کد خبر: ۵۲۵۵۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
واکنش رسانه‌های اسرائیلی به مواضع تل آویو نسبت به ایران:
آروتز شیوا نوشت: رئیس سازمان موساد نیز اعلام کرده بود کسی که از حمله به ایران سخن می گوید باید بداند هر تهاجمی به جمهوری اسلامی، موشک های پی در پی ایران و حزب الله را در پی خواهد داشت. اما میدل ایست آنلاین در مقاله ای با عنوان دیپلماسی منطقی ایران، با بررسی روند مذاکرات ایران و گروه های مختلف اظهار داشت برخلاف فرافکنی های غرب و بالاخص امریکا، ایران همواره در سیاست های خارجی خود رفتاری معقول، منطقی و خونسرد داشته است.
سروس بین الملل پایگاه 598 - در آستانه ی مذاکرات دور دوم ایران و گروه 5+1، رژیم صهیونیستی طبق رویه ی همیشگی خود دست به جار و جنجال رسانه ای زده تا نتیجه ی مذاکرات را تحت تأثیر قرار دهد. ایهود باراک که به همراه نتانیاهو به خاطر پافشاری بر مواضع خود علیه ایران طی هفته ی گذشته مورد انتقاد شدید سیاسیون رژیم صهیونیستی مخصوصا یووال دیسکین، رئیس آژانس امنیت اسرائیل قرار گرفته است در دفاع از خود و دولت رژیم صهیونیستی، مخالفین و منتقدین را به نادیده گرفتن ” خطر" ایران متهم کرد.

وی با معکوس نشان دادن واقعیت ها در خصوص تحریم های اخیر علیه ایران، این تحریم ها را عاملی برای نشاندن ایران بر سر میز مذاکره قلمداد کرد. گفتنی است دیسکین، حمله ی نظامی به مراکز هسته ای ایران را ”احمقانه" نامید. میر داگان، رئیس سازمان موساد نیز اعلام کرده بود کسی که از حمله به ایران سخن می گوید باید بداند هر تهاجمی به جمهوری اسلامی، موشک های پی در پی ایران و حزب الله را در پی خواهد داشت.

سایت آروتز شیوا (یکی از سایت های خبری اسرائیل) نیز همگام با هاآرتص و اورشلیم پست سعی در متشنج کردن فضای رسانه ای زده ودر مقاله ی امروز سه شنبه به نقل از اولمرت نوشته بود ایالات متحده باید حمله به ایران را رهبری کند، نه اسرائیل. اما میدل ایست آنلاین در مقاله ای با عنوان دیپلماسی منطقی ایران، با بررسی روند مذاکرات ایران و گروه های مختلف اظهار داشت برخلاف فرافکنی های غرب و بالاخص امریکا، ایران همواره در سیاست های خارجی خود رفتاری معقول، منطقی و خونسرد داشته است(نقل به مضمون).

اورشلیم پست خشم ایهود باراک از نتیجه ی احتمالی مذاکرات را اینگونه نشان می دهد:

ایهود باراک: اسرائیل نمی تواند تحمل کند که ایران او را فریب دهد. وزیر دفاع اسرائیل می گوید خیلی خوشبین نیست که مذاکرات ایران را وادار کنند تا از پیگیری برنامه های هسته ای خود دست بردارد. او اظهار داشت دیسکین و دیگر منتقدین فقط سر خود را زیر برف فرو کرده اند و واقعیت را نادیده می گیرند.

ایهود باراک در نشست روز دوشنبه در اورشلیم گفت مذاکرات بین ایران و قدرت های جهانی نمی تواند ایران را وادار به رها کردن برنامه ی هستی اش بکند.

اگرچه او معتقد است تحریم های بین المللی اخیر علیه ایران تأثیر خود را بر رفتار این کشور گذاشته است اما درباره ی نتایج نهایی مذاکرات خوشبین نیست.

اوبه خبرنگارا گفت:”امروز، تحریم ها از هر زمان دیگری شدیدتر هستند. تحریم ها ایران را وادار کرده اند که بر سر میز مذاکره بنشیند." البته ایهود باراک برغم هر پیشرفت تاکتیکی، به هیچ وجه امید [به حل ماجرا] ندارد: ”شاید بدبین به نظر برسم، اما اسرائیل تحمل این را ندارد که فریب ایران را بخورد."

ایران در میانه ی مذاکرات خود با شش قدرت برتر جهان (گروه 5+1 یعنی امریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه، و آلمان) است. اولین دور گفتگوها با ایران در 14 آوریل در استانبول بود و دور دوم گفتگوها در 23 ماه می در بغداد شکل خواهد گرفت.

باراک افزود: ”یک فرد بدبین، درواقع یک خوش بین با تجربه است!" باراک در هفته ی گذشته برای اولین بار مورد انتقاد شدید یووال دیسکین، مدیر شین بت (آژانس امنیت اسرائیل) قرار گرفت.

ایهود باراک خاطر نشان کرد دیسکین و دیگر سیاستمداران اسرائیل که او را مورد انتقاد قرار داده اند سر خود را زیر برف کرده اند و واقعیت خشن خطر ایران را نا دیده می گیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
هک شدن دو سایت تجاری عربی توسط هکر گناوه ای و درج تبریک روز ملی خلیج فارس!+تصاویر

http://ostannews.com/showpage.aspx?id=8666&title=
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها