کد خبر: ۵۳۶۵۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۴     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
از چوب بستنی آلمانی تا بنزین ۲۰۰۰ تومانی
علی لاریجانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، اخیرا و پس از مطرح شدن نام غلامعلی حدادعادل به عنوان گزینه اصلی ریاست مجلس نهم، به سخنان "جنجالی" و "دولت ستیز" روی آورده است.
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از عصر امروز، علی لاریجانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، اخیرا و پس از مطرح شدن نام غلامعلی حدادعادل به عنوان گزینه اصلی ریاست مجلس نهم، به سخنان "جنجالی" و "دولت ستیز" روی آورده است.

لاریجانی که به خوبی از استراتژی منتقدان ریاست حدادعادل بر مجلس، که همان مطرح کردن شبهه "برخورد محافظه کارانه حداد با دولت" است، آگاه می باشد؛ سعی دارد تا با سخنرانی های جنجالی علیه دولت و شخص احمدی نژاد که بیشتر رنگ و بوی تفرقه افکنی و دامن زدن به اختلافات دارد؛ کمی کفه سیاسی خود را پیش از آغاز رسمی مجلس نهم و رای گیری برای انتخاب رئیس سنگین کند.

علی لاریجانی طی هفته های سپری شده از سال 91 بارها با مطرح کردن مسائلی چون " واردات سالانه 80 میلیون دلار چوب ‌بستنی از آلمان "، "قصد دولت برای افزایش قیمت بنزین تا 2000 تومان"، "انتقاد به مطرح کنندگان موضوع فتنه و ساکتین فتنه" و ... "سوژه های" نابی را در اختیار رسانه های ضدانقلاب برای دامن زدن به اختلافات و تنش ها داد تا پس از اتهام عنوان "ساکتین فتنه" که از سوی برخی صاحب نظران و کارشناسان سیاسی به وی اطلاق می شد، اتهام "تفرقه افکنی" نیز متوجه وی شود.

براساس این گزارش، به نظر می رسد لاریجانی با اتخاذ رویکرد جدید 2 هدف را پیش می گیرد؛ اول اینکه با قوت بخشیدن به مخالفت ها با دولت و شخص رئیس جمهور می کوشد تا "آرای" آن دسته از نمایندگان و "نظر" آن دسته از کارشناسان که ملاک اصلی برای ریاست مجلس را "مخالفت با دولت" می دانند جذب کند و یا اینکه در صورت عدم تکیه بر کرسی ریاست مجلس نهم "انتقادها از دولت" را دلیل اصلی ناکامی خود بداند.

اما در حقیقت باید یکی از ملاک های اصلی رئیس مجلس جدید را "تعامل سازنده با دولت و نظارت منطقی بر عملکرد آن" دانست؛ یعنی همان موضوعی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد؛ چرا که در شرایط فعلی که از یک سو هر روز شاهد بهانه جویی کشورهای عربی و از سویی دیگر تهدید کشورهای غربی هستیم، بهترین سیاست و استراتژی "اتحاد" است؛ اتحاد مسئولان با مسئولان، مردم با مردم و مسئولان و مردم.

گفتنی است، طی روزهای اخیر رسانه های اپوزیسیون و ضدانقلاب نیز نگرانی خود را از ریاست مجدد حداد عادل بر مجلس شورای اسلامی ابراز کرده اند که مطمئنا مهم ترین دلیل این عصبانیت را می توان "وحدت و تعامل قابل پیش بینی مجلس نهم با دولت دهم" عنوان کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
دهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۲ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۰
زنده باد شيفته خدمت ،نه تشنه قدرت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها