبال، قرار است شاهد اتفاقات مثبت وخوبي در فوتبال كشورمان باشيم تا برخلاف 4 سال گذشته، فوتبال ايران براساس قانون و مقررات اداره شود تا ديگر شاهد رفيق بازي وباند بازي دراين مجموعه بزرگ نباشيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها