کد خبر: ۵۲۴۴۰
زمان انتشار: ۱۹:۵۶     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
یک عضو جبهه پایداری درباره تاکید رهبر انقلاب گفت: بحث جذب حداکثری مربوط به بدنه جامعه است وگرنه در خصوص مسئولیت‌های مهم،‌ آموزه‌های دینی بر ضرورت انتخاب یک اصلح بر یک صالح مقبول تاکید کرده اند، البته ما همه اصولگرایان را معتقد و در چارچوب معیارهای لازم برای حضور در عرصه سیاسی کشور می‌دانیم.

فارس، علی‌اصغر زارعی عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در میزگردی در جمع دانشجویان دانشگاه علم و صنعت که ظهر امروز دوشنبه در مجتمع فرهنگی هنری شهید بهرامی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه جبهه پایداری با توجه به اهداف و اصول خود و همچنین ضرورت ایجاد رقابت و گرم شدن فضای انتخابات وارد این عرصه شدند، گفت: ‌جبهه پایداری جبهه‌ای به نسبت متعادل است که علاوه بر شخصیت‌‌های مشهور از سایر شخصیت‌هایی همچون تحصیل‌کردگان و جوانان آن استفاده کردند.

وی افزود: ظرفیت اجتماعی لیست جبهه پایداری بسیار بالاست و منطق نیز حکم می‌کند که زمینه برای حضور جوانان در عرصه‌های مختلف فراهم شود.

این عضو جبهه پایداری با اشاره به اینکه لیست این جبهه از لحاظ تخصص در مسائل مختلف یک ترکیب کامل است، گفت: رویکرد جبهه پایداری علاوه بر تخصص تاکید بر ارزش‌ها و معیارهای مورد نیاز برای کسب مسئولیت‌های مهم است.

زارعی با اشاره به اینکه ائمه نیز بر ضرورت سخت‌گیری بر سپردن مسئولیت‌های مهم به افراد مختلف توصیه کرده است، گفت: بحث جذب حداکثری مربوط به بدنه جامعه است وگرنه در خصوص مسئولیت‌های مهم،‌ آموزه‌های دینی بر ضرورت انتخاب یک اصلح بر یک صالح مقبول تاکید کردند، البته ما همه اصولگرایان را معتقد و در چارچوب معیارهای لازم برای حضور در عرصه سیاسی کشور می‌دانیم.

زارعی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه امکان گنجاندن برخی از افراد دیگر نیز در لیست جبهه پایداری وجود داشت، افزود: دعوت ما از افراد مختلف برای حضور در جبهه پایداری پس از اینکه ثبت نام انجام شد، صورت گرفت و جبهه پایداری برای انتخاب اشخاص به یک جمع‌بندی رسید.

این عضو جبهه پایداری ادامه داد: اگر ما قبل از زمان ثبت نام اقدام می‌‌کردیم، شاید می‌توانستیم افراد بیشتری را در لیست خود قرار دهیم چرا‌که برخی‌ها به خاطر برخی از مشکلات اساسا در انتخابات ثبت‌نام نکرده بودند.

وی افزود: از طرف دیگر ما باید به این مطلب نیز توجه داشته باشیم که نقطه نظرهای افراد مختلف باید به یکدیگر نزدیک باشد، به عنوان مثال در مجلس هشتم به اندازه‌ای اختلاف‌نظرها بالا بود که تصویب برخی لوایح بسیار طول می‌کشید، به عنوان مثال تصویب لایحه هدفمندی یارانه‌ها که در مجلس نهم از طرف دولت ارائه شد، نزدیک به دو سال و سه ماه بررسی آن طول کشید چرا‌که چنان رویکردها متناقض و دوگانه بود که امکان تصویب سریع آن وجود نداشت.

این عضو جبهه پایداری در پاسخ به سؤال دیگری درباره بحث محدود بودن تبلیغات جبهه پایداری گفت: امکانات ما برای تبلیغات بسیار محدود است و ما اغلب از پول خودمان برای این کار استفاده می‌کنیم.

وی افزود: گاهی وقت‌ها طرف مقابل ما روش‌هایی را به کار می‌گیرد که به گرد آنها نیز نمی‌رسیدیم اما ما تصور می‌کنیم این نوع تبلیغات صحیح نیست البته اگر کسانی قصد داشته باشند که به ما کمک کنند، ما از اینکه پول حلالی را برای انتخابات مصرف کنیم، خوشحال می‌شویم.

زارعی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سؤال دیگری درباره بحث تخریب‌ها و همچنین برخی موضع‌گیری‌هایی که سبب هجمه به جریان پایداری می‌شود، گفت: بله حرف شما درست است. ما باید از چنین اظهارنظرهایی دوری کنیم.

وی در توضیح اظهار نظر آقای حسینیان در مورد به ریاست رسیدن زنان در مجلس گفت: انشاءالله شما به پارلمان می‌روید و متوجه می‌شوید که کوچکترین حرف شما در آنجا ثبت و ضبط می‌شود.

این عضو جبهه پایداری در ادامه تصریح کرد: اصل این مطلب به پس از انتخابات دور اول بازمی‌گردد که ایشان به همراه آقای جلالی در حال خروج از صحن علنی مجلس بودند که با خانم افتخاری روبرو می‌شوند. خانم افتخاری از ایشان درباره ریاست مجلس نهم می‌پرسند و ایشان به شوخی می‌گویند خب خانم‌ها می‌توانند رئیس مجلس شوند.

زارعی افزود: اما اینکه این سخنان در چنین شرایطی در اردیبهشت ماه منتشر شود، نشان‌دهنده جهت‌گیری تخریبی این مسئله است.

این عضو  جبهه پایداری ادامه داد: در ثانی اگر حتی یکی از مراجع نیز مخالفت خود را با این مسئله اعلام می‌کرد، آقای حسینیان به سرعت حرف خود را پس می‌گرفت.

وی در پاسخ به سؤال دیگری درباره بحث وحدت با جبهه متحد در شرایط دیگر گفت: شما باید به این نکته توجه داشته باشید که وحدت به خودی خود در اصول و مبانی کاملا مسلم است.

زارعی افزود: به طور حتم در آینده و با توجه به شرایط موضع‌گیری‌ها در خصوص وحدت بین جناح‌های مختلف در بین اصولگرایان متفاوت خواهد شد و بستگی به رصد شرایط سیاسی دارد.

این عضو جبهه پایداری در پاسخ به سؤال دیگری درباره زمینه فعالیت خود در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی گفت‌: این طور نیست که در مجلس شورای اسلامی تمام کمیسیون‌ها به صورت تخصصی نسبت به جذب اعضای خود از مجلس نمایندگان اقدام کنند چراکه به عنوان مثال علاوه بر اینکه کمیسیون بهداشت و درمان ظرفیتش به طور کامل برای پزشکان پر شده است ما همچنان نماینده پزشک در مجلس داریم که در کمیسیون‌های مختلف نیز توزیع می‌شوند.

وی با اشاره به سابقه خود در حضور در کمیسیون‌های مختلف مجلس افزود: من در ابتدا در کمیسیون انرژی مجلس بودم که البته با سابقه تحقیقاتی من در خصوص بحث انرژی کاملا منطبق بود و من در آنجا روی طرح جامع انرژی کشور کار کردم که بعدها به صورت یک پروژه در دولت مطرح شد.

زارعی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: همچنین پس از اینکه کمیسیون‌ شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد، من داوطلب انتقال به این کمیسیون از کمیسیون‌ انرژی شدم.

وی افزود: در کمیسیون شوراها نیز فعالیت‌های گوناگونی را همچون رسیدگی به تخلفات شوراها و انحلال برخی از آنها را دنبال می‌کردم همچنین در آنجا بحث طرح امر به معروف و نهی از منکر که قرار بود تبدیل به یک قانون شود از جمله مسائلی بود که من شخصا در آن نقش داشتم که البته نهایتا بررسی این طرح آنچنان طول کشید که عمر مجلس به سر آمد.

این عضو جبهه پایداری در ادامه حضور خود را در کمیسیون‌های مختلف مجلس و انتخاب آن را به تشکیل مجلس شورای اسلامی منوط کرد.

زارعی در پاسخ به سؤال دیگری در مورد تخریب آیت‌الله مصباح از سوی برخی از جریان‌های سیاسی گفت: بالاخره ما باید برخی از اصول و ارزش‌ها را قبول کنیم و عدم تخریب هم یکی از آنهاست. از زمانی که جبهه پایداری مدیریت خود را اعلام کرده است، تخریب‌ها علیه این جبهه شروع شده است.

وی درباره ضرورت پاسخگویی به این تخریب‌ها گفت: برخی از این تخریب‌ها با این هدف صورت می‌گیرد که ما به آنها جواب بدهیم و آنها از این پاسخ به عنوان دستاویزی برای تخریب بیشتر استفاده کنند.

این عضو جبهه پایداری با اشاره به اینکه این تخریب‌ها در انتخابات و رای مردم تاثیری نخواهد داشت،‌گفت:‌ متاسفانه پاسخ‌های ما در برخی مواقع به جایی نمی‌رسد البته همانگونه که نتیجه دور اول این انتخابات نشان داد، تخریب‌های این‌چنینی هیچ تاثیری بر نتیجه انتخابات ندارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها