کد خبر: ۵۲۳۳۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
در حالی که یک گروه تروریستی مسئولیت انفجار انتحاری صورت گرفته در دمشق را برعهده گرفت رئیس هیات ناظران بین‌المللی در سوریه خواهان توقف خشونت‌ها از سوی تمام طرف‌ها در این کشور شد.
ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: گروه تروریستی "جبهه النصرة" در سایت وابسته به القاعده مسئولیت انفجار انتحاری صورت گرفته در روز جمعه در دمشق را به عهده گرفت.

این گروه در ادامه تاکید کرد که انفجار مذکور مانند آنچه که در اخبار منتشر شده آمده در نزدیکی یک مسجد صورت نگرفته بلکه در مکانی نزدیک به محل تجمع نیروهای امنیتی سوریه انجام شد.

این گروه تروریستی همچنین اعلام کرد که انفجار انتحاری به دست ابو عمر الشامی، عامل انتحاری این گروه صورت گرفت. به دنبال انفجار انتحاری دمشق دست کم 11 تن کشته و 28 تن دیگر زخمی شدند.

گروه تروریستی جبهه النصرة پیشتر مسئولیت دو انفجار تروریستی در حلب و دمشق را به عهده گرفته بود.

از سوی دیگر، رابرت مود رئیس هیات ناظران بین‌المللی در سوریه که یک ژنرال نروژی به شمار می‌آید در زمان ورودش به دمشق عنوان داشت که تمام طرف‌های موجود در سوریه باید به خشونت‌ها پایان دهند.

وی در ادامه افزود: از همگان می‌خواهم تا به ما کمک کنند تا خشونت‌های مسلحانه از سوی تمام گروه‌ها در سوریه برای اجرای طرح کوفی عنان فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه متوقف شود.

مود همچنین تاکید کرد: برای اجرای این طرح 30 ناظر در اختیار داریم و امیدواریم که طی روزهای آینده این تعداد افزایش یابد.

وی در ادامه افزود: ناظران بین‌المللی از تمام کشورهای جهان به سوریه می‌آیند تا با همکاری مردم این کشور شرایط را برای زندگی بهتر فراهم کنند. ممکن است که راهکار سیاسی در اختیار داشته باشیم و بتوانیم آن را محقق کنیم.

مود همچنین تاکید کرد: حضور 30 یا 300 و یا هزاران ناظر در سوریه بدون همکاری طرف‌های مختلف هیچ تاثیری نخواهد داشت. وظیفه ما بسیار مهم است.

پیشتر نیز نیراج سینگ، سخنگوی ناظران بین‌المللی در سوریه بر اهمیت توقف تمام خشونت‌ها از سوی تمام گروه‌ها در این کشور تاکید کرده بود.

وی در ادامه افزود: ناظران بین‌المللی به بررسی‌های خود در حمص، درعا، ادلب و دیگر مناطق سوریه ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر، شبکه حقوق بشر سوریه از جامعه بین‌الملل و دبیرکل سازمان ملل خواست تا برای توقف قاچاق سلاح به سوریه تلاش کنند.

این شبکه همچنین از بان کی مون خواست تا افزایش خشونت‌ها را در سوریه از طریق انتقال سلاح به گروه‌های تروریستی مسلح محکوم کند.

خبرگزاری رسمی سوریه نیز در خبری اعلام کرد که افراد مسلح امروز (دوشنبه) به سمت ساختمان بانک مرکزی واقع در میدان السبع بحرات واقع در مرکز دمشق آر پی جی شلیک کردند.

این خبرگزاری همچنین اعلام کرد که حمله مذکور تنها خسارات مالی بر جای گذاشته است. ساکنان دمشق همچنین از شنیده شدن صدای چند انفجار و شلیک گلوله خبردادند.

خبرگزاری سانا گزارش داد که یک گروه تروریستی مسلح به وسیله یک بمب خط انتقال نفت وابسته به شرکت الفرات میان دو روستای محکان و القوریه در استان دیرالزور را مورد هدف قرار دادند.

پیشتر نیز گروه‌های مسلح خطوط انتقال نفت را در مناطق مختلف سوریه مورد هدف قرار داده بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها