کد خبر: ۵۲۲۶۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

رئيس سازمان ثبت احوال كشور گفت: در سال 91 كارتهاي ملي به كارتهاي هوشمند ملي تبديل مي شوند.

به گزارش ايسنا، محمد ناظمي اردكاني در سفر به اراك، در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان مركزي افزود: مزاياي كارت هوشمند ملي اين است كه اين كارت ها قابليت شناسايي افراد در فضاي مجازي را براي سازمان ممكن مي سازد.

وي در ادامه افزود: حافظه كارت هاي هوشمند ملي درحدود 80 بايت است كه سازمان ثبت احوال از 40 بايت آن استفاده مي كند و 40 بايت ديگر براي ساير كارت ها و امكانات ديگر است، سازمان ثبت احوال براي اين كه تعداد كارت هاي هويتي را به يك كارت برساند، بايد بسترهاي لازم آن كه وجود كارت خوان در تمامي نقاط كشور است را آماده كند.

رئيس سازمان ثبت احوال كشور در ادامه افزود: در كشور در حدود 500 ميليون دلار براي انواع كارت هزينه مي شود و اين كارت ها از لحاظ كيفيتي چندان بالا نيستند ولي كارت هوشمند ملي داراي كيفيت بالاتر و ضريب امنيت بيشتري است.

وي در ادامه افزود: رقم سرمايه گذاري براي بدنه اين كارت در حدود 10 تا 15 هزار تومان است كه 5 هزار تومان آن توسط مردم تأمين مي شود و مابقي آن را دولت تأمين مي كند.

رئيس سازمان ثبت احوال كشور در بخش ديگري از سخنانش گفت: از زمان تشكيل ثبت احوال كشور تاكنون 125 ميليون سند ثبت شده كه از اين مقدار 100 ميليون سند در خصوص ولادت و 25 ميليون سند در خصوص وفات بوده است.

به گزارش مهر ناظمي اردكاني گفت: سازمان ثبت احوال در جهت فرهنگ سازي و الگوسازي در صدد است صدور شناسنامه براي شهدا را انجام دهد.

وي افزود: براي گراميداشت شهادت شناسنامه هايي به عنوان نماد هر شهيد در اختيار خانواده هاي آن ها قرار خواهد گرفت.

ناظمي ايجاد گنجينه اسناد هويتي شخصيت هاي بزرگ محلي، شهر، و استان را از ديگر برنامه هاي فرهنگي اين سازمان عنوان كرد و گفت: در اين طرح سندهاي سجلي شخصيت هاي برجسته علمي، ديني، سياسي و شهدا را گردآوري و در مكان مشخصي در معرض ديد علاقمندان قرار مي دهيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها