کد خبر: ۵۳۷۱۲
زمان انتشار: ۱۹:۰۱     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
اولین نشست خبری سخنگوی جبهه پایداری بعد از انتخابات مجلس + تصاویر
اولین نشست خبری سخنگوی جبهه پایداری پس از ماراتن نفس‏گیر انتخابات مجلس نهم، در حالی برگزار شد که این جبهه در یک رقابت نابرابر انتخاباتی که با اوج تخریب‌ها و توهین‌ها همراه بود، موفق شد یکبار دیگر بدنه اجتماعی گفتمان سوم تیر را اینبار با هدایت و اشراف روحانیت، احیاء و سازماندهی کرده و این جریان اجتماعی، گفتمانی وسیاسی را به عنوان عنصری جدی و تاثیر گذار در فضای سیاسی کشور معرفی تثبیت کند.

جبهه گفتمانی پایداری انقلاب اسلامی که هنوز یک بهار از عمر آن نگذشته است و با تدابیر و حمایت‌های عالمانی زمان شناس و از خودگذشته هم‌چون آیت الله مصباح یزدی و آیت الله خوشوقت به سامان‌دهی خیل مشتاقان انقلاب اسلامی پرداخت، در انتخابات با مظلومیتی مضاعف از حیث حملات تخریبی و عدم دسترسی به کانون های قدرت و ثروت، پنجه در پنجه رقیبانی انداخت که هر کدام آنها کوله‌باری از تجربه فعالیت در عرصه‏های سیاسی داشتند و دست در دست کانونی از قدرت و ثروت.

اما علی‌رغم هجم گسترده فشارهای این کانون ها، همچون همیشه پایداری جبهه پایداری جواب داد و مردم بیش از 80 صندلی پارلمان را در اختیار آن کسانی قرار دادند که از سوی این جبهه معرفی شده و مورد حمایت قرار گرفته بودند.
سخنگوی جوان و خوشنام جبهه پایداری امروز در اولین موضعگیری رسمی خود پس از انتخابات مجلس نهم به بیان شرایط حاکم بر انتخابات، و رویکردهای آینده این جبهه در قبال مجلس نهم پرداخت و درباره موضوعاتی چون گزینه جبهه پایداری برای ریاست مجلس، آب پاکی را روی دست همه تحلیلگران سیاسی ریخت. در ادامه مشروح این نشست خبری را می‍خوانید:
 
 
 
مجلس هشتم پاسخ‌گوی مطالبات مردم نبود
 
 
کامران باقری لنکرانی در ابتدای این نشست در سخنانی با تاکید بر اینکه آنچه در مجلس هشتم گذشت، پاسخگوي مطالبات مردم نبود، گفت: توقع اين است كه مجلس نهم، مجلسي متفاوت از مجلس هشتم باشد و اين بايد در تمام اركان مجلس بروز پيدا كند. 
 
وي با یادآوری تاكيدات احكام اسلامي و منویات رهبر معظم انقلاب بر مساله عدالت به‌ويژه عدالت اجتماعي، تصريح كرد: عدالت با هيچ چيز ديگري قابل مقايسه نيست و مجلس نهم بايد بر مقوله عدالت تاكيد ويژه داشته باشد و در اين راستا حركت كند. 
 
لنکرانی با بیان اینکه كساني مي‌توانند موضوع عدالت را پيگيري و در راستاي تحقق آن تلاش كنند كه در زندگي شخصي و اجتماعي خود پاكدست باشند، افزود: آن كساني كه بخواهند برخوردهاي سياسي و قبيله‌اي را محور قرار دهند، نمي‌توانند در راستاي تحقق عدالت موفق باشند.
 
وی اظهار داشت: تأکید مقام معظم رهبری بر اینکه کاندیداها نباید وامدار کانون‌های ثروت و قدرت باشند بر این اساس است تا آنها بتوانند عدالت‌محوری را محور همه کارهای خود قرار دهند و در موضع‌گیری‌های‏شان به دنبال مچ‏گیری نباشند.
 
لنكراني در ادامه تاکید کرد: مجلس نهم از زمان شكل‌گيري تا پايان ماموريتش، بايد از لحظه لحظه فرصت‌ها براي گسترش عدالت استفاده كند.
 
 
سخنگوی جبهه پایداری با تاکید بر اینکه آنچه در مجلس هشتم گذشت، پاسخگوي مطالبات مردم نبود، گفت: توقع اين است كه مجلس نهم، مجلسي متفاوت از مجلس هشتم باشد و اين بايد در تمام اركان مجلس بروز پيدا كند. 
 
لنکرانی همچنین به برخی آسیب‌های مجلس هشتم اشاره و اضافه کرد: مجلس در بحث خصوصی سازی دانشگاه آزاد و یا حقوق مادام‌العمر نمایندگان مجلس گرچه بعدها لغو شد و یا مصوباتی که در بودجه سنواتی و تصمیم‌های تعرفه‌ها مطرح شد بر اساس عدالت عمل نکرد.
 
وی وظيفه نمایندگان مجلس را استفاده از تمام فرصت‌ها براي بسط عدالت عنوان کرد و  با بیان اینکه نمایندگان به جای لجبازی‌ها، غرورها و سایر حاشیه‌ها به مسئله عدالت توجه کنند،  افزود: ان‌شاءالله آسيب‌هايي كه در مجلس هشتم وجود داشت، در مجلس نهم مشاهده نشود.
 
به گفته وزیر بهداشت دولت نهم هيچ چيزي به اندازه بي‌عدالتي يا احساس بي‌عدالتي باعث نارضايتي و كدورت در بين مردم نخواهد شد و همان‌طور تا كه تاكيد شد بايد عدالت محور فعاليت‌هاي مجلس باشد.
 
لنکرانی ادامه داد: تأکید جدی جبهه پایداری مطالبه عدالت از همه قوا به ویژه مجلس است و اینکه تا پایان آخرین روز مجلس بتوانند عدالت را گسترش دهد.
 
 پیشنهاد ما برای ریاست مجلس حداد عادل است 
 
سخنگوي جبهه پايداري در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره رياست مجلس آينده گفت: بسیاری از افراد در مجلس نهم تغییر کرده‌اند و برخی از اعضای کمیسیون‌ها و رؤسای آنها در ترکیب فعلی مجلس قرار ندارند و این نشان از انتقاد جدی به نحوه اداره مجلس هشتم است. 
 
وی با ابراز تاسف از اینکه مجلس و دولت نتوانستند از فرصت‌هايي هم چون حماسه 9 دی براي همدلي و همراهي بيشتر استفاده كنند، گفت: در قوه مجريه برخي از حاشيه‌سازان اجازه چنين تعاملي را ندادند و و بخش مهمتر آن در قوه مقننه بود.
 
لنكراني با بيان اينكه بايد آسيب‌هايي كه در مجلس هشتم وجود داشت، در اين مجلس رفع شود"، تاكيد كرد: در مجلس نهم بايد مديريت متفاوتي از مجلس هشتم وجود داشته باشد و از بين چهره‌هايي كه در اين زمينه مطرح هستند، به نظر ما آقاي حدادعادل با توجه به مقبوليت عامي كه دارند و راي بالايي كه در مجلس كسب كردند و از ظرفيت خوبي كه برخوردار هستند مي‌توانند در اين زمينه موفقيت بيشتري داشته باشند و ما اين موضوع را به عنوان پيشنهاد به نمايندگان مجلس نهم مطرح مي‌كنيم و تصميم‌گيري اصلي در اين زمينه بر عهده خود نمايندگان محترم مجلس است.
 
 
طرح جامع مطالعاتی جبهه پایداری
 
وي همچنين در برابر اين پرسش كه "مهم‌ترين اولويت مجلس نهم چه بايد باشد؟" پاسخ داد: مهم‌ترين اولويت مجلس نهم بايد توجه به مسائل اقتصادي با دو نگاه باشد، يعني اين‌كه بايد هم به اقتصاد كلان توجه داشته باشد و هم به اقتصاد خرد و مسائل معيشتي مردم. 
 
لنکرانی با بیان اینکه ايران داراي ظرفيت‌هاي بزرگي است و از نظر اقتصادي نيز از ظرفيت‌هاي خوبي برخوردار است، گفت: براي حل مشكلات كنوني اقتصادي بايد قوه مجريه و مقننه به اين ظرفيت‌ها توجه كنند و ما نبايد نااميدانه امور را دست حوادث بسپاريم.
 
سخنگوي جبهه پايداري ادامه داد: كشورمان نشان داده است كه ظرفيت‌هاي زيادي دارد و در مدتي كه اقتصاد كشورهاي دنيا رشد منفي را تجربه مي‌كردند كشور ما توانست رشد مثبت اقتصادي چشمگيري داشته باشد. 
 
وزیر بهداشت دولت نهم تصریح کرد: ما مي‌توانيم با استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در كشور، با تدابير مناسب از چالش‌ها و تحريم‌هايي كه وجود دارد عبور كنيم و آينده بهتري را براي مردم رقم بزنيم و تحقق اين موضوع نيازمند نگاه كارشناسانه است. 
 
لنکرانی با تأکید بر اینکه جبهه پایداری بر روی مباحث اقتصادی کار جدی را به صورت مطالعاتی شروع کرده است افزود: جبهه پایداری مباحث اقتصادی را در جوامع حوزوی و دانشگاهی مطرح کرده است و این به صورت یک طرح جامع برای کمک به حل مشکلات به کار گرفته خواهد شد.
 
 
نمايندگان مور حمايت پايداري  مباحث گفتماني  را به صورت منسجم‌تر در مجلس پيگيري مي‌كنند

اين فعال سياسي همچنين در پاسخ به این سوال که آیا فراکسیون جبهه پایداری در مجلس نهم شکل خواهد گرفت، با بیان اینکه شاكله مجلس نهم از مجلس هشتم اصولگراتر است، گفت: در بين فراكسيون‌هاي موجود در مجلس هشتم بيشترين ريزش مربوط به فراكسيون اصلاح‌طلب يا غيراصولگرا بود و ما معتقديم كه فراكسيون اصولگرايان در مجلس نهم قوي‌تر از مجلس هشتم خواهد بود و تمام نمايندگان و گروه‌هايي كه عنوان اصولگرايي در مورد آنها صدق مي‌كند بايد با همدلي و همراهي از ظرفيت‌ اصولگرايي كه در مجلس وجود دارد نهايت بهره را ببرند.
 
لنكراني با بیان اينكه "در مجموعه اصولگرايان نظرات مختلفي وجود دارد"، اظهار داشت: با توجه به اينكه اصولگرايان در مجلس نهم بيشتر از مجلس هشتم هستند، ضرورت دارد كه اين مجموعه همدلي بيشتري با يكديگر داشته باشند.
 
وی در ادامه تاکید کرد: نمايندگاني كه با حمايت جبهه پايداري وارد مجلس شدند حتما مباحث گفتماني مورد توجه اين جبهه را به صورت منسجم‌تر در مجلس پيگيري مي‌كنند، حال به صورت یک فراکسیون باشد یا هر چیز دیگری که بتواند این گفتمان را در مجلس پیش ببرد.
 
هنوز برای ورود به بحث مصداقی ریاست جمهوری دهم زود است
 
لنکرانی در ادامه گفت‌وگوي خود با خبرنگاران در پاسخ پرسشي درباره برخي شايعات منتشر شده مبني بر قصد وي براي كانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري آتي، ‌گفت: من در حال حاضر به طبابت و عضويت در هيات علمي در شيراز مشغولم و كارهايي را مي‌كنم كه به آنها علاقه‌مند هستم.
 
وی اظهار داشت: آرزوي من اين است كه در اين مسير ادامه فعاليت دهم و مشكل است از جايي كه دوست دارم و كاري كه دوست دارم و آن را انجام مي‌دهم، جدا شوم.
 
سخنگوي جبهه پايداري ادامه داد: در مورد بحث انتخابات رياست‌جمهوري، ما فكر مي‌كنيم كه در حال حاضر وارد شدن به مصاديق، زودهنگام است و باعث فشل شدن كشور مي‌شود و بايد از آن پرهيز كرد و در حال حاضر آن را امر مناسبي نمي‌دانیم.
 
این فعال سیاسی تصریح کرد: از طرف ديگر آنچه بيشتر از همه در انتخابات رياست‌جمهوري براي ما مهم‌تر از بحث مصداق است، بحث گفتماني است و در واقع تمركز ما در اين زمينه بيشتر تمركز محتوايي و گفتماني است تا مصداقي.
 
 
باید از ظرفیت وزرای سابق نفت و ارتباطات به نحو احسن در مجلس استفاده کرد
 
لنكراني در پاسخ به پرسش خبرنگار ديگري در مورد اركان مجلس و نظر جبهه پايداري در اين ارتباط، اظهار داشت: معتقديم كه در مورد اركان مجلس، خود نمايندگان بايد تصميم‌گيري كنند و طبيعي است كه تصميم‌گيري در اين ارتباط در فراكسيون اصولگرايان مجلس نهم كه احتمالا بيش از 220 عضو داشته باشد مهم‌ترين اثر را در شكل‌گيري اركان مجلس خواهد داشت.
 
اين فعال سياسي با تاكيد بر اينكه "مجلس نهم داراي ظرفيت‌هاي جديدي است كه بعضا در مجلس هشتم وجود نداشته است"، افزود: كساني به مجلس نهم راه پيدا كرده‌اند كه داراي سابقه اجرايي خوب و از چهره‌هاي برجسته دانشگاهي هستند و مجلس بايد از ظرفيت‌هاي جديد ايجاد شده استفاده كند و آنها نقش‌آفريني مناسبي در مجلس داشته باشند.
 
وي با اشاره به حضور وزير سابق نفت، وزير سابق ارتباطات و چهره‌هاي دانشگاهي و حوزوي مختلف در مجلس نهم، گفت: توقع اين است كه از ظرفيت‌هاي ايجاد شده به نحو احسن استفاده شود و با توجه به اين ظرفيت‌ها شاهد يك تغيير گسترده در مجلس باشيم.
 
لنکرانی در ادامه تاکید کرد: ما تاكيد مي‌‌كنيم كه به طور مشخص هيچ كانديدايي را براي هيچ‌يك از پست‌هاي مجلس نداريم و در مورد رياست مجلس نيز آقاي حدادعادل را به نمايندگان پيشنهاد كرديم.
 
 
جبهه پایداری هیچ کاندیدایی برای پست‏های مجلس ندارد
 
سخنگوی جبهه پایداری همچنين در پاسخ به پرسشی درباره اينكه "برخي مطرح مي‌كنند كه اين جبهه براي حمايت از رياست حدادعادل در مجلس شروطي را گذاشته از جمله اينكه افرادي كه در رياست مركز پژوهش‌هاي مجلس و همچنين ديوان محاسبات قرار مي‌گيرند نزديك به اين طيف باشند"، با رد اين موضوع گفت: همان‌طور كه اشاره كردم ما براي هيچ‌يك از پست‌هاي مجلس هيچ كانديدايي نداريم.
 
وی اظهار داشت: معتقديم كساني كه در سمت‌هايي مثل ديوان محاسبات قرار مي‌گيرند بايد نقش پيش‏گيرانه و بانظارت جدي داشته باشند و كسي كه اهل مماشات باشد يا بخواهد در حاشيه به دولت باج دهد در اين زمينه موفق نخواهد بود، اين فرد بايد اهل باج دادن نباشد و نگاه پيشگيرانه‌اي نسبت به مباحث و آسيب‌هاي مالي داشته باشد و با استفاده از يك شامه قوي، در بازي‌هاي سياسي قرار نگيرد.
 
مجلس باید به دولت به عنوان شریک و همراه نگاه کند
 
سخنگوي جبهه پايداري در پاسخ به پرسش ديگری در مورد نحوه تعامل نمايندگان اين جبهه در مجلس با دولت و بويژه دولت دهم، گفت: بنده خود افتخار دارم که 4سال خدمت‏گذار مردم بودم، همان‌طور كه مي‌دانيد بيشترين بار اجرايي بر عهده دولت است و بايد به آن به عنوان شريك و همراه نگاه كرد و اين به معناي مخدوش شدن استقلال قوه مقننه نيست.
 
 
لنكراني با تاكيد بر اينكه "بسيار مهم است كه قوانين به نحوي تنظيم و تصويب شود كه زمينه براي اجرا داشته باشند و در واقع گره‌گشا باشند"، افزود: در تدوين قوانين بايد از نظر كارشناسي دولت نيز استفاده كرده و به نحوي تنظيم شود كه امكان اجراي آن وجود داشته باشد. 
 
وی با بیان اینکه "متاسفانه گاهي قوانيني مصوب مي‌شوند كه امكان اجراي آن‌ها وجود ندارد"،  گفت: علت عدم اجراي قوانين در كشور ما به چند موضوع برمي‌گردد؛ در برخي مواقع ما فرار از اجراي قانون را مي‌بينيم، در برخي از زمان‌ها نيز لوازم براي اجراي قانون در هنگام تصويب آن در نظر گرفته نشده و امكان اجرايي شدن آن وجود ندارد.
 
اين فعال سياسي اضافه كرد: آنچه كه مهم است اين است كه بايد بين مجلس و دولت دهم و يازدهم نوعي همدلي و پرهيز از منازعات با نگاه تلاش جهت حل مشكلات مردم ايجاد شود ولي اين سخنان به اين معنا نيست كه مجلس در امر نظارت خود كوتاه بيايد. 
 
وی تصریح کرد: بايد نظارت را به صورت جدي انجام دهد و از طرف ديگر در تصويب قوانين از نگاه كارشناسي از جمله نگاه كارشناسي دولت نيز استفاده كند.
 
 
سران قوا باید مشکلات خود را با همدلی رفع کنند
 
سخنگوی جبهه پایداری این پرسش را که "آیا اختلافات سران قوا بیشتر از روی لج و لجبازی و اتهام زنی نیست؟" اینچنین پاسخ داد: باید این پیام روشن را به کسانی که در خارج از کشور تحلیل‌های عجب و غریب دارند برسانیم که نظام جمهوري اسلامي نظامي مستحكم است و ركن اساسي آن رهبري و مردم هستند و منازعات، اساس نظام را تحت تاثير قرار نمي‌دهد.
 
وی در عین حال خاطرنشان کرد: اين جاي گله نيز وجود دارد كه بعضا مي‌بينيم مسئولان كشور به جاي اينكه با يكديگر جهت حل مشكلات همدلي داشته باشند به گلايه‌ كردن از يكديگر و مطرح كردن اين شكايات در جايي كه اثرگذاري وجود ندارد، اقدام مي‌كنند.
 
اين عضو شوراي مركزي جبهه پايداري ادامه داد: قواي سه‌گانه با استفاده از تمام ظرفيتي كه در كشور وجود دارد بايد براي حل مشكلات قدم بردارند، نه براي منازعات و درگيري‌هاي سياسي.
 
وزیر بهداشت دولت نهم با تأکید بر اینکه سران قوا باید مشکلات خود را با همدلی رفع کنند، گفت: با توجه به حضور پرشور مردم در 12اسفند 90 و 9 دی 88 همه قوا باید در خدمت به مردم کم نگذارند؛ نباید این فضای معنوی و پرنور را با علنی کردن اختلافات به فضای اختلافی تبدیل کنیم.
 
تمام اعضای فراکسیون انقلاب در تهران رای آوردند
 
لنکرانی در پاسخ به این سؤال که " چند نفر از اعضای جبهه پایداری به مجلس نهم راه یافته‌اند؟" اظهار داشت: تنها گروهی که در مجلس هشتم وجود داشت و در مجلس نهم تکرار شد و هیچ ریزشی نداشت، جبهه پایداری بود.
 
سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: : دسته‌جات مختلف سياسي كه در مجلس هشتم حضور دارند براي انتخابات مجلس نهم كانديدا معرفي كرده بودند و مي‌بينيم كه اعضاي فراكسيون انقلاب اسلامي از حوزه انتخابيه تهران بار ديگر توانستند به مجلس راه پيدا كنند و نظر مردم را جلب كنند، در حالي كه برخي از گروه‌ها نتوانستند چنين موفقيتي را داشته باشند.
 
وي ادامه داد: پيام اين موضوع اين است كه مجلس نهم بايد متفاوت‌تر از مجلس هشتم عمل كند و فراكسيون بزرگ اصولگرايان با بيش از 200 عضو حتمي، فراكسيوني كارآمد باشد، از منازعات دور باشد و به صورت كارشناسي به مشكلات بپردازد و نبايد وامداري به هيچ جايي وجود داشته باشد.
 
لنکرانی تصریح کرد: البته باید به کسر مخرج هم در فهرست جبهه پایداری توجه کرد چرا که ما در برخی حوزه‌ها به انتخاب اصلح نرسیدیم.
 
وی با بیان اینکه تأکید ما به جبهه پایداری این است که شما نماینده مردم هستید و حرف اول باید مطالبات مردمی باشد اظهار داشت: باید برای این مطالبات راه حلی در نظر گرفته شود.
 
 
تشکیل كميته مطالبات از مجلس نهم
 
سخنگوي جبهه پايداري در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين‌كه اين جبهه براي حل مسائلي چون مسكن و يا بيكاري چه راه‌حلي دارد؟ ‌گفت: بخش مهمي از مشكلات اقتصادي ما ناشي از نگاه تك‌محوري است كه به مشكلات وجود دارد، مثلا اگر ما درصدد برآييم كه مشكل بيكاري را حل كنيم ولي به مساله نقدينگي توجهي نكنيم، يا مثلا مشكل مسكن را حل كنيم بدون توجه به مشكل تورم، اين يك نوع برگشت به عقب است. 
 
لنکرانی با بیان اینکه نگاه تك‌محوري به مشكلات اقتصادي درست نيست، افزود: بايد مجموعه مشكلات اقتصادي را با تحليل همه‌جانبه مورد توجه قرار داد و مجلس نهم با ظرفيت كارشناسي خوبي كه دارد بايد اين نگاه كلان را مورد توجه قرار بدهد و تصميمات جامع خوبي اتخاذ شود.
 
وي همچنين خبر داد: كميته مطالبات از مجلس نهم نيز در جبهه پايداري تشكيل شده است.
 
لنكراني با بیان اینکه بر اينكه تعامل با قوه مقننه نبايد تعامل چهار سال يك بار باشد و بايد مداوم باشد گفت: بيش از 50 درصد كانديداهاي جبهه پايداري كه بخش زيادي از آن‌ها نيز راي آوردند عضو جبهه نبودند، ولي ما آن‌ها را اصلح تشخيص داديم و از آن‌ها حمايت كرديم و تاكيد داريم كه نمايندگان‌مان نيز در مجلس بحث گفتماني جبهه پايداري را پيگيري كنند و از طرف ديگر اعتقاد داريم بايد پشتوانه دانشگاهي و حوزوي نيز در بحث قانونگذاري استفاده شود.
 
نتیجه استفاده از اموال عمومی در تبلیغات انتخاباتی را دیدیم
 
اين فعال سياسي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر تخلفات انتخاباتي برخي از كانديداها و استفاده برخي از آنها از اموال عمومي، گفت: تا آنجا كه ما اطلاع داريم تخلفات از ديد دستگاه‌هاي نظارتي پنهان نبوده، آنها اين تخلفات را رصد و دنبال كرده‌اند.
 
وي افزود: ما در انتخابات ديديم برخي از افراد كه بيشترين حجم تبليغات فردي را داشتند نتوانستند به موفقيت دست پيدا كنند و اقبالي به آنها از سوي مردم صورت نگرفت و هر جايي كه احساس شد به نحوي از اموال عمومي استفاده شده، نتيجه آن را ديديم و مردم از آن استقبال نكردند.
 
 
لنكراني به یکی از درس‏های این انتخابات اشاره کرد و گفت: يكي از درس‌هايي كه از اين انتخابات مي‌توان گرفت اين است كه اگر افرادي گمان مي‌كردند كه مي‌توانند با بودجه عمومي، افكار عمومي را تغيير دهند اشتباه كرده بودند و دستگاه‌هاي نظارتي به اين تخلفات رسيدگي مي‌كنند.
 
سخنگوی جبهه پایداری در پایان تاکید کرد که بايد به تخلفات انتخاباتی به نحوي رسيدگي شود كه ديگر كسي جرات نكند، اين‌گونه تخلفات را انجام دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
چقدر شلوغه جا نیست خبرنگاران بنشینند بنده خداها بیرون موندند نتونستند بیان تو
پاسخ
ابله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
قبیله گرایی خوب نیست و با عدالت خواهی ناسازگار است البته بجز اینکه در مورد جبهه پایداری باشد
پاسخ
آب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۲۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
سلام.در پاسخ به دو نظر بالا:کمی یا زیادی جمعیت خبرنگار اصل نیست، باید دید حرف حقی زده می شود یا نه.تشکل اگر درست وصادقانه و بدون حب درون گروهی و بغض بیرون گروهی و بر مبنای حق باشد ایرادی نداردو باید صحیح و منطقی قضاوت کرد.البته هنوز قضاوت زود است و باید منتظر عملکرد بود...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها