کد خبر: ۵۳۷۵۲۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
باز هم انتخابات و بازهم تحولات ظاهری؛
تغییر پوشش علی لاریجانی نشان داد بهترین و کارآمدترین راهبرد در ایام پیش رو، برنداشتن تمرکز از تثبیت احساسات عمومی مردم نسبت به شهدای پرواز اردیبهشت و واگویه کردن رویکردها و عملکردهای این دولت شهید است.

سرویس سیاسی پایگاه خبری 598-مهدی افراز/ سال ۹۸ و در جریان سرکشی علی لاریجانی از وضعیت سیل زدگان در یکی از روستاهای شمالی کشور، او با هیبتی ریاستی و هیئتی کت و شلواری از زیر عینک آفتابی به زن سیل زده ای که شکایت می کند؛ "زندگی مان در سیل از بین رفته"، می گوید؛ "همین که سالمی خوبه..."

همین بزرگوار چند روزی است با یک تحول ظاهری، این کت و شلوار را از تن درآورده و با پیراهنی دوجیب و با آستین های بالا زده در مقابل دوربین می نشیند، به پرسش های انتخاباتی اش پاسخ می دهد و تبیین می کند که چگونه دولت زمینه ساز می تواند ملت قوی بسازد...

چه شده است شخصیتی که در بازدید از مناطق بحران حتی شکل کار را حفظ نکرده، امروز برای پاسخ به یک توئیت در یک سوئیت نشسته و لباس رزم به تن کرده است؟!

عامل این تحول چیزی نیست جز حاکم شدن یک آرمان اجتماعی به نام خدمت. سید ابراهیم رئیسی با خون خود این ارزش و کثیری از فضیلت های دیگر را به هنجار عمومی مبدل کرد به شکلی که تعارض با آن شدیدا هزینه ساز خواهد شد.

 آرمان های اجتماعی وقتی به صورت یک گفتمان در فضای ذهنی و عاطفی جامعه حاکم می شوند، چنان اقتداری خلق می کند که همه افراد حتی جدی ترین مخالفان آن هم ناچار به پذیرش و رعایت مفاد و مظاهر آن هستند.

سرنوشت انتخابات پیش رو بیش از هر چیز در گرو تثبیت این مطلوبات‌ جمعی است. اگر احساساتی که در لحظه شهادت و تشییع شهدای دولت در جامعه غلیان پیدا کرده بتواند در ادامه با سازوکارهای ذهنی و تبیینی در ساختار ادراکی جامعه تثبیت شود، انتخاب یک گزینه شایسته را به یک ضرورت اجتماعی مبدل می سازد.

این روزها اما با به صحنه آمدن رقبا، شروع ثبت نام داوطلبین ریاست جمهوری و آغاز رقابت های انتخاباتی، با سرعت در حال اعراض از این دارایی استثنائی هستیم که شهید جمهور در اختیار ملت ایران گذاشته است. در شرایط فعلی مانند همیشه، معیار اصلی برای انتخاب آینده، ارزیابی افراد در آیینه گفتمان های حاکم است. اگر تصویر شفاف و کاملی از دولت الگو در اذهان عمومی شکل نگرفته باشد، دعوت به شخص جز سرگردانی و حیرت، ثمره دیگری نخواهد داشت.

تغییر پوشش علی لاریجانی نشان داد بهترین و کارآمدترین راهبرد در ایام پیش رو، برنداشتن تمرکز از تثبیت احساسات عمومی مردم نسبت به شهدای پرواز اردیبهشت و واگویه کردن رویکردها و عملکردهای این دولت شهید است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها