کد خبر: ۵۲۳۹۸
زمان انتشار: ۱۹:۰۴     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
در آستانه اولین سالروز مرگ اسامه بن لادن در اسلام‌آباد وضعیت فوق‌ا‌لعاده اعلام شده و تدابیر شدید امنیتی در این شهر اتخاذ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، در آستانه اولین سالروز مرگ اسامه بن‌لادن رهبر معدوم القاعده، نیروهای امنیتی اسلام‌آباد پایتخت پاکستان به حالت آماده‌باش درآمدند و وضع فوق العاده در این شهر اعلام شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد تعداد محافظان سفارت‌های آمریکا، انگلیس و کشور‌های اروپایی افزایش یافته و در همین حال نیز تعداد محافظان ساختمان‌های دولتی نیز افزایش پیدا کرده است.

همچنین از سفیران کشورهای مختلف خواسته شده تا از تردد در مکان‌های عمومی و شلوغ پرهیز کنند و مسیرهای ورودی و خروجی شهر اسلام‌آباد با دقت کنترل می‌شوند.

اسامه بن لادن به اتهام دست داشتن در عملیات‌های تروریستی در سرتاسر جهان از جمله بمب‌گذاری در سفارتخانه‌های آمریکا در "دارالسلام" و "نایروبی" و همچنین حملات 11 سپتامبر از سوی "پلیس فدرال" آمریکا تحت تعقیب بود.

"باراک اوباما" در تاریخ 2 مه 2011 دستور حمله یک گروه ویژه عملیاتی نیروی دریایی ارتش آمریکا را به مقر اسامه بن لادن صادر کرد.

این گروه ویژه، در عملیاتی گسترده و با پشتیبانی هلی‌کوپترهای نیروی هوایی ارتش آمریکا محل زندگی بن لادن را محاصره و ساعتی بعد وی و یکی از همراهانش را کشتند.

پس از انتشار خبر کشته شدن وی بسیاری از حامیان بن لادن در شهرهای مختلف پاکستان به خیابان‌ها ریخته و علیه نیروهای آمریکایی و دولت این کشور تظاهرات کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها