کد خبر: ۵۲۹۷۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱

جدیدترین نظرسنجی انجام شده پیرامون مرحله دوم انتخابات مجلس دهم، حکایت از موفقیت جبهه پایداری در مقایسه با سایر رقبا در انتخابات شهر تهران دارد.

به گزارش رجانیوز این نظرسنجی که در جامعه آماری 821 نفر و بین افراد 18 سال و بالاتر به اجرا در آمده، توسط انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران در روز دوشنبه 11 اردیبهشت 91 در شهر تهران  انجام گرفته است.

گفتنی است انجمن دانش آموختگان علوم اجتماعی در گزارشی که در دور اول انتخابات مجلس نهم منتشر کرده بود پیش بینی دقیقی از مشارکت در سطح ملی و شهر تهران ارائه داده و از پیروزی گفتمانی جبهه پایداری خبر داده بود.

در این نظر سنجی، 29 درصد پاسخگویان اظهار داشته‌اند حتماً در انتخابات شرکت می کنند و 8 درصد نیز گفته اند احتمال دارد در انتخابات شرکت کنند.

از بین  کل کسانی که گفته اند در انتخابات حتما یا احتمالا شرکت می کنند (37 درصد) در حدود 40 درصد اظهار داشته‌اند که «لیستی رای خواهند داد». 45 درصد «ترکیبی رای خواهند داد» و 15 درصد نیز هنوز تصمیمی نگرفته اند.

همچنین از بین کسانی که گفته‌اند در انتخابات شرکت می کنند (37درصد) در حدود 49 درصد اظهار داشته اند به لیست کامل «جبهه پایداری» رای خواهند داد یا به لیستی رای خواهند داد که اکثر اعضای آن عضو جبهه پایداری باشد.

 33 درصد گفته‌اند به لیست کامل «جبهه متحد» رای خواهد داد یا به لیستی رای می دهند که اغلب اعضای آن عضو جبهه متحد باشد. 16 درصد نیز به لیست «خانه کارگر» رای خواهند داد.

67 درصد پاسخگویان این نظر سنجی اظهار داشته‌اند که «به جبهه متحد رای نمی دهند». مهمترین دلایل این عده شامل موارد ذیل می باشد : عدم کارآمدی در مجلس هشتم (26 درصد)، تخریب دولت (21درصد)، تخریب علیه رقبای انتخاباتی (16درصد)، تبلیغات پرحجم (13درصد) و عدم شناخت (9درصد) و...

همچنین مهمترین دلایل پاسخگویانی که به جبهه پایداری رای نمی دهند عبارتست از: عدم شناخت از اعضای جبهه پایداری (30درصد)، حمایت از دولت (19درصد)، عدم کارآمدی (11درصد)، تخریب انتخاباتی (6درصد) و....
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها