کد خبر: ۵۲۹۳۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱
یکی از نمایندگان فراکسیون پارلمانی همپیمانی ملی اعلام کرد که جلسه محاکمه غیابی معاون اول فراری رئیس جمهور عراق امروز از شبکه‌های ماهواره‌ای به طور مستقیم پخش خواهد شد.
فارس به نقل از خبرگزاری "النخیل" نوشت: "جواد البزونی" نماینده فراکسیون همپیمانی ملی اعلام کرد که محاکمه "طارق الهاشمی" معاون اول فراری رئیس جمهور عراق به طور مستقیم از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای برای عموم مردم عراق پخش خواهد شد.

وی افزود: دستگاه قضایی عراق بر ضرورت عملکرد به طور مستقل تاکید دارد تا خود را از هرگونه اتهامی مبرا نگه دارد. به همین دلیل محاکمه هاشمی به طور مستقیم پخش خواهد شد تا تمام ملت عراق در جریان جزیئات آن قرار گیرند. این محاکمه به طور کاملا شفاف برگزار خواهد شد و جایی برای اعمال ظلم یا به تاخیر انداختن در آن نیست و به طور کاملا حرفه‌ای دنبال خواهد شد. زیرا مسئله هاشمی مسئله همه مردم است و جایی برای دخالت‌های سیاسی در روند آن وجود ندارد.

به گفته "عبدالستار البیرقدار" سخنگوی رسمی شورای عالی قضایی عراق، قرار است، هاشمی که هنوز در ترکیه به سر می‌برد، امروز بطور غیابی محاکمه شود. محاکمه امروز هاشمی درباره 3 اتهام وارده علیه او است که هر سه در قالب یک اتهام در دادگاه بررسی خواهد شد. ترور مدیرکل وزارت امنیت ملی، ترور یک افسر وزارت کشور و ترور یک وکیل زن.

از سوی دیگر شخص هاشمی در واکنش به برگزاری این محاکمه، آن را عاملی برای تشدید بحران سیاسی در عراق دانسته و از "جلال طالبانی" رئیس جمهوری عراق خواسته تا به او کمک کند.

منابع آگاه قضایی عراق اعلام کرده‌اند که هاشمی 6 مورد اتهامی مبنی بر ترور 6 قاضی را در پرونده قضایی‌اش دارد.

فهرست العراقیه نیز برگزاری این محاکمه غیابی را زیر سوال برده است زیرا هاشمی هنوز معاون اول رئیس جمهور عراق است و هنوز مصونیت دارد. لذا برگزاری این دادگاه تا پیش از برکناری او از سوی پارلمان غیرقانونی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها