کد خبر: ۵۲۶۹۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۲     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱
به گزارش شبکه جهانی پایداری، دکتر علی اصغر زارعی با حضور در برنامه اندیشه پایداری شبکه جهانی پایداری به سوالات مجری برنامه پاسخ گفتند. متن زیر چکیده ای پیاده شده ای از این گفتگو با محوریت موضوعات اقتصادی و اجتماعی می باشد که تقدیم حضور خوانندگان می گردد.

دکتر علی اصغر زارعی در خصوص معضلات اقتصادی کشورمان بیان داشتند: رویکردی که مردم ما بعد از دوران اصلاحات به جریان اصولگرایی به محوریت گفتمان سوم تیر می توان نتیجه گرفت که مردم به شعار های عدالت و ولایتمداری و ارزش های دینی و ملی رأی داده اند و انتظاری را که هم از این رویکرد داشتند این بود که از ارزش ها حمایت شود و دولت خدمت رسانی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

ایشان افزودند: و در گذشته هم این نشان داد که در سال های دولت نهم کارهای بزرگی در کشور انجام گرفت و فاصله طبقاتی کاهش پیدا کرد و رابطه مردم به نظام تقویت شد و دلبستگی و اعتماد مردم افزایش پیدا کرد به طوری که در انتخابات سال 88 را می توان رضایتمندی مردم نسبت به خدمات رسانی تبیین کرد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: حال اگر بخواهیم رضایت مردم را در راستای اطاعت از فرامین خداوند داشته باشیم همان محوریت عدالت در برنامه هایمان است. کارهای بر زمین مانده ای از دولت های گذشته وجود داشت که دولت نهم در هدفمندسازی یارانه های کار رادست گرفت و فاز اولش را انجام داد و در این مرحله مردم همکاری بی سابقه ای را از خودشان نشان دادند و این هدفمندسازی در بسیاری از کشور ها صورت گرفته است و حتی در آمریکا در سال 1973 تقریبا در حدود شش سال قبل از انقلاب ما در آنجا صورت گرفته است و در تاریخ است که زمانی که این کار در آمریکا انجام شد ارتش در پمپ بنزین ها مستقر شد و توریم یک شبه ایجاد شد و بسیاری از حوادث تلخ دیگر، ولی در کشور ما با شرایط تحریم وقتی این پروژه انجام گرفت بلوغ ملت ما و تا حدودی درایت نظام را نشان داد.

وی افزود: مااگر بخواهیم عدالت به معنای حقیقی اش اجرا شود مستلزم این است که فازهای بعدی هدفمندی انجام گیرد که در ماه های گذشته با داستان سکه و ارز کام مردم تلخ شد و اگر نتوانیم گاو دوم را اجرا کنیم پروژه ناقص می ماند و احتمالا هزینه های بیشتری را هم تحمیل خواهد کرد.

دکتر زارعی بیان داشت: پروژه ای که در فاز اول هدفمندی یارانه های انجام شد نواقصی داشت و اشکالات برمی گشت به برآورد ها و برآوردهای دقیقی صورت نگرفته بود و عمدتا این نقص به دولت بر می گردد و مجلس در دور اول در یک همکاری خوبی با دولت این کار را جلو بردند. انتظار ما این است که در مجلس نهم یک مدیریت قوی را برای فاز دوم از دولت مطالبه کنیم و همکاری بیشتری بین دولت و مجلس صورت بگیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم در ادامه اظهار نمود: در بحث طرح تحول اقتصادی بین مجلس و دولت وقت های بسیاری تلف شد و ما با سرعت بیشتری می توانستیم برخی از این ها را انجام دهیم و اصلاح سیستم بانکی یکی از مسائلی است که از همین موارد بود و فرآیند سیستم بانکی ما در راستای اقتصاد اسلامی نیست و الگوهایی که برای نگهداری سرمایه مردم در بانک ها داریم بر اساس اقتصاد سرمایه داری تنظیم شده است و این اصلاح سیستم باید صورت بگیرد.

زارعی گفت: ما انتظار داریم که اقتصاد اسلامی در کشور ما پیاده بشود بدون اینکه ما در دانشگاه هایمان کرسی اقتصاد اسلامی داشته باشیم که آن هم اخیراً در برخی از دانشگاه ها راه افتاده است و ما فکر می کنیم که در گذشته مقداری در این زمینه ها کوتاهی شده است و یکی از کارهایی که در مجلس نهم باید صورت بگیرد همین اصلاح سیستم بانکی کشور است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری بیان داشت: تجربه نشان داده است در مجلس هفتم و دولت نهم رمانی که رویکرد مشترکی بین دولت و مجلس وجود داشته باشد میزان خدمات رسانی و حل مشکلات و کارهای زیربنایی هم افزایش پیدا می کند و اگر در مجلس نهم هم مانند مجلس هشتم گرفتار کارهای سیاسی شویم معلوم نیست در مجلس نهم به کارهایی که بیان کرده ام برسیم.

وی افزود: ترکیبی که می خواهد در مجلس می خواهد باید طوری باشد که در مجلس بتوانند با هم خوب کار کنند و روحیه تعامل را باسایر قوا و دستگاه اجرایی داشته باشند و بر روی اصول و انگیزه های دینی تاکید بیشتری داشته باشند و در لیستی که جبهه پایداری برای انتخابات اعلام نموده است همین موارد در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه گفت: گفتمان اصولگرایی همان ارزشها و اصول انقلاب است و چیزی که مهم است این است که این ارزش ها عینیت پیدا کند که ما در بحث هسته ای دیدیم و همچنین سفرهای استانی هم به همین صورت و گفتمان سوم تیر به علت اجرای گفتمان اصولگرایی با اقبال مردم رو به رو شد و انتخاب کلمه پایداری به همین علت بود .

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم در ادامه اظهار نمود: ما نمی گوییم که دیگران اصولگرا نیستند ولی می گوییم وقتی در مدیریت کلان اصولگرایی می خواهیم سازمان دهی کنیم باید افرادی قرار بگیرند که امتحان خودشان را پس داده باشند و مردم اگر ببینند کسی که حرف می زند پای عمل به آن هم ایستاده باشد به سمت آن روی می آورند.

زارعی بیان داشت: یکی دیگر ویژگی های که موجب اقبال مردم به لیست پایداری شد جوان گرایی و نخبه گرایی بود فردی که شش دوره در مجلس بوده است در مورد کارآمدی آن تحت سوال است و ایرادی که به ماهم می گرفتند استفاده از افراد ناشناخته بود که علت معرفی ما هم کارآمدی بیشتر بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها