کد خبر: ۵۳۱۱۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
استاد اسلام‌شناسی دانشگاه مک مستر کانادا و دنور آمریکا با اشاره به اینکه قرآن‌سوزی اقدامی متعصبانه و کور است گفت: قرآن سوزی منجر به تنفر و کینه از یک سو و افزایش خشونتها در جهان از سوی دیگر می‌شود.
مهر، پروفسور "لیاقت تکیم" استاد اسلام‌شناسی دانشگاههای دنور آمریکا و مک مستر کانادا در مورد قرآن سوزی اخیر توسط کشیش آمریکایی و هتاکی به قرآن گفت: همه انسانها باید به ادیان دیگر احترام بگذارند و با بردباری و شکیبایی با آنها مواجه شوند.

وی افزود: بر این اساس انسانها نباید به کتاب مقدس ادیان دیگر بی‌احترامی کنند. قرآن ما را از توهین و ناسزا گویی به سایر انسانهای گناهاکار و بدکار منع و نهی می کند.

مؤلف "شیعیان در آمریکا" در ادامه تأکید کرد: چرا که بر اساس آموزه‌های قرآن این تنها خداوند متعال است که می‌تواند در مورد تقدیر انسانها قضاوت درست و به حقی داشته باشد.

وی در ادامه یادآور شد: قرآن سوزی سبب می‌شود تا نوعی کینه و نفرت در میان مسلمانان و آزادگان جهان ایجاد شود. این اقدام مسلماً و قطعاً اقدامی نادرست و اشتباه است و سبب گسترش خشونت می‌شود.

تکیم یادآور شد: باید توجه داشت که نه تنها قرآن سوزی بلکه سوزاندن هر کتاب مقدسی کار اشتباه و نادرست است که باعث تنفر و گسترش خشونت می‌شود.

مؤلف "پرسشهایی از فقه" در پایان تصریح کرد: باید میانه‌روی و اعتدال توسط پیروان هر دینی مورد توجه قرار گیرد و با چنین اقدامات متعصبانه و کوری مقابله کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها