کد خبر: ۵۳۲۹۶
زمان انتشار: ۰۲:۰۶     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
جزئيات بخشنامه ضوابط خاص انتقال دانشجويان فعلي شاغل به تحصيل در دوره هاي كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد به محل زندگي دائم خانواده آن ها اعلام شد.
براساس بخشنامه دانشگاه آزاد ضوابط خاص انتقال دانشجويان فعلي به نزديكترين واحد دانشگاه آزاد اسلامي محل زندگي دائم خانواده آنها، به شرح ذيل تأييد و ابلاغ مي شود و از زمان ابلاغ لازم الاجرا است.
اين بخشنامه فقط يكبار براي متقاضياني كه تقاضاي خود را از تاريخ پانزدهم خرداد تا پانزدهم تير سال 91 تسليم كنند، قابل بررسي و اجرا است و شامل دانشجويان جديدالورود در مهر ماه 1391 و بعد از آن نمي شود، لذا ضروريست متقاضيان جديد تحصيل در دوره هاي كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد در دانشگاه آزاد اسلامي و خانواده هاي محترم آنها با دقت لازم در انتخاب محل تحصيل، دغدغه هاي علمي و فرهنگي خود را در نظر بگيرند.
همچنين ماده واحده اين بخشنامه به صورت ذيل است:
انتقال به شرط موفقيت در ترم ميهماني دانشجويان فعلي مشغول به تحصيل در رشته ها و گرايش هاي تحصيلي دوره هاي كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد اسلامي به يكي از واحدهاي دانشگاه آزاد نزديك به محل زندگي دائم خانواده آنها (پدر و مادر يا همسر) به استثناي انتقال به گروه 1 از جدول همطرازي براي همان رشته و گرايش تحصيلي، در صورت عدم مشروطي در ترم هاي تحصيلي قبلي و موافقت واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي در مبدأ و مقصد و كسب معدل ميانگين بالاتر از هفده در مدت دو نيمسال متوالي ميهماني و رضايت از عملكرد علمي و فرهنگي دانشجو و داير بودن رشته و گرايش متقاضي در واحد دانشگاهي مقصد، بلامانع است و در صورتي كه رشته و گرايش دانشجوي متقاضي در محل سكونت خانواده دانشجو داير نباشد مي تواند به شهرهاي همجوار ميهمان شود.
تبصره1:
دانشجويان دختري كه موفق به كسب معدل ميانگين بالاتر از هفده از بيست در مدت دو نيمسال متوالي ميهماني نشوند ولي معدل ميانگين آنها بالاتر از پانزده باشد، تا زماني كه واحدهاي دانشگاهي مبدأ و مقصد از عملكرد علمي و فرهنگي آنها رضايت داشته باشند و در هيچ ترمي مشروط نشوند، مي توانند بصورت ميهمان در واحد مقصد ادامه تحصيل دهند ولي مدرك تحصيلي آنها بايد توسط واحد دانشگاهي مبدأ صادر شود.
تبصره2:
در طول دوران ميهماني، هزينه ثابت هر ترم بايد به واحد دانشگاه مبدأ و هزينه متغير واحدهاي اخذ شده به واحد دانشگاهي مقصد پرداخت شود و در بقيه موارد مقررات و قوانين مربوط به دانشجويان ميهمان حاكم است. همچنين ديگر موارد آيين نامه مصوب نقل و انتقالات دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي و دستورالعمل اجرايي آن به قوت خود باقي و لازم الاجرا است.
تبصره 3:
مسئوليت احراز صحت آدرس محل زندگي دائم خانواده متقاضيان به عهده معاونين دانشجويي واحدهاي دانشگاهي مقصد و مبدأ است.
تبصره 4:
در صورت از دست دادن هر يك از شرايط ذكر شده فوق، دانشجو بايد به واحد مبدأ بازگردد.
تبصره 5:
اين بخشنامه فقط يكبار براي متقاضياني كه تقاضاي خود را از تاريخ پانزدهم تير سال 1391تسليم كنند قابل بررسي است و شامل دانشجويان جديدالورود در مهر 1391 و بعد از آن نمي شود.
دانشجوي متقاضي نقل و انتقال با استفاده از اين بخشنامه مي تواند در صورت موافقت واحد مبدأ از پانزدهم خرداد تا پانزدهم تير سال 1391 از طريق سايت نقل و انتقالات واحد دانشگاهي خود ثبت درخواست كند.
واحد مقصد موظف است تا قبل از اتمام آخرين مهلت ثبت نام آموزشي، نسبت به بررسي درخواست و پاسخ مقتضي به آن اقدام كند.
مسئول رسيدگي به شكايات مرتبط و نظارت بر حسن اجراي اين بخشنامه ضمن رعايت آيين نامه ها و دستورالعمل ها و مصوبات هيئت امنا و ديگر بخشنامه هاي مربوط به نقل و انتقال دانشجويي، با در نظر گرفتن عدالت و صرفه و صلاح دانشگاه در ابتدا بر عهده رؤساي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي در مبدأ و مقصد و سپس بر عهده معاون دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مهدی رباط جزی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۲ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۱
۰
۰
اینجانب در مورخه 30/5/1391 عقد خواهم کرد ، وتقاضای انتقالی همسر اینجانب در چه مرحله ای درست می شود و از چه زمانی شروع به تحصیل در تهران خواهد کرد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها