کد خبر: ۵۳۷۴۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۴۲     ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
دورتموند و رئال مادرید در کناره‌ها و مرکز زمین برخوردهای دیدنی خواهند داشت.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه تحلیلی خبری 598 به نقل از 360: فینال امشب لیگ قهرمانان بین رئال مادرید و بوروسیا دورتموند می‌تواند صحنه دوئل‌های جذابی در نقاط مختلف زمین باشد. چهار نبرد تماشایی فینال ومبلی به شرح زیر است:

رودیگر روبروی فولکروک؛ جنگ تنومندها

آنتونی رودیگر، صخره آلمانی رهبر خط دفاع رئال مادرید بوده و در دو مرحله قبل مقابل دو مهاجم فوق‌العاده جهان، ارلینگ هالند (منچسترسیتی) و هری کین (بایرن مونیخ) متقدرانه بازی کرده است. آخرین چالش او بازی مقابل هموطنش نیکلاس فولکروگ است؛ گلزنی غیرعادی که در هوا فوق‌العاده است.

مهاجم 31 ساله آلمانی که دو فصل قبل در دسته دوم بازی می‌کرد، در بازی رفت مقابل پاری‌سن‌ژرمن گل درخشانی زد و در بازی برگشت هم مهارتش روی توپ‌های بلند به دورتموند کمک کرد که از زیر فشار میزبان خارج شود. رودیگر روی کاغذ می‌تواند برنده این دوئل باشد و شاید این فولکروگ را متقاعد کند که با توجه به شرایط بازی به سمت ناچو متمایل شود؛ مدافعی که روی هوا ضعیف‌تر است.

وینیسیوس روبروی ری‌یرسون؛ ماموریت غیرممکن؟

جولیان ری‌یرسون، مدافع کناری نروژی که به کمک متس هوملس توانست در نیمه‌نهایی کیلیان امباپه را مهار کند، در فینال ماموریت سخت کنترل وینیسیوس جونیور را دارد که تمام مدافعان اروپایی را تسلیم کرده است. وینیسیوس مقابل منچسترسیتی در یک چهارم و بایرن مونیخ در نیمه‌نهایی نشان داد که در روز اوجش مهارنشدنی است. جاشوا کیمیش که در پست مدافع راست بایرن بازی می‌کرد شب کابوس‌واری در برنابئو داشت و می‌تواند درباره کیفیت وینیسیوس شهادت بدهد. ستاره برزیلی که دائما در حال جابه‌جایی بین نوک حمله و گوش چپ، منطقه مورد علاقه‌اش است، با سرعت بالا و تحرکش دردسر بزرگی برای مدافع نروژی خواهد بود.

سانچو روبروی مندی؛ منطقه خطر

در سمت دیگر زمین فرلان مندی، مدافع چپ فرانسوی رئال کار سختی برای مهار جیدون سانچو، گوش انگلیسی دورتموند دارد که در دو بازی رفت و برگشت مقابل پاری‌سن‌ژرمن مهارنشدنی بود و بعد از کنار گذاشته شدن از طرف منچستریونایتد توانست به صحنه اول فوتبال اروپا برگردد. ستاره دریبل‌زن انگلیسی که برای یورو به تیم ملی دعوت نشده اصرار دارد که در زادگاهش توانایی‌هایش را ثابت کند. آخرین حضور او در ورزشگاه ومبلی به فینال یورو 2021 برمی‌گردد که پنالتی آخر بازی را از دست داد و جام از دست رفت. همین به او انگیزه می‌دهد که این خاطره تلخ را پاک کند.

فرارهای سانچو و حرکات ترکیبی‌اش با فولکروگ و یولیان براندت و فرارهای کریم آدیمی از سمت چپ مهمترین خطرات دورتموند محسوب می‌شود که دفاع رئال مادرید باید آن را کنترل کند. خط دفاع مادریدی‌ها در مسیر فینال تقریبا نفوذناپذیر بوده و دو گل بایرن (سانه در بازی رفت و دیویس در بازی برگشت) از محدود دفعاتی بود که آنها جا ماندند.

بلینگام روبروی امره جان؛ کنترل میانه زمین

جود بلینگام که در بازی نیمه‌نهایی مقابل بایرن کم‌اثر بود، اولین حضورش در فینال لیگ قهرمانان را مقابل تیم فصل گذشته‌اش تجربه می‌کند. هرچند کارآیی او نسبت به شروع فصل کمی افت کرده، ولی همچنان یکی از بازیکنان کلیدی رئال به شمار می‌رود و گره مرکز زمین را دوئل او مقابل امره جان باز خواهد کرد. جان در کنار مارسل سابیتزر زوج هافبک دورتموند را تشکیل می‌دهند که نقش مهمی در کند کردن و تخریب بازیسازی حریف دارند و این را مقابل اتلتیکو مادرید (یک چهارم نهایی) و پاری‌سن‌ژرمن (نیمه نهایی) نشان دادند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها