کد خبر: ۵۲۷۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
گفتگوی حسین استاد آقا در شبکه جهانی پایداری:
کسانی که شیوه تقابل بین قوا را پیش گرفتند نه تعامل قوا را افراطی می دانیم. تذکرات مکرری که رهبری معظم داشتند که قوا باید با هم تعامل داشته باشند و در چهار چوب قانون اساسی و تدابیر رهبری سعیشان خدمت به مردم باشد، برخی این شیوه را عمل نکردند و رفتارهای افراطی را پیش گرفتند./ خط کشی هایی که جبهه پایداری با جریان های غیر خودی هم فتنه و هم انحراف انجام داده اند به حداکثر معیارهای اصولگرایی نزدیک ترند و در تحقق ارزش های اصولگرایی مصرترند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حسین استاد آقا کاندیدای جبهه پایداری در دور دوم انتخابات مجلس نهم در تهران با حضور در برنامه اندیشه پایداری شبکه جهانی پایداری به سوالات مجری برنامه پاسخ گفتند. متن زیر چکیده ای پیاده شده ای از این گفتگو با محوریت بررسی وضعیت جبهه پایداری و تخریب ها می باشد که تقدیم حضور خوانندگان می گردد.

حسین استاد آقا در خصوص رسالت جبهه پایداری اظهار نمود: جبهه پایداری یک جبهه انتخاباتی نیست و انشاء الله برای پیگیری گفتمان انقلاب اسلامی که یکی از مقاطع تجلی آن سوم تیر سال 84 بود کار را دنبال خواهد کرد.

نامزد جبهه پایداری در تهران در تحلیل نتایج اولیه انتخابات مجلس نهم افزود: مطابق آمار از مجلس اول تا کنون تقریباً به طور متوسط 170 نفر در تمامی مجلس ها ریزش داشته ایم و در برخی از مقاطع یک ریزش کمی آشکار داشتیم که همان مجلس ششم بود با ریزش 225 نفری که علت آن هم حضور یک عده نامحرم بود که در مجلس ششم حضور پیدا کرده بودند و مردم در آن مقطع مردم یک پاک سازی را در مجلس انجام دادند.

وی گفت: از مجلس هشتم به نهم که تا کنون حدود 230 نفر آن تعیین تکلیف شده است ما در ریزش حدود 145 نفر را از مجلس هشتم داشته ایم و 65 نفر هم در مرحله دوم مشخص خواهند شد و از حیث کمی ما این ریزش را در مجلس های قبلی هم شاهد بوده ایم و من فکر می کنم بحثی که از مجلس هشتم به نهم باید مورد نظر قرار بگیرد بحث کیفی انتخاب نامزدها توسط مردم است.

مدیرکل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان داشت: دو الی سه اتفاق به صورت معیاری رخ داد که یکی آن افرادی بودند که وابستگی آشکار به جریان اصلاحات داشتند و هنوز هم از آن ادبیات استفاده می کردند اینها از مجلس حذف شدند و گروه دیگری که حذف شدند افراطی ها بودن چه از اصلاح طلبان و چه کسانی که ادعای اصولگرایی داشتند و کسانی که شیوه تقابل بین قوا را پیش گرفتند نه تعامل قوا را افراطی می دانیم. تذکرات مکرری که رهبری معظم داشتند که قوا باید با هم تعامل داشته باشند و در چهار چوب قانون اساسی و تدابیر رهبری سعیشان خدمت به مردم باشد، برخی این شیوه را عمل نکردند و رفتارهای افراطی را پیش گرفتند.

استاد آقا در ادامه بیان داشت: به طور مثال در حدود 70 نفری که طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کرده بوند سوالی که به نظر بنده اصل اش مطابق قانون اساسی اشکالی نداشت اما این که ما طرح سوال را تبدیل کنیم به یک ابزار سیاسی و یک سال با این طرح سوال بازی شد و نگه داشتند در وقتی که انتخابات مجلس نهم بود و می خواستند از آن استفاده ابزاری کنند و خود سوال ها هم سوالات خوبی نبود.

وی در ادامه گفت: و می بینیم از افراد در حدود 70 نفر 35 نفرشان تا کنون توسط مردم حذف شده اند و رأی نیاورده اند با این که اینها در مناطق خودشان آدم های مطرحی بوده اند و حدود 24 نفر از آنها هم توسط شورای نگهبان رد صلاحیت می شوند و نشان داد که اینها اکنون از اساس صلاحیت تصدی نمایندگی را از دست داده اند و همین اتفاق ها نشان می دهد که افراط گری هایی که تعامل بین قوا را تبدیل به تقابل کرده بود مردم آن را نپسندیدند.

نامزد جبهه پایداری در تهران در تحلیل نتایج اولیه انتخابات مجلس نهم افزود: یا شاخص موضع گیری افراد در فتنه 88، اینها را هم مردم حذف کردند و کیفیت حذف مردم کیفیت معنا داری بود و خیلی مهم تر از کمیت حذفی بوده است.

وی گفت: برخی از دوستان اصولگرا به جای اینکه بیایند همان حرفهایی که برای وحدت زدند به آن عمل کنند. تهمت های ناروایی علیه جبهه پایداری انجام داده اند به طور مثال همین نسبت علامه مصباح با جبهه پایداری که توسط برخی از این دوستان همچنان در مورد آن تشکیک ایجاد می شود به چه علتی بود؟ اینها از سویی می خواستند بگویند پایداری ها متصل به روحانیت و علما نیست و دوم خوف آن را داشتند که مجبوبیت جبهه پایداری در بین جوانان موجب مقبولیت جبهه پایداری شود.

استاد آقا بیان نمود: اشکالی که وجود دارد ما بزرگی بزرگان را قبول نداریم نباید بازیچه دست ما شوند و این اهانت به بزرگان است و همچنین ما چرا به جای بزرگانمان تصمیم گیری می کنیم ما باید تابع بزرگانمان باشیم. آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی و علامه مصباح یزدی بر اساس تشخیص و تکلیف و حمایت از انقلاب وارد صحنه انتخابات شدند و هر کدام یکی از دو سلیقه را تایید کرده اند ما چرا می خواهیم جای آنها صحبت کنیم .

وی گفت: به نظر من هر دو گروه در کلان کار اصولگرا هستند و در رأس هر دو جبهه علمای بزرگی قرار دارند و وجود دو لیست در مرحله دوم به مردم کمک می کند برای انتخابات حداکثری و رقابت سالم. باید دید  کدام یک از لیست ها در دست گرفتن شعارهای ارزشی و انقلابی که حضرت آقا به آنها اشاره داشتنه اند بهتر عمل می کنند البته در هر دو جبهه وجود دارد اما اینجا بحث سقف و کف است.

مدیرکل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان داشت: برخی از دوستان بر این عقیده اند که اگر ما کف اصولگرایی را داشته باشیم کفایت می کند و با همین منطق برخی از دوستان را در لیست قرار داده اند که آن افراد کف اصولگرایی را دارند و همیشه روی مرز حرکت کرده اند . یکی از همین دوستان اصولگرایی که اکنون در لیست جبهه متحد هست در انتخابات سال 88 پیشنهاد داده بود که اصولگپرایان دو گروه شوند گروهی به ستاد میرحسین بروند و گروهی به ستاد احمدی نژاد که هر کدوم رأی آوردند اصولگرایان زنبیلشان آنجا باشد.

استاد آقا بیان داشت: لیستی که جبهه پایداری معرفی کرده است به سقف اصولگرایی نزدیک تر است و به دلایل شعار ها و عملکرد چند ساله و معیارهایی که در چند سال گذشته به دست گرفته اند و خط کشی هایی که جبهه پایداری با جریان های غیر خودی هم فتنه و هم انحراف انجام داده اند به حداکثر معیارهای اصولگرایی نزدیک ترند و در تحقق ارزش های اصولگرایی مصرترند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها