کد خبر: ۵۳۶۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
هرچند اکنون 4 سال از فوت آقا معلم ایثارگر می‌گذرد اما سالیان درازی است که تقویم جوانمردی گشوده شده تا نام انسان‌هایی را در خود حفظ کند که گذشت زمان نیز یادشان را از خاطر نخواهد برد.

فارس، محمودرضا واعظی‌نسب معلم ابتدایی دبستان شهدای ابراهیمی بود که اردیبهشت سال 1387، در یک اردوی دانش‌آموزی و در هنگام بازی فوتبال دانش‌آموزان، با مشاهده افتادن دروازه فوتبال بر روی یک دانش‌آموز ابتدایی، به سرعت دانش‌آموز را از محل افتادن دروازه دور کرد اما دروازه آهنین بر سر خودش فرود آمد؛ این معلم دچار خونریزی مغزی شد و به رغم تلاش پزشکان، فوت کرد.

 سجاد مبرزی همان دانش‌آموزی است که مرحوم واعظی‌نسب، جان خود را فدایش کرد؛ او اکنون در مقطع سوم راهنمایی تحصیل می‌کند.

سجاد درباره معلم می‌گوید: اگر ایثار آقای واعظی نسب نبود شاید الان من هم نبودم و تیرک دروازه روی من می‌افتاد.

وی ادامه می‌دهد: عکس آقای واعظی نسب را بزرگ کرده و روی دیوار جایی که همیشه روبروی چشمانم باشد، نصب کرده‌ام تا هیچ وقت ایثار بزرگی که معلمم در حقم کرد، فراموش نکنم.

 

 

عکس یادگاری معلم ایثارگر با دانش آموزان

 

این دانش‌آموز اضافه می‌کند: آقای واعظی نسب دو فرزند به نام‌های مائده و زهرا داشت؛ برخی اوقات به همراه خانواده به منزل آقای واعظی‌نسب می‌رویم و به آنها سر می‌زنیم، تا همیشه فداکاری که معلمم در حقم کرد  در یاد و خاطرم باشد.

فاطمه سلیمانی، مادر سجاد مبرزی در خصوص اقدام معلم فرزندش اظهار می‌دارد: همیشه دعاگوی ایثار وفداکاری آقای واعظی نسب هستم چراکه این معلم فداکار جان خود  را در راه حادثه‌ای داد که در کمین فرزند من بوده است، امیدوارم این معلم فداکار با شهدا محشور شود.

وی معتقد است یاد و خاطره فداکاری این معلم بزرگوار هرگز از ذهن دانش آموزان و اهالی شهر نیشابور نخواهد رفت، و ادامه می‌دهد: این موضوع را می‌توان از تصاویر این معلم فداکار که در دیوارهای شهر به چشم می‌خورد، متوجه شد.

مادر سجاد مبرزی می‌گوید: آقای واعظی‌نسب چند سال به عنوان معلم دراین شهر خدمت می‌کرد و بیشتر اهالی محل نسبت به حسن‌خلق وی شناخت داشتند؛ فرزندم بعد از فوت معلم‌ خود حدود 3 ماه مریض شد.

 

معلم ایثارگر تیتر یک اخبار

 به گزارش توانا، هرچند اکنون 4 سال از فوت این معلم ایثارگر می‌گذرد اما سالیان درازی است که تقویم جوانمردی گشوده شده تا نام انسان‌هایی را در خود  حفظ کند که گذشت زمان نیز یادشان را از خاطر نخواهد برد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها