به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری 598، امام جمعه توانای کرج براساس سیره ائمه و رهرویی از امام خامنه ای بیانات بصیرانه وروشنگرانه ومواضع انقلابی به موقع دارند ، که برای جریانات انحرافی خوشایند نیست ؛ هر از چندی با تیتر سازیی بدنبال اهداف شوم خود و تخریب ایشان می پردازند .
در نمازجمعه اخیر کرج ، آیت الله حسینی همدانی در ادامه سخنان روشنگرانه خود درخصوص حوادث پاییز 1401 و نیز کشف حجاب ، مطالبی بیان فرمودند که عین مطالب ایشان در ادامه از سایت ایشان منعکس شده است و نمونه جدید فتنه توپخانه رسانه ای را زیر مشاهده بفرمایید :
نکته نخست : عملیات روانی :
رسانه ها که رسالت در راستای اسلام و کشور دارند ، اصل حجاب در اسلام و پیشینه ایران غیر قابل انکار هست ، لذا رسانه های زنجیری ، بجای فرهنگ سازی دینی و انقلابی ، با تیترسازی برای غائله افرینی و احیا سازی فتنه پاییز 1401 و دامن زدن به کشف حجاب را اینگونه هماهنگ تاختند :
همه سایتهای فوق سه جمله محدود که مورد نظرشان بوده را منعکس کرده اند .
نکته دوم : عدم انعکاس بخشهای مخالف افکار منحرفشان
عجیب اینکه این رسانه ها ، این بخش سخنان امام جمعه محترم را اصلامنعکس نکرده اند ، زیرا با اهداف و مرضشان سازگار نیست : " حالا چه میگویند اینها که در خیابان هستند؟! ایرانی هستند یا مسلمان هستند؟! اینها نکاتی است که اهمیت دارد و باید برای بعضی تکرار کرد که بفهمند در زمین دشمن بازی میکنند . " ( پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج، 22 اردیبهشت 1402)
نکته سوم : تحریف سخنان برای بهره گیری مغرضانه
درحالیکه ریشه حجاب در سرشت خلقت انسان و در همه ادیان الهی و بخصوص دین مبین اسلام بوده و هست ، برخی رسانه ها با موزی گری خاصی ریشه حجاب در اسلام را به گذشته ایران پیوند داده اند:
"امام جمعه کرج در بخش دیگری از خطبههای امروز با اشاره به روز پاسداشت زبان فارسی گفت: اگر در اشعار فردوسی توجه کنیم متوجه خواهیم شد که عفت و حجاب منش ایرانی بوده است که بعدها با اسلام تلفیق شده و بخشهای مختلف شاهنامه به حجاب و پوشش زنان ایرانی اشاره شده است. "( شبکه شرق ، انتخاب ، ایسنا ، شهریارها و.... ، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ )
نکته چهارم : همسویی دشمنان و معاندین
عجیب این است که همین گونه رفتار در انعکاس خبری فوق در رسانه های امریکا ، بی بی سی ؛ رادیو زمانه ، بالاترین ، ضدانقلاب و منافقین و ... نیز از روی دست یکدیگر تقلب کرده و تکرار شده است ، که نشان از همسویی عملیات دشمنان خارجی و گروهکهای منحرف داخلی از اوایل انقلاب ( اشوبهای منافقین در سال 60 و فتنه 78 و 88 و 1398 و 1400 و 1401) در تیتر سازی رسانه های مکتوب و مجازی تا کنون همچنان بشدت در جریان هست .
پیوست اول : متن خطبه های امام جمعه کرج
آیت الله حسینی همدانی در بخشی از خطبه های نمازجمعه کرج چنین بیان داشتند :
۲۵ اردیبهشت روز پاسداشت زبان فارسی است. تا از زبان فارسی میگوییم نام فردوسی و شاهنامه به ذهن میآید. او توانست با شاهنامه زبان فارسی را از نفوذ واژههای بیگانه حفظ کند.
حالا از باب اینکه روز فردوسی را در پیش داریم و از مباحث مطرح در جامعه بحث عفاف و حجاب است برای آن کسانی که بانوان ایرانی را بدون عفاف و حجاب معرفی میکنند و میگویند حجاب و چادر ربطی به ایران ندارد به ابیاتی که درباره پوشیده و عفیف بودن زن ایرانی در شاهنامه آمده توجه میدهم. همه دخت توران پوشیده روى / همه سرو بالا همه مشک بوی.
یا دارد: منیژه منم دخت افراسیاب / برهنه ندیده تنم آفتاب. دارد از عفت میگوید. عفت و حجاب، منش ایرانی بوده؛ حالا اسلام هم آمد تأکید کرد و بیشتر شد؛ اما اینها، هم با اسلامیت مخالف هستند هم با ایرانیت؛ کسانی که ترویج میکنند. عرض کردم که ریشههای بهایی دارد ریشههایش صهیونیستی است.
جالب است که زنان تاریخى شاهنامه، چادر بر تن داشتند. شیرین، بانوى ایرانی است که به عفاف و حجاب خود میبالد: بگفت این و بگشاد چادر ز روى / همه روى ماه و همه مشک موى.
یا تهمینه، همسر رستم، خودش را اینگونه معرفی میکند: یکی دخت شاه سمنگان منم / ز پشت هژبر و پلنگان منم/ ز پرده برون کس ندیده مرا / نه هرگز کس آواز شنیده مرا.
یعنی نهتنها صورت من را ندیده؛ صدای من را هم نشنیده. حالا چه میگویند اینها که در خیابان هستند؟! ایرانی هستند یا مسلمان هستند؟!
اینها نکاتی است که اهمیت دارد و باید برای بعضی تکرار کرد که بفهمند در زمین دشمن بازی میکنند. طبق گزارشی که گرفتم هنوز هم دستگاههای متولی ترک فعل زیاد دارند و بعضی متعمداً کار خودشان را درست انجام نمیدهند که بعضی کلیپهایش میآید بیرون و میبینید. جای تأسف دارد. ( پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج، 22 اردیبهشت 1402)
پیوست دوم : سیمای حجاب در آیینه زنان شاهنامه
اشعار در مورد حجاب از شاهنامه فردوسی چنین می باشد :
چنين گفت شيرين كه اي مهتران جهان گشته و كــار ديـــــده سران
سه چيز باشد زنان را بهي كــه باشند زيباي گاه مهي
دگـر آنكــــه فـــرّخ پســـر زايــد او زشـــوي خجســـــته بيفــزايد او
سه ديگر كه بالا و رويش بود بــه پوشيدگي نيز مُوَيش بود
بدانگــه من جفـــت خسرو بُدَم به پوشيدگي در جهان نو بُدَم
بگفـت اين بگشــــاد چادر ز روي همه روي ماه و همه پشت موي
مـــرا از هنر مــــوي بُد در نهان كه او را نديدي كس اندر جهان
نمودم همه پشت اين جادويي نــــه از تنبل و مكر و ز بدخويي
نه كس سوي من پيش از اين ديده بود نه از مهتـــران نيــــــز شنيده بود
سخن تهمينه همسر رستم:
به گيتي ز خوبان مرا جفت نيست چون مــن زير چرخ كبود اندكيست
كــــس از پرده بيرون نديدي مرا نه هرگز كسي آواز شنيدي مرا
سخن منيژه:
منيژه منم دخت افراسياب برهنـــــه نديده رخم آفتاب
در هنگام نبرد با رها شدن بند زره گرد آفرید سهراب در می یابد هم نبرد او زن محجبه می باشد :
رها شد ز بند زره موی اوی درفشان چو خورشید شد روی اوی
بدانست سهراب کو دخترست سر و موی او از در افسرست
چادر بر سر داشتن زنان تاریخی شاهنامه :
بگفت این و بگشاد چادر ز روی همه روی ماه و همه مشک موی
بیاورد فرمانبری چادرش بیامد بنزد برادر دمان
* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی