کد خبر: ۵۲۴۴۲
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
کوچک‌زاده در نشست "شاخص‌های مجلس اسلامی":
یک عضو حبهه پایداری انقلاب اسلامی تأکید کرد: ‌من به شدت منتقد آقای هاشمی هستم و این انتقاد را از روی صحبت‌های رسانه‌ها نمی‌گویم.

فارس، نشست "شاخص‌های مجلس اسلامی" به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد تهران جنوب با حضور مهدی کوچک‌زاده از اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی برگزار شد.

علی مطهری سرلیست صدای ملت نیز برای پاسخ‌گویی به سئوالات دانشجویان به این نشست دعوت شده بود ولی در این نشست شرکت نکرد.

مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنان خود در مورد عدم حضور علی مطهری گفت: دوست داشتم امروز آقای دکتر مطهری به مناسبت سالگرد پدر بزرگوارش حضور می‌یافت تا از اندیشه‌های والای استاد شهید مطهری برای این جمع سخن می‌گفت.

وی افزود: به هر دلیلی از حضور علی مطهری در این محفل بی‌نصیب شدیم، اما من سعی می‌کنم جای وی را در بررسی اندیشه‌های شهید مطهری که شکل‌گیری و تقویت سیاسی خود را مدیون این استاد بزرگ می‌دانم، پر کنم.

وی در رابطه با اندیشه‌های شهید مطهری گفت: شهید مطهری در رابطه با لغزش‌ها در بزنگاه‌های سیاست نکاتی را برای ما به جای گذاشته است که من در ادامه به آنها اشاره خواهم کرد.

کوچک‌زاده در ادامه به تشریح درس‌های شهید مطهری در رابطه با لغزش‌ها در ورود به سیاست پرداخت و گفت: اولین لغزش‌ها تکیه بر ظن و گمان است، حال در بزنگاه‌های سیاسی به بحث‌های مطرح شده توجه کنید که چقدر بحث‌ها مبتنی و متکی بر اصل است.

وی افزود: لغزش دوم از منظر استاد مطهری ‌حرکت به سمت میل‌ها و هواهای نفسانی است، یعنی آدم وقتی به چیزی حب داشته باشد، همه بدی‌‌ها را هم به خوبی می‌بیند، لذا در مورد مسائل سیاسی و اجتماعی هم باید توجه کرد که بر اساس میل خود تصمیم‌گیری نکنیم.

استاد دانشگاه تربیت مدرس یکی دیگر از لغزش‌های مدنظر ‌شهید مطهری را ‌شتاب‌زدگی برشمرد و گفت: ‌تا زمانی که مدارک و اسناد جمع‌آوری نشده و مسئله همه‌جانبه بررسی نشد، در مورد مسئله‌ای عمل نشود.

وی ‌یکی دیگر از لغزش‌هایی را که شهید مطهری آن را مذمت می‌کند، سنت‌گرایی ذکر کرد و افزود: ‌سنت‌گرایی یعنی ما به نظر پدران و هم حزبی‌های قبل از خود رفتار کنیم.

مهدی کوچک‌زاده به لغزش دیگری اشاره کرد و گفت: شخصیت‌گرایی یکی دیگر از لغزش‌هایی است که در عرصه سیاسی تأثیرگذار است.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه این جلسه انتخاباتی به سؤالات دانشجویان پاسخ گفت.

کوچک‌زاده در پاسخ به این سؤال دانشجویان که وقتی 30 نفر از نمایندگان در اختلاس بزرگ اقتصادی متهم هستند، آیا می‌شود به مجلس اعتماد کرد، گفت: اول این که این عدد 30 از کجا آمده است، دوماً‌ ‌گفتند 10 نفر در اختلاس متهمند که آیا این نتیجه می‌شود که مجلس فاسد است؟ در همه قشرها فاسد هست، حالا بگوییم به طبیب مراجعه نکنیم زیرا پزشک فاسد وجود دارد، لذا این نظر قابل قبولی نیست.

یکی دیگر از دانشجویان از کوچک‌زاده پرسید ‌وقتی مجلس بودجه را تصویب می‌کند، چرا گرانی در جامعه وجود دارد و نظارت نمی‌کند، که کوچک‌زاده در پاسخ گفت: ‌برای مقابله با گرانی بعضی از قوانین را مانند قانون جلوگیری از احتکار داریم، بنابراین چطور می‌گویید ما مقصریم درحالی که احتکارکننده مخفی کار می‌کند و اگر مشخص شود، با آن برخورد خواهد شد.

وی در ادامه در مورد عدم شرکت نمایندگان در رأی‌گیری‌های ‌مجلس گفت: بعضی از نمایندگان رای نمی‌دهند و کاری نمی‌توان کرد، لذا من از شما می‌خواهم این نمایندگان را شناسایی کنید و به آنها رای ندهید و همچنین برای رفع اینگونه مشکلات یک پیشنهاد هم دارم.

کوچک‌زاده در تشریح پیشنهاد خود، گفت: شورای نگهبان زمانی که می‌خواهد صلاحیت نامزد انتخابات را بررسی کنند، به سوابق راهنمایی و رانندگی او نیز مراجعه کند و نامزدی که دارای تخلفات زیادی در راهنمایی و رانندگی است را رد صلاحیت کنند، زیرا ثابت کرده ‌که نمی‌تواند منظم باشد.

نماینده مردم شورای اسلامی در مورد طرح نظارت بر نمایندگان مجلس گفت: اینکه گروهی به دنبال این هستند تا نمایندگان مجلس کمیته‌ای را برآمده از خود نمایندگان تشکیل دهند، درست نیست و باید گروهی خارج از مجلس بر نمایندگان نظارت کنند.

وی افزود: چون مجلس در راس امور است، پس باید گروهی بالاتر از آن برای نظارت بر نمایندگان درنظر گرفته شود که مقام معظم رهبری است و حضرت آقا بازوهای نظارتی همچون شورای نگهبان دارد که پیشنهاد من این است شورای نگهبان بر عملکرد نمایندگان بعد از تایید صلاحیت نیز وظیفه نظارتی خود را ادامه دهد.

مهدی کوچک‌زاده در مورد موضع خود در خصوص آقای هاشمی رفسنجانی نیز گفت: من به شدت منتقد آقای هاشمی هستم و این انتقاد را از روی صحبت‌های رسانه‌ها نمی‌گویم و این انتقاد را در مورد تحلیل خطبه نماز جمعه بعد از انتخابات و نامه قبل از انتخابات وی است.

این استاد دانشگاه در پاسخ به سؤال دانشجویی که دلیل عدم نقد وی را در مورد عملکرد اقتصادی دولت پرسید، گفت: من قبول ندارم احمدی‌نژاد لجباز است، چراکه رئیس جمهور معتقد است دولت باید برای کشور زحمت بکشد و در مورد دکترین اقتصادی نیز که سؤال پرسیدید باید بگویم من اقتصاد دکترین دولت را که با گفتمان حمایت از مستضعفین است، قبول دارم و موافقم ولی در مورد اجرا نظری ندارم.

نماینده مردم تهران در مجلس در مورد تعریف جریان انحرافی گفت: انحراف یعنی زاویه داشتن از مسیر مستقیم که معیار مستقیم بودن هم ولایت است و هر کس از ولایت زاویه گیرد، منحرف است. بالاتر از این انحراف وجود ندارد که کاری مخالف نظر رهبری انجام شود.

وی افزود: وقتی کسی در مورد مکتب ایرانی صحبت می‌کند، این یعنی زاویه داشتن از مسیر ولایت و منحرف است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سرایدار اخراجی دانشگاه آزاد خرم آباد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۹ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱
۲
۰
سلام خدا بر اعضای جبهه پایداری که دلسوز واقعی مردمند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها