کد خبر: ۵۲۹۸۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۴     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

 پایگاه اطلاع رسانی جبهه پایداری انقلاب اسلامی- مهندس محصولی طی سخنانی در نشست پرسش و پاسخی که در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم الحسنی(س) برگزار شد؛ با بیان این که ولایت در اسلام تخفیف پذیر نیست خاطرنشان کرد: امام باقر)ع) می فرماید اسلام بر 5 رکن استوار است: نماز، زکات، حج، روزه و ولایت و اما ولایت اهمیتش از همه چیز بیشتر است.

عضو شورای موسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی؛ در همین راستا افزود: روایت است که در موارد دیگر تخفیف هایی داده شده است؛ مثلا اگر کسی نتوانست  حج برود و نرفت برای او گناهی نخواهد بود؛ اماخداوند در پذیرش و تبعیت از ولایت اهل البیت(علیهم السلام) تخفیفی قایل نشده است. بعد از ولایت نبوی؛ولایت اهل البیت علیهم السلام است و در زمان غیبت هم، ولایت فقیه جامع الشرایط است، که آنهم  بر مبنای احادیث ائمه هست.
 
محصولی ضمن اشاره به اهمیت موضوع ولایت فقیه تبیین کرد:از سویی دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) هم در موضوع ولایت فقیه بر اساس همان فرمایشات ائمه معصومین(علیهم السلام)است، به هر حال ما با این حرف نمی خواهیم ارزش نماز یا واجبات دیگر را کم کنیم، بلکه همه این ها مانند اجزا بدن می مانند ولی اگر ولایت نباشد هیچکدام پذیرفته نمی شوند.این همه مدت در حوزه های علمیه، علمای بزرگی زحمت ها کشیده اند تا فقه به این حد برسد و فقیه عالم و عارف و شجاعی مثل حضرت امام خمینی(ره)پرورش یابد .
 
عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی همچنین عنوان کرد: امام (ره) توانست معادلات حاکم بر دنیا را برهم بزند و بعد از مدت ها ما می بینیم که امام( ره ) شرایطی را ایجاد می کنند که جبهه اسلام و کفر از هم جدا می شوند، درصورتی که قبل از انقلاب تنها ویژگی ايران فقط حضور ایران به عنوان ژاندارم منطقه است، اما الان می گویند که ایران و 5+1 یعنی 5 عضو شورای امنیت با حق وتو و آلمان دربرابر ایران مذاکره می کنند، ایران یک تنه وارد میدان شده.
 
محصولی با اشاره به نگاه جبهه پایداری انقلاب اسلامی به سیاست ورزی تصریح کرد:از آنجا که مقام عظمای ولایت می فرمایند "حفظ نظام از اوجب واجبات است"؛نگاه ما در جبهه پایداری انقلاب اسلامی به سیاست مانند نگاه ما به انجام واجبات مهم است و تا به این  حد این موضوع برای ما مهم و ضروری میباشد.
 
وی با اشاره به سختی های  فتنه ها و آزمایشات؛ افزود: به فرموده حضرت آقا ما باید بصیرت افزایی کنیم تا در بحران ها بتوانیم موفق از میدان بیرون بیاییم، وقتی بحران نباشد؛ در مقام حرف همه خوب حرف میزنند، اما وقتی فتنه می شود و باید به آن حرفها عمل کرد؛ در این مقطع است که برخی  پایشان می لغزد. بعضیها ایمانشان حرفی است و ایمان حرفی، حاشیه ای است؛اگر خیری رسد اطمینان خاطر پیدا می کنند و اگر فتنه و آزمایش سختی پیش آید،به ایمان و اعتقادات پشت میکنند؛ چنانچه در فتنه 88 شاهد این رفتارها بودیم.
 
محصولی ضمن بیان فضای تخریب موجود ادامه داد: در این فضایی که پر از تهمت و افترا است و با این سایتهایی که دروغها و مطالب نادرستی را منتشر میکنند، مومنین باید با بصیرت و تیزبینی خود دقت کنند و حقیقت را تشخیص دهند و اینجا عبادات و اقامه نماز استکه به ما کمک می کند و آدم را از فحشا و منکر باز می دارد و کارسیاسی همجزو یکی از وظایف دینی ما می شود.ما اعتقاد داریم این نظام اسلامی، نظامی است که خدا و ائمه به آن نظر دارند و لذا ما وظیفه داریم در راستای حفظ و اعتلای آن عمل کنیم.
 
وزیر کشور دولت نهم همچنین تاکید کرد: بعد از جنگ تحمیلی دیدیم که دولت هایی روی کار آمدند که بر خلاف ارزشها و آرمان های نظام اسلامی کار کردند، دفاع مقدس؛ روحیه ایثار را در مردم زیاد کرده بود و باید گفت که نظام و مردم ما به نحو موثری در برابر بلایا و مصیبت ها واکسینه شده بودند.
 
مهندس محصولی ضمن تبیین وضعیت دولت دوره هاشمی و نیز دولت اصلاحات؛ یادآور شد:در  زمان آقای هاشمی خیلی از ارزشها زیر سوال رفت و بحث رشوه خواری و رانت خواری پيش آمد، مردم از این افراد با این فسادهایشان روی برگرداندند و روی آوردند به افرادي که یک شعار جدید به نام اصلاحات داشتند، مردم فکر می کردند شاید این ها بتوانند این شرایط را تغییر دهند واما دیدند اینها بدترند و در روزنامه ها نوشتند که اگر امام حسین (ع)شهید شد، بخاطر خشونت جدش در بدر بود و طبیعی بود؛ تا اینکه درانتخابات 84 کسی پیدا شد گه گفت "من می خواهم بر اساس  ارزشها و آرمان های مقدس انقلاب اسلامی حرکت کنم و به گفتمان امام (ره) وانقلاب برگردم" .
 
محصولی ضمن یادآوری مخالفت هایی که با دولت نهم انجام شد تبیین کرد : این دولت با شعار عدالت محوری و مردمداری و "ما می توانیم"و ساده زیستی و  مبارزه با اشرافی گری و استکبار ستیزی  روی کار آمد. با روی کار آمدن آن عده ای شروع به مخالفت کردند وشش سال قبل مدام  می گفتند این دولت چند ماه بیشتر دوام نمی آورد ودرانتخابات 88 با کمک دشمنان خارجی می خواستند نه تنها دولت، بلکه نظام را براندازند؛ و لذا فتنه 88 را طراحی کردند و عوامل داخلی و خارجي با هم کار کردند و بعضی خواص هم با سکوت خود باعث استمرار و طولانی شدن فتنه شدند.
عضو هیأت موسس جبهه پایداری در ادامه با طرح سئوالی در خصوص نحوه عملکرد کنونی ساکتین فتنه ابراز داشت: حال بیش از دوسال که از فتنه می گذرد؛ آیا یکی از این خواص ساکت،آمده تا بگوید که از آن مواضع قبلی برگشته و بگوید که توبه کرده است؟ البته که نه؛ کدام توبه؟؛ اینها هنوز هم  در حال دنبال کردن همان روش سابق خود هستند. مجلس را با همکاری دوم خردادي ها اداره کردند و در بحث دانشگاه آزاد و بانک مركزی این مشکلات را بوجود آوردند.          
 
وی تاکید کرد : رهبر عزیزمان تاکنون در مراسم های مختلف بارها از فتنه یاد کرده اند؛ اما همین ساکتین می گویند "فتنه را باید فراموش کرد و نباید آن را بزرگ کرد".
 
محصولی در پاسخ به این سئوال که "بعضی از سیاسیون ادعا کرده اند که شما ساکت فتنه هستید و آشوبها را محکوم نکردید لطفا توضیح دهید؟" ضمن اشاره به کم کاری برخی جریان ها تاکید کرد:اول لازم است بگویم که اصل بهانه فتنه، اتهام انجام تقلب در انتخابات بود،موسوی نامه القای تقلب در انتخابات را نوشتو روزنامه  همشهری که رسما زیر مجموعه شهرداری است، همان نامه را در صفحه دوم چاپ کرد و آن موقع من بعنوان وزیر کشور توضیحات و پاسخ لازم را در رد این ادعا دادم؛ اما روزنامههمشهری توضیحات بنده را چاپ نکرد و بعد از مدتی و پس از شکایت بنده مجبور به چاپ آن شد.
 
وی همچنین عنوان کرد : بنده توسط آمریکا و سپس اروپا در لیست سیاه قرار گرفته وتحریم شدم، چون می گفتند محصولي فتنه گران را قلع و قمع کرده است. در دولت دهم هم بخاطر سخنرانیهایم علیه فتنه توسط بعضی از نمایندگان اقلیت به مجلس احضار شدم که "چرا در رابطه با فتنه؛ در مجالس گوناگون و سفر های استانی صحبت سیاسی میکني؟"؛ بنده در همان اوایل فتنه با شرکت در برنامه گفتگوی ویزه خبری شبکه دو، همه اتهامات واهی تقلب راباتبیین کامل موضوع، پاسخ داده و پوچ بودن اتهام تقلب به نظام را نشان دادم.
 
به آنهایی که می گویند من ساکت فتنه ام عرض می کنم که؛ آیا نمایندگی اینقدر می ارزد که انسان دینش را زیر پا بگذارد و برای تحریف تاریخی که دو سه  سال از آن می گذرد، اینچنین به دروغ متوسل شود؟
 
عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در  پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "آیا از    احمدی نژاد دفاع همه جانبه می کنید؟ گفت:اگرآنگونه از ایشان دفاع می کردیم الان اینجا نبودیم.
 
محصولی افزود: بنده کسی بودم که در جلسه رسمی دولت در حضور رییس جمهور و وزرا از بحث مکتب ایرانی و مکتب کوروش صريحا انتقاد كردم، در مسئله خانه نشینی هم به آقای احمدی نژاد گفتم که کسی احمدی نژاد را بدون ولایت فقیه نمیشناسد و باید از رهبری تبعیت محض داشت.
روزنامه ایراندر مورد ما  از قول آقای احمدی نژاد نوشت: اینها بخاطر هواهای نفسانی از دولت خارج شده اند و دولت را متهم به انحراف می کنند و دیگر همکاری نمی کنند، در صورتی که دولت همان دولت است و هیچ تفاوتی نکرده است !
محصولی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه "زمانی که آقای احمدی نژاد از آقای مشایی حمایت می کردند، مخالفت هایی با احمدی نژاد صورت گرفت که آقای الهام جواب های تندی به این مخالفت ها دادند؛ این موجب می شود مرز بندی بین انحراف و بعضی اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی کمی مشکل شود؟"؛توضیح داد: این دروغ است، ما با آقای الهام جلسات زیادی داشته و داریم ایشان هیچگاه از انحراف دفاع نکردند و گاه ممکن است از یک صحبت برداشت های نادرستی شود.
 
وی افزود: به اعتقاد ما بحث انحراف یک بحث خطرناک استکه بخشی از فلسفه وجودی تشکیل جبهه پایداری مقابله با  انحراف است اما ما می گوییم نباید بخاطر انحراف، فتنه فراموش شود.
 
مهندس محصولی در  پاسخ به  این سوال که"چرا آقای زارعی و حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی از 8+7 جداشدند؟"؛ ابراز داشت:موضوع تشکیل جبهه متحد اصولگرایان؛5 سال قبل برای مجلس هشتم کلید خورد و بعضی از دوستان پیگیری کردند که اول آقای احمدی نژاد جلساتی را ترتیب داد تااصولگرایان یک لیست بدهند و شش نفر اصلی از گروهها بودند که من و آقای مصلحی هم جزو آنها بودیم و این شش نفر، تعداد پنج نفر را با اجماع برای حکمیت انتخاب کردند.
 
وی همچنین افزود: آقای احمدی نژاد در اواخر سال 89 هم یک جلسه ای را گذاشتند و سی نفر را دعوت کردند ودر آن جلسه سه نفرشامل آقایان حداد عادل و ولایتی وعسگر اولادی را انتخاب کردند تا سازوکار لازم جهت هماهنگی بین اصولگراها را فراهم کنند؛ اما در همان جلسه هم این حرف بود که در این میان ساکتینی هستند که نباید آنها را بدون این که عمل سابق خود را اصلاح و جبران کنند، وارد این جمع کنیم؛ بعد هم ما مواجه شدیم با خانه نشینی رییس جمهور که این سه نفر ارتباط را با وی قطع كردند.
 
محصولی یادآور شد: ما معتقد بودیم افراد 7+8 نباید جزو ساکتین فتنه و گروه انحرافی باشند و دوستان ما نیز بخاطر عدم تحقق خواسته شاناز اول در 7+8 نبودندکه بعدا بخواهند جدا شوند.
 
وزیر کشور دولت نهم ضمن انتقاد از ساکتین فتنه و تاکید رهبری بر رد سکوت در فتنه اخیر؛ تصریح کرد : حضرت آقا بارها ضمن حمایت از دولت نهم  تاکید به همدلی و وحدت بین قوا داشتند؛ ولی همین آقایان "ساکتین فتنه" گوش نکردند و بنا را بر تفرقه گذاشتند و در انتخابات مجلس نهم، رهبری معظم انقلاب؛ تاکید به انتخابات رقابتی و سالم داشتند؛ولی برخی رقابت را مضر دانستند.
 
وی همچنین بیان کرد : واقعا این چه نوع ولایتمداری است ؟ ایشان چندین مرتبه فرمودند "حرف های من همان است که پشت تریبون می گویم"؛ ایشان بارها فرمودند به حرف های درگوشی و غیر مستند اکتفا نکنید،ولی باز  شاهد هزینه کردن از رهبری برای مقاصد حزبی هستیم.
 
محصولی در پایان ضمن تقدیر از حضور مردم در انتخابات اخیر مجلس نهم تاکید کرد: درانتخابات مجلس هشتم با اینکه رقابت شدیدی بین ما و اصلاح طلب ها وجود داشت، در تهران سی درصد مشارکت کردند و اگردر این دوره هم  ما با 7+8 تجمیع می کردیم، این درصد کمتر هم می شد، ولی با سیاست درست و تیزبینی دقیق وتوصیه بموقع رهبری عزیز ؛ مبنی برانتخابات رقابتی سالم، میزان مشارکت در تهران به 48 در صد و در کشور به 64 درصد رسیدو مردم بجای انتخاب از بین خوب و بد(اصولگرایان و اصلاح طلبان)، ازبین خوبتر و خوب انتخاب کردند که این خود دستاوردی بزرگ است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها