کد خبر: ۵۳۶۰۶
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
آقای خاص درباره همه مسائل روز سخن گفت؛
"چه کسی بزرگترین لالیگای جهان را برد ؟ کریستیانو . چه کسی چمپیونزلیگ را برد ؟ هیچ کدام . چه کسی لایق توپ طلاست ؟ کریستیانو . "
مشرق، ژوزه مورینیو ، مربی رئال مادرید ، روز یکشنبه با آ ب ث مصاحبه کرد. مربی پرتغالی به سوالات به سبک خاص خودش پاسخ داد و همه مسائل روز را مورد بحث قرار داد ، از مسئله ماندن ایگواین گرفته تا کفش طلا و نقل و انتقالاتی که باید در تابستان انجام شود .  ترجمه این مصاحبه جذاب را به نقل از مرجع خبری رئال بخوانید:

 شخصیت :
"من یک جوان 49 ساله هستم . بچه ها نیرو ، شخصیت و جاه طلبی من را حس می کنند . کسی که فرمان می دهد باید سرزنده باشد . سختگیر هستم . آدمی هستم که برای آزادی می جنگم . برایم اهمیتی ندارد که حرفم باعث شود که چهار جلسه محروم شوم . چیزی که عادی نیست این است که تصویر "کمال " از خود ارائه دهی آن هم در حالی که در پایان مشخص می شود که هیچ کس کامل نیست . من هیچ گاه تصویر کمال از خود بروز ندادم هر چند که برخی (اشاره به گواردیولا) این کار را می کنند . "

ماندن در رئال مادرید :
"هیچ مربی نتوانسته بود که در سه لیگ برتر اروپا قهرمان شود . این هدفم بود . این تجربه ای حرفه ای بود که از داشتنش واقعا خرسند هستم . انتظار نمی رود که تنها کسی باشم که به آن می رسم . در عرض ده سال ، ممکن است که مربیان یا بازیکنان دیگری هم باشند که بتوانند به آن برسند . هدفم بردن لالیگا با رئال مادرید بود و پس از آن ، تا همیشه روی یکی از این سه لیگ برتر کار می کنم . اما هنوز دو سال از قراردادم در این جا باقی مانده و من و خانواده ام از ثبات لذت می بریم چرا که همیشه بعد از دو ، سه سال جا به جا می شویم . پس از ادامه دادن در رئال مادرید راضی هستیم . "

روابط با فلورنتینو پرس :
"فلورنتینو امیدهای من را با پروژه اش و ذهنیتش تلقیق کرد . آنها مرا متقاعد کردند . فلورنتینو گفت که رئال مادرید به من احتیاج داشت . من هم در مقطعی از دوران فوتبالم و پس از قهرمانی چمپیونزلیگ با اینتر ، به رئال مادرید برای دوران فوتبالم نیاز داشتم . اگر مربی رئال مادرید نشوی ، دوران کارت کامل نمی شود . البته مهم فقط مربیگری یا بازی کردن در رئال مادرید نیست ، بلکه موفقیت حائز اهمیت است . مربیگری در رئال مادرید ، مشکل ترین بخش دوران کارم بوده است . "

روابط با مطبوعات :
"مرا دیکتاتور پرتغالی می دادنستند ، این سنگین ترین حمله ایست که به من شده است . من به حملات شخصی توجهی ندارم . البته وقتی پسرم یا دخترم به من بگوید ببین بابا ، این را در موردت نوشتند شاید ناراحت بشوم .  ناراحتم می کند چرا که آنها را ناراحت می کند . آنها فکر می کنند که من هم ناراحت شده ام اما برایشان می گویم که نگران نباشند ، چیزی نشده است . "

سبک :
"من نتایجم را می بینم . این که تیمم در چلسی چقدر گل زد ، چقدر پیروزی کسب کرد . به غنی بودن دوران کارم در کشورهای مختلف نگاه می کنم . اگر در ایتالیا مثل انگلیس بازی کنی موفق نمی شوی . نمی توان فقط به بازیکنانی اعتماد کرد که بازی را زیبا کنند چرا که ممکن است از نظر فنی خوب باشی اما در مباحث دیگر ناکام بمانی . آن چه که کسب کرده ام ، به خاطر انتقال چنین روحیه ای به بازیکنان است . من بازی زیبای رئال مادرید را دوست دارم . دوست ندارم که به خاطر مالکیت توپ ، از حریف تمجید شود . "

گونسالو ایگوائین:
" ال پیپیتا با ما می ماند . نمی رود چرا که نیازی به این کار نیست .من نمی خواهم در را به رویش باز کنم ، رئال مادرید هم نمی خواهد . او تا سالها قرارداد دارد . ال پیپیتا بازیکنی است که یک سال پیش دستمزدی کمتر از بقیه می گرفت اما حالا دستمزدش نزدیک بقیه شده است . او می تواند پیشنهادات 40 ، 50 یا 60 میلیونی داشته باشد . هر چه باشد ، برای رئال مادرید فروشی نخواهد بود . فقط مشکل این جاست که انگار باید به افرادی که می خواهند بیرون از این جا باشد اثبات کند که قصد رفتن ندارد."

خرید یک دروازه بان :
"رئال مادرید به دنبال دروازه بان است چرا که آدان نمی ماند . در تلاشم تا آنتونیو را راضی کنم که بماند . از ایکر هم کمک خواستم . شاید لازم باشد که به او بیشتر بازی دهیم . می شود به او قول داد که در کوپا بیشتر بازی کند چرا که انگیزه اش را برای ماندن تحسین می کنم . حرفش از " عاشق رئال هستم اما می خواهم هر یکشنبه باشم " تبدیل شده به "باید جای کاسیاس را بگیرم" "

فشار روی بازیکنان :
"ایکر به من گفت :" در طول فصل لحظاتی بودند که فشار زیادی را متحمل شدیم . خودت کنار کشیدی " من به او خندیدم اما فهمیدم که منظورش چیست و او چه چیزی را می خواست تحریک کند . می خواست که کمی سطح فشارها را کنترل کند . پس از باخت به بایرن ، مهربان ترین حالتم را دید که گفتم :" نگران نباشید ، لالیگا را برده ایم ."

تعصب :
"نمی فهمم که یک مسئول لباس ها یا فیزیوتراپ که سخت تلاش می کند همه چیز را برای بازیهای تیم در هر یکشنبه آماده کند ، رئالی نباشد . مثل ریبوت که پس از فوت اقوامش همچنان در خدمت رئال مادرید بود . آنهایی که اطرافم هستند باید این گونه باشند . "

شاهین :"
"شاهین می ماند . او را در یک پیش فصل کامل با خود ندیده ایم و حالا می بینیم . "

بنزما :
"کریم خیلی خوب است . بزرگترین مشکلش این دگرگونی او بود . ریبوت در زندگی اجتماعی به او کمک کرد . زیزو هم دیگر کسی بود که به او نزدیک شد . من هم در مورد بازیش سختگیر بودم . نمی توانستم بپذیرم که آن گونه باشد . باید عوض می شد . "

په په :
"فصل بی رحمانه ای داشت . هر کس جای او بود به انگلیس یا ایتالیا می رفت . بحث در مورد تمدید قراردادش زیاد بود اما همیشه گفت که می خواهد در رئال مادرید بماند . قراردادی که بست می توانست بهتر از این ها باشد . مردم باید ارزش کارش را بدانند . "

نقل و انتقالات
"باید تغییراتی در ترکیب داشته باشیم . بازیکنانی که این فصل به تیم ملحق شده بودند ، حالا هماهنگ شده اند و راحت تر هستند . از سویی باید ساختار تیم را مستحکم تر کنیم . در این راه باید با مدیر و خوزه آنخل سانچز مشورت بگیریم . "

توپ طلا :
"چه کسی بزرگترین لالیگای جهان را برد ؟ کریستیانو . چه کسی چمپیونزلیگ را برد ؟ هیچ کدام . چه کسی لایق توپ طلاست ؟ کریستیانو . "
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها