کد خبر: ۵۳۱۵۸۶
زمان انتشار: ۲۳:۰۰     ۲۷ آبان ۱۴۰۲
در گفتگو با ۵۹۸ مطرح شد:
در طول تاریخ همیشه حق و باطل با یکدیگر در حال جنگ  وجدال بوده اند. باطل بدنبال روش‌های تخریبی بوده و جبهه حق با تبیین حقایق و جذب قلوب اقدام نموده است و در صدر اسلام نیز شاهد عرصه‌های ان می‌باشیم.

جهادتبیین در سیره زینبی و رسالت ما| در جنگ شناختی در مقابل جریان تحریف، بایستی زینب گونه برای پاسداری از انقلاب اسلامی عمل کردبه گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در گفت‌وگویی با پایگاه خبری 598، ضمن تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، درباره نبرد حق و باطل در طول تاریخ بیان کرد: "در طول تاریخ همیشه حق و باطل با یکدیگر در حال جنگ و جدال بوده‌اند. جبهه باطل همیشه به دنبال روش‌های تخریبی بوده، در حالی که جبهه حق با تبیین حقایق و جذب قلوب تلاش کرده است. در صدر اسلام نیز شاهد این عرصه‌ها هستیم."

جهاد تبیین در مقابل تحریف عاشورا

ایشان در خصوص جهاد تبیین در مقابل تحریف عاشورا اظهار داشت: "در واقعه سخت عاشورا، دشمن در صدد تخریب چهره امام حسین (ع) و یارانش بود. دشمن با خارجی خواندن اهل بیت تلاش داشت حق و باطل را جابجا کند، اما حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) با جهاد تبیین، حقیقت را برای مردم روشن کردند. می‌توان گفت در جنگ شناختی در مقابل جریان تحریف، حضرت زینب (س) علمدار جهاد تبیین و جهادگر شجاع راه نهضت حسینی بوده است."

جهاد تبیین حضرت زینب (س) در بازار شام

وی در خصوص جهاد تبیین حضرت زینب (س) در بازار شام گفت: "حضرت زینب (س) از قتلگاه امام حسین (ع) شروع به افشاگری کرد. عبیدالله دستور داده بود که اسرا و سرها را در میان بازار شام بچرخانند، اما حضرت زینب (س) با جهاد تبیین، افکار عمومی را بیدار کرد و باعث شد عبیدالله نزد مردم منفور و اباعبدالله محبوب‌ترین شود."

جهاد تبیین حضرت زینب (س) در کاخ یزید

سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص جهاد تبیین حضرت زینب (س) در کاخ یزید بیان داشت: "در مجلس یزید، حضرت زینب (س) با خطابه‌ای مستدل و قاطع، تمام حربه‌های دشمن را افشا کرد. اولین کسی که آگاه شد، همسر یزید بود که برای امام حسین (ع) مجلس عزا برپا کرد."

زینب، الگوی جهاد تبیین

وی در خصوص زینب، الگوی جهاد تبیین اظهار داشت: "رسالت زینبی ادامه نهضت کربلا و حراست از مقام ولایت و قیام امام بود و الگویی علمی و عملی برای همه در عمل به جهاد تبیین می‌باشد. رهبر انقلاب فرموده‌اند: 'اگر زینب کبری و امام سجاد (ع) تبیین نکرده بودند، واقعه عاشورا تا امروز جوشان و زنده باقی نمی‌ماند.'"

جهاد تبیین در سیره زینبی و رسالت ما

دکتر هاشمی در خصوص اعلام جهاد تبیین اظهار داشت: "طی بیش از چهار دهه، انواع تهدیدات و تحریم‌ها علیه ملت و کشور شکل گرفته و اینک در جنگ ترکیبی و شناختی، تمامی باطل در برابر تمامی حق قرار گرفته است. در بهمن ۱۴۰۰، رهبر انقلاب فرمان جهاد تبیین را صادر کردند."

اهمیت جهاد تبیین

ایشان درباره اهمیت جهاد تبیین چنین گفت: "دشمن با لشکر تحریف و انحراف به دنبال پیاده‌سازی مدل اسلام وهابی و سیطره یأس و ناامیدی بر مردم است. جهاد تبیین کشور و ملت را در برابر تهدیدات مهلک مصون می‌کند و موتور پیشران کشور در برابر امواج دشمنان است. عمل به جهاد تبیین، رسالتی عمومی و همگانی است."

روش ایجابی جهاد تبیین

دکتر هاشمی فشارکی درباره روش ایجابی جهاد تبیین بیان داشت: "امام المسلمین فرمان فریضه جهاد تبیین را که بر همه فرض عینی و فوری است، اعلام کردند. ما باید به بیان کارهای درست و ارزشمند انقلاب و نظام بپردازیم و دستاوردهای عظیم انقلاب را بیان کنیم تا روحیه و امید به آینده ایجاد شود."

روش پدافندی جهاد تبیین

این استاد دانشگاه در خصوص روش پدافندی جهاد تبیین گفت: "روش پدافندی جهاد تبیین با هدف خنثی‌سازی تحریف دشمنان است. دشمنان به دنبال تطهیر رژیم پهلوی، لزوم زانو زدن در برابر آمریکا، تحریف جنگ تحمیلی، تحریف امام خمینی و تخریب دولت انقلابی هستند."

روش پیش‌دستانه جهاد تبیین

ایشان درباره روش پیش‌دستانه جهاد تبیین بیان داشت: "روش پیش‌دستانه جهاد تبیین با هدف پیشگیری قبل از انتشار ویروس دشمن است. باید فضا سازی عمومی و اقناع جامعه را پیش از تخریب دشمنان انجام دهیم."

جهاد تبیین در مسئله فلسطین

وی در خصوص جهاد تبیین در مسئله فلسطین اظهار داشت: "مسئله فلسطین نیاز به جهاد تبیین دارد تا حق دفاع مشروع فلسطینی‌ها و ظلم‌های اسرائیل برای جهانیان روشن شود. باید از روش‌های رسانه‌ای، هنری و علمی برای نشر این پیام‌ها استفاده کنیم."

طوفان الاقصی

ایشان درباره طوفان الاقصی بیان داشت: "پنج دهه مذاکرات سازش به خیانت به آرمان فلسطین منجر شد. اما به برکت محور مقاومت، رزمندگان غزه با عملیات طوفان الاقصی ضربات بی‌سابقه‌ای بر پیکر رژیم اسرائیل وارد کرده‌اند."

حوادث فلسطین زمینه بیداری آخرالزمانی

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در خصوص حوادث فلسطین زمینه بیداری آخرالزمانی گفت: "مردم دنیا بیدار شده‌اند و توجه‌شان به کلام سید حسن نصرالله و رهبر انقلاب است. این شرایط فراهم می‌کند که برای ظهور تلاش کنیم و زمینه‌ساز حکومت جهانی حضرت بقیة‌الله الاعظم (عج) باشیم."

رسالت ما در جنگ شناختی

وی در پایان تاکید کرد: "در جنگ شناختی و ترکیبی دشمن، باید زینب‌گونه با جهاد تبیین از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، حقایق فلسطین و مظلومان جهان پاسداری کنیم."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها