کد خبر: ۵۲۳۹۲
زمان انتشار: ۱۸:۴۷     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

بولتن نیوز نوشت:

روزنامه‌هاي صبح امروز با تیترهای گوناگون، نگاه متفاوتی به دادگاه رسیدگی کننده به فساد مالی اخیر دارند و تیترهایی مانند سران 3 قوه به ريشه‌هاي فساد اداري و اینکه فرار از قانون قبح خود را از دست داده است، افشاي اختاپوس فساد توسط قاضي القضات، داد قاضي القضات در آمد، تمام كنايه‌هاي 2 رئيس و... بخشی از تیترهای مربوط به این دادگاه را نشان می دهد.

البته برخی از اخبار علاوه بر تیتر، در متن نیز دارای نیش های تندی بودند و به خصوص روزنامه ای مانند آرمان در گزارش خود راجع به سخنرانی رییس جمهور با چینش خاصی سعی کرده است تا به خواننده القاء کند که سران سه قوه به شدت دارای اختلاف بوده و کشور به سمت بی ثباتی پیش میرود.
 
 موضوعی که نه تنها نیاز به تعمق بیشتر دارد بلکه به نوعی همراهی کردن  با رسانه هایی چون BBC و  VOA است که سعی می کنند شرایط کشور را با افزایش اختلاف بین مسوولین نشان دهند و این موضوع، خط قرمز نظام است و  نباید طرح دیدگاه های مختلف را اختلاف شدید بین مسوولان و شرایط نامساعد در کشور معرفی کرد. 
 
 روزنامه آرمان با آوردن بخشهایی از سخنان احمدی نژاد در کنار مطالب رییس قوه قضاییه و همچنین برخی از نمایند گان مجلس سعی بر آن داشته که به خوانندگان خود القا کند که مملکت روی هوا است و کسی به کسی نیست!. همان کاری که رسانه های معاند مانند BBC سالهاست به آن همت گمارده اند و گویی گرداننده گان روزنامه آرمان تازه موفق به کشف آن شده اند.
 
بولتن نیوز قصد ندارد که همکاران رسانه ای خود را تضعیف کند یا از آنها به خاطر دیدگاهشان انتقاد کند اما طرح برخی مطالب، خط قرمز نظام ماست و نباید با طرح آنها آب به آسیاب دشمن بریزیم یا در زمین کشورهای غربی بازی کنیم. این توصیه  بولتن نیوز، نیز توصیه دوستانه ای است تا فضای مطبوعات و رسانه ها را به شکلی تبدیل نکنیم که به جای کمک کردن به بهبود اوضاع در شرایط فعلی، در جهت ماجراجویی های بی نتیجه دشمن حرکت کنیم.
 
 
 بلکه اگر اختلاف دیدگاهی نیز می بینیم باید به گونه ای به آن بپردازیم که تصور نشود شرایط کشور نامناسب شده یا اختلاف شدیدی بین مسوولین وجود دارد. 
 
متاسفانه به گردانندگان روزنامه های اینچنینی که در زمین دشمن بازی می کنند باید گفت: آقایان اختلاف عقیده و نظر در مسایل کشورداری و امور اجرایی و همچنین قانون گذاری و قضایی و... طبیعی است ودر طول تاریخ و حتی هزاران سال پیش در رم و یونان هم در بین سیاستمداران و روسای قوا وجود داشته است و کشف جدیدی نیست که شما به آن نایل آمده باشید؛ بلکه موضوع مهم آن است که بهتر بود به عنوان حداقل یک میهن پرست و نه به عنوان یک فرد انقلابی به این نکته هم توجه می کردید که همین روسای سه قوه که امروز برای اداره بهتر امور جاریه از اصول اساسی مردم سالاری دینی استفاده می کنند تا شفاف سازی کرده و برابر منویات رهبری جلوی فساد را بگیرند و به تیپ هم می زنند؛ در زمانی که پای مصالح نظام در میان باشد یک دل و یک صدا شده و در برابر هر گونه صف آرایی نرم و سخت دشمنان، از جمهوری اسلامی ایران پاسداری و حمایت می کنند.
 
البته برای روشن شدن بیشتر این موضوع نیازی نیست که به سالهای دور برگردیم. بلکه می توان به همدلی مسئولین سه قوه کشور در پاسخگویی به برخی کشورهای عربی که در فکر تجاوز به حقوق ایران در خلیج فارس هستند توجه کرد و موضوع انرژی صلح آمیز هسته ای، مقابله با تحریم های همه جانبه بر علیه مردم کشورمان و .... بخشی از این نکات هستند. 
 
در دنیای امروز، كاركرد و نقش رسانه ها، امری است كه بر هیچ كسی پوشیده نیست. رسانه یكی از مهم ترین ابزارهای انتقال ارزش های هر فرهنگ و همچنین اسلحه ای بی صدا برای افزایش نارضایتی و تنش یا بازویی توانمند برای حاکم کردن آرامش و ثبات به شمار می رود.
 
از این روست که باید توجه داشته باشیم که غرب در مقابله با ایران از رسانه ها برای ایجاد ابهام و اختلاف و... بسیار استفاده می کند.و در مقابل این هجوم همه جانبه، رسانه های ایران نیز باید با استفاده از همین سلاح به مقابله با جریانات ضد جمهوری اسلامی ایران بپردازند و مسئولان رسانه های مختلف در كشور باید به این نكته واقف باشند كه جمهوری اسلامی ایران به عنوان كشوری پیش رو در جهان اسلام، باید برای حفظ این جایگاه و دفاع از اسلام عزیز در صحنه جهانی، از فرصت هایی كه در مقابل خود دارد به خوبی استفاده كند.
 
در واقع اینکه رسانه اسلامی باید برای خود رسالتی داشته باشد، كه با توجه به وضعیت حال حاضر جهان و ایران می توان ایجاد آرامش در کشور و جلوگیری از بروز تشنج و بی اطمینانی به مسئولان نظام را برترین رسالت آن دانست. (مقصود از رسالت در این عرصه، چیزی متفاوت از كاركرد و وظیفه است و به احساس‏ تعهدی گفته می‏شود كه رسانه‏ها و گردانندگان آن‏ها نسبت به ارائه یا عدم ارائه اطلاعات و اخبار احساس می‏كنند. برای تشبیه می‏توان رسالت را رویه حاكم بر فعالیت‏های حرفه‏ای و التزام‏ درونی و عملی به دنبال كردن هدف یا اهداف خاصی در ضمن انجام وظایف ذاتی دانست.)
 
حال كه غرب بیشترین توجه و تكیه خود را بر استفاده از قدرت رسانه برای استحاله فرهنگ ایرانی در فرهنگ لیبرالی غرب و ناتوان قلمداد کردن جمهوری اسلامی ایران قرار داده است، بر ما است كه تمام توان خود را صرف مقابله همه جانبه و نیز حملاتی پیش دستانه در عرصه رسانه نسبت به غرب قرار دهیم. نه اینکه به یار دوازدهم تیم فوتبال معاندین با نظام تبدیل شویم و با گرفتن آب از کره و همچنین ماهی از آب گل آلود سعی کنیم که خود را عریان تر از همیشه در معرض نمایش اجنبیان قرار دهیم. به امید آن روز که همه رسانه های خودشیفته برای ضربه زدن به نظام به رسالت اصلی خود که همانا اطلاع رسانی بدون دخل و تصرف است توجه بیشتر نموده و برداشتها و نتیجه گیریهای حاصل از نوشته های منتشره در خبرنامه های خود را به خوانندگان محترمشان واگذار کنند.
 
 
به هر حال بد نیست که مسئولین برخی روزنامه های کج رفتار امروزی نگاهی هر چند گذرا به چند پاراگراف ذیل هم داشته باشند تا شاید در جهت اصلاح عملکرد خود همت گمارند:
 
رسانه­ ابزاری است كه جریان های اندیشه­ای و ذهنی حاكم بر اجتماع را در عرصه­ی عینی به نمایش می­گذارد. به بیانی دیگر رسانه ها ویترینی از كالاهای فكری و رویدادهای اندیشه­ای جامعه هستند. از سوی دیگر در دو دهه ی اخیر جنگ سخت دچار استحاله و تغییر ماهوی شده و «جنگ نرم» در دستور كار جبهه­ی استكبار قرار گرفته است. بدین ترتیب رسانه نیز از جایگاه و كاركرد نوینی برخوردار شده است. جنگ نرم نبردی میان اندیشه­ها و جریان­های فكری است كه بر اساس پیچیدگی تمدن­ها و جوامع پیچیده می­شود. مطبوعات از ابزارهای موثری است كه می تواند نمودهای خودآگاه و نا خودآگاه جنگ نرم را در جامعه ترویج دهد.
 
چاكوتین بر این باور بود كه برای تأثیر بر افكار عمومی باید از طریق رسانه و ارتباطات فراگیر یك یا چند محركه غریزه اساسی انسان را به شدت تحریك و به سوی هدف­های خاص و تسلط بر افكار عمومی هدایت كرد.همین عوامل موجب شد تا رسانه به مهم ترین ابزار جنگ نرم بدل گردد و جنگ رسانه­ای یكی از جنبه­های برجسته جنگ نرم محسوب شود. جنگ رسانه­ای، جنگی است كه در شرایط صلح به صورت غیر رسمی انجام می­گیرد و به هنگام درگیری­های نظامی نمود بیشتری پیدا می­كند. پیچیدگی­های جنبه­های گوناگون جنگ رسانه­ای موجب شده است تا تصمیم­گیری درباره "طراحی و تدوین استراتژی"،" چارچوب­بندی"،" روش­های كاربردی"،" نحوه عملیاتی كردن هدف­ها و ماموریت­های تعریف شده" و " استفاده از بیشینه توان هر رسانه، با توجه به امكانات انتشار چاپی، صوتی، تصویری، چندرسانه­ای پیوسته" تنها به تیمسارهای نظامی واگذار نشود. جنگ رسانه­ای مقوله­ای است كه همكاری هماهنگ و نزدیك بخش­های نظامی، سیاسی، اطلاعاتی، امنیتی، رسانه­ای و تبلیغاتی یك كشور را می­طلبد. موضوعی که به واقع باید گفت برخی از رسانه های فعال در خاک جمهوری اسلامی ایران یا نسبت به آن بی اطلاعند و یا اگر مطلعند خواسته یا ناخواسته به وظایف خود در خصوص آن عمل نکرده و موجبات تقویت دشمان ایران اسلامی را فراهم می اورند
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها