کد خبر: ۵۲۹۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
به گزارش شبستان، مصطفی محمد نجار، وزیر کشور در آستانه مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد و آخرین وضعیت اجرایی انتخابات در ستاد و حوزه های انتخابیه را بررسی کرد. وی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور، دارا بودن آرای بیشتر را پشتوانه ای برای نمایندگان منتخب دانست و افزود: هرچه آرای نمایندگان بالاتر رود، اقتدار مجلس شورای اسلامی نیز افزایش می یابد.

وی به مردم حوزه های انتخابیه که مرحله دوم انتخابات در آن حوزه ها برگزار می شود، توصیه کرد از اول وقت رای گیری به پای صندوق های رای بیایند. همچنین رای دهندگان شناسنامه و کارت ملی خود را همراه داشته باشند و برای صرفه جویی در وقت از قبل نامزدهای مورد نظر را شناسایی کنند.

محمد نجار خواسته های شهروندان از نمایندگان را اجرای ارزش ها دانست و ادامه داد: نمایندگان باید حوزه های انتخابیه خود را به خوبی بشناسند، تخصص لازم را داشته باشند و تلاش کنند با تعهد قوانینی وضع کنند که برای کشور مفید باشد.

وی برآوردهای اولیه از حضور مردم در این مرحله از انتخابات را مثبت خواند و اظهار داشت: امیدواریم مردم با حضور در این مرحله کار نیمه تمام مرحله اول را کامل کنند. تمام امکانات برای برگزاری انتخاباتی سالم و ایمن فراهم است و ستادهای انتخابات در تمام حوزه ها فعال هستند.

وی با بیان این‌که اعتبارنامه 223 منتخب مردم در دور اول انتخابات از وزارت کشور به مجلس ارسال شده است، اظهار کرد: در سراسر کشور حدود 215 هزار نفر کار انتخابات را پیگیری می‌کنند و برای این انتخابات فعالیت خواهند کرد. 14 هزار و 300 شعبه در دور دوم انتخابات فعالیت خواهند داشت که از این تعداد در 1500 هزار شعبه آرا به صورت الکترونیکی اخذ می‌شود. ضمن این‌که در هفت حوزه مهم، اخذ رای به صورت الکترونیکی خواهد بود که نتایج شمارش آرا در این حوزه به صورت یک ساعت تا نود دقیقه اعلام خواهد شد.

وزیر کشور همچنین در مورد برآورد خود از میزان مشارکت مردم در دور دوم انتخابات اظهار کرد: برآوردها نشان می‌دهد که نسبت به دوره‌های گذشته مردم پرشکوه‌تر در انتخابات شرکت می‌کنند، چراکه مردم ما هوشمند هستند و می‌دانند حضور در انتخابات حق تعیین سرنوشت برای آن‌هاست.
وزیر کشور گفت: کسانی که در فاصله 12 اسفند تا 15 اردیبهشت سنشان به سن رای‌گیری برسد، رای اولی محسوب می‌شوند و ما در فاصله بین 12 اسفند تا 15 اردیبهشت حدود 150 تا 160 هزار نفر در کشور رای اولی خواهیم داشت.
یادآور می شود: مرحله دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح روز جمعه، 15 اردیبهشت 1391 انجام می شود. در این مرحله تکلیف 65 نماینده باقی مانده در 33 حوزه رای گیری روشن می شود. انتخابات مرحله دوم در 6 استان و در حوزه تهران،ری، شمیرانات و اسلامشهر تعداد 50 شعبه به صورت تمام مکانیزه رای گیری انجام می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها