کد خبر: ۵۲۲۴۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱

فارس، مناظره انتخاباتی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران یکشنبه در دانشگاه تهران بین حمید رسایی و اسدالله بادامچیان برگزار شد.

حمید رسایی در ابتدای جلسه با مهم شمردن دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: جریان سیاسی که فتنه 88 را رقم زد و می‌دانست که اقبال عمومی ندارد و احتمال رد صلاحیت نیز وجود دارد با عدم ثبت نام در صحنه انتخابات حضور پیدا نکرد و کسانی هم که از اصلاحات حضور دارند اقلیت هستند.

وی افزود: تا اینجا اکثریت نمایندگان اصولگرا هستند و مشخص است که اختلاف نظر به وجود می‌آید.

مدیر مسئول هفته نامه 9 دی گفت: در تهران هم رقابت دو جریان وجود دارد ما جبهه متحد را از درون نظام می‌دانیم. ولی بعضی از آنها را شایسته حضور در مجلس نهم نمی‌دانیم.

وی در واکاوی جریانات سیاسی گفت: سرمداران جریان اصلاحات دست همکاری و همسویی به دشمنان نظام را دراز کردند و دست دادند و از نظام خارج شدند و اکنون اقلیت آنها در انتخابات مجلس حضور دارند و در چارچوب‌های تعریف شده نظام مانند ولایت فقیه و قانون اساسی قرار دارند.

 

حمید رسایی در خصوص مواضع جبهه پایداری گفت: جبهه پایداری منتظر بود که مجلس آینده در اصول و مبانی پایبندی بیشتری داشته باشد و مرز بندی شفاف‌تری را نسبت به جریانات سیاسی مثل فتنه و جریان انحرافی اتخاذ کند.

وی گفت: ما اگر بخواهیم عملکرد مجلس یا مجموعه‌ای را نمره دهیم بزنگاه‌هایی وجود دارد که باید در مورد اشخاص فراکسیون‌ها در آن بزنگاه‌ها ارزیابی صورت گیرد. به عنوان مثال زمانی که بحث حقوق مادام العمر مطرح شده باید بررسی کنیم که چه مواضعی توسط چه اشخاصی اتخاذ شده است.

رسایی ادامه داد: این به معنای این نیست که ما دیگران را نفی کنیم ما معتقدیم اثبات "شی نفی ما ادا نمی‌کند" من حیث المجموع نظر ما این است که مجموع جبهه پایداری بهتر است.

در ادامه این مناظره انتخاباتی اسدالله بادامچیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان تفاوت‌های طرح انتخابات اسلامی و غربی گفت: انتخابات در نظام اسلامی با غیر اسلامی متفاوت است. در نظاماتی که مدعی دموکراسی هستند و دموکراسی غربی را دنبال می‌کنند در انتخابات با دید یک تکلیف ملی می‌نگرند.

وی افزود: در انتخابات غربی جنگ احزاب و گروه‌های سیاسی جنگ قدرت است. ولی در نظام اسلامی شرکت در انتخابات یک تکلیف الهی است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مورد این تکلیف الهی گفت: وقتی حضور ما در انتخابات بر اساس تکلیف الهی شد باید جواب خدا و اسلام را بدهیم و برای رای دادن و انتخاب خود، مبانی شرعی و فقهی داشته باشیم از سوی دیگر کسانی که می‌خواهند این بار را به دوش بکشند باید صلاحیت داشته باشند.

وی در مورد تفاوت نامزدهای انتخاباتی در جمهوری اسلامی با سایر کشورها گفت: کسی که در جمهوری اسلامی بخواهد نامزد شود و امانت مردم را به دوش بکشد باید اول ببیند صلاحیت دارد یا خیر؟

ادامه این مناظره انتخاباتی با صحبت‌های حمید رسایی توسط دانشجویان پیگیری شد که مدیر مسئول هفته نامه 9 دی به ادامه صحبت‌های اول خود پرداخت و گفت: ما در سابقه انقلاب شاهد بحران‌هایی از بیرون بودیم. مثل کودتا‌ها، تحریم‌های اقتصادی ،جنگ داخلی اول انقلاب که در 10 سال اول انقلاب بود که مردم پرچم دشمنان را می‌دیدند و می‌شناختند.اما بعدها دشمن با تغییر استراتژیک خود بحران‌های داخلی را مدیریت کرد.

وی در خصوص بحران‌های داخلی گفت: به نظر من اولین بحران درونی آقای منتظری بود که بعدها بعضی ها در آن مردود شدند.

وی افزود: 10 سال بعد یک بحران از درونِ دیگری با پایه گذاری اصلاحات شروع شد که بعد اصولگرایان برای مقابله با اصول‌هایی که اصلاح طلبان قصد تغییر آن را داشتند وارد عرصه جریانات سیاسی شدند و گفتمان اصولگرا و اصلاح طلب شکل گرفت، 10 سال بعد نیز فتنه 88 اتفاق افتاد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هر کدام از این فتنه‌ها که جلوتر می‌رویم تشخیص آن سخت‌تر می‌شود. ما اصولگرایانی را در فتنه 88 داشتیم که جزو ژنرال‌هایی بودند که در فتنه 78در مقابل اصلاحات آمریکایی ایستادند. ولی در نهایت در فتنه 88 سکوت کردند.

رسایی در مورد دلیل سکوت آنها گفت: ساکتین معتقد بودند اگر در فتنه 88 علیه فتنه موضع بگیریم از احمدی نژاد حمایت می‌شود. در صورتی که نتوانستند تشخیص دهند جنگ بر سر ولایت است.

وی در مورد فتنه آینده گفت: با توجه به اینکه ما هر 10 سال فتنه داشتیم پس در آینده هم فتنه خواهیم داشت و معلوم نیست ژنرال‌هایی که الان در مقابل فتنه ایستادند بعدا جز ریزش‌ها باشند.

عضو جبهه پایداری در مورد مواضع این حزب سیاسی گفت: موضع ما این است که اگر کسی در انتخابات و فتنه‌های گذشته توانایی تشخیص درست را نداشته است نمی‌تواند در آینده که فتنه پیچیده‌ تر است به آن اعتماد کرد. همه حرف ما این است نمی‌شود این اشخاص را امام جماعت کرد.

بادامچیان در ادامه مناظره انتخاباتی گفت: در نظام جمهوری اسلامی ماهیت انتخاباتش مانند دیگر انتخابات‌ها است و در انتخابات جمهوری اسلامی نیز شاهد رقابت هستیم.

وی افزود: نظام ما هم آزادی انتخابات دارد و هر کس می‌تواند در این انتخابات شرکت کند. برای این است که در انتخابات شاهد سلیقه‌های مختلف هستیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مورد انتخابات اوایل انقلاب اشاره کرد و گفت: در آن دوران هم حتی نفوذی‌های دشمن هم در انتخابات حضور داشتند که در نهایت با تدابیر حضرت امام رسوا شدند و دیگر نتوانستند ادامه دهند.

بادامچیان در مورد انتخابات‌های جاری نیز گفت: در این انتخابات‌ها برخی اصلاح طلبان تحریم کردند و برخی دیگر علی رغم حضور در انتخابات رای نیاوردند و الان رقابت بین اصولگرایان است. 

وی افزود: نظام اسلامی نمی‌تواند با آدم‌های تنگ نظر مدیریت شود. وقتی حضرت آقا 4 مورد را برای اصولگرایی تبیین می‌کنند درست نیست عده‌ای بگویند ما اصولگرای مطلق هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید به وحدت گفت: این درست نیست که برخی در تقابل با نظر دو نهاد جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز قرار بگیرند و فقط بگویند ما هستیم که متوجه می‌شویم و بحث وحدت را به دلیل تخطی بعضی از اعضاء لیست نادیده بگیرند.

وی افزود: اینکه این اشخاص هر چه می‌خواهند بگویند اشکالی ندارد زیرا در کشور ما آزادی بیان است. ولی رای دهندگان باید توجه کنند که کدام لیست جمع گرا است. بهتر است در مجلس همه سلیقه‌های اصولگرایی در آن وجود داشته باشند زیرا اینگونه جامع‌نگر می‌شود.

بادامچیان در مورد مواضع خود در جریان فتنه گفت: من و دوستان من که در حزب جمهوری اسلامی با میر حسین مخالفت کردیم و در مجلس جزو 99 نفری بودیم که مجلس را ترک کرد. پس شما چطور می‌گویید ما موضع درستی نداشتیم.

وی خطاب به رسایی گفت: شما به جای اینکه وحدت را به هم بزنید. بهتر است بگویید این اشخاص را در لیست قبول نداریم.

حمید رسایی در پاسخ به این سؤال دانشجویان که سنگ محک تشخیص تندروی و کندروی چیست و آیا شما تندرو هستید؟ گفت: من بر اساس نظام جمهوری اسلامی که قانون اساسی دارد و بالاتر ازاین قانون ولایت فقیه دارد جواب این سؤال را می‌دهم. تندروی یعنی جلوتر از ولایت فقیه حرکت کردن و اگر کسی هم عقب‌تر از ولایت فقیه حرکت کند با تندرو فرقی ندارد.

وی در مورد خود گفت: اگر چند سایت، روزنامه و برخی از اشخاص، لقب تندرو را به من نسبت دادند آیا دلیلی بر تندرو بودن من است؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد موضع گیری بعضی از کندروها گفت: شخصی که در سخنرانی خود آقای موسوی را اصولگرا می‌نامند خیلی سرعتش پایین نیست.

وی افزود: کسی که می‌گوید باید به موسوی رای داد چون موسوی رای می‌آورد و ما باید در کنار او باشیم تا بتوانیم او را مدیریت کنیم. این اشخاص قدرت طلب نیستند. من به این اشخاص قدرت طلب می‌گویم و با این شخص نه تنها وارد یک لیست نمی‌شوم بلکه وارد مجلس هم نمی‌شوم.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: من با صراحت می‌گویم چه احمدی نژاد باشد و چه رفسنجانی اگر در مقابل رهبری باشد باید او را ادب کرد. ما عدالت را با ولایت می‌خواهیم. مگر نه اگر بخواهیم در مورد اینکه چقدر آسفالت شده یا نشده صحبت کنیم که روستاهای فرانکفورت از ما جلوتر هستند. بنابراین جبهه پایداری از تندروی مبرا است.

رسایی در مورد صحبت‌های خود با آیت الله مهدوی کنی گفت: خدمت آیت الله مهدوی کنی رسیدم و گفتم اگر شخص یقین داشته باشد که رنگ قرمز روی لباسش خون است ولی مرجع گفت خودکار قرمز است باید چه کار کند. ما در مجلس بعضی‌ها را دیدیدم که در مقابل وقف اموال دانشگاه آزاد سوپر دولوکس کار کردند.

وی افزود: برخی از اصولگرایان خواستار لغو استفساریه بودند ولی ما معتقد بودیم باید تبصره 3 ماده 71 حذف شود که مربوط به حقوق مادام العمر بود.

حمید رسایی از ملاقات مقام معظم رهبری با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای لاریجانی خدمت حضرت آقا رسیدند و حضرت آقا به وی گفتند این داد و بیداهای مجلس برای چیست؟ که آقای لاریجانی توضیحاتی را که عرض کردم به حضرت آقا گفتند و مقام معظم رهبری در جواب به آقای لاریجانی گفتند اینکه مشخص است باید تبصره 3 ماده 71 حذف شود.

اسد الله بادامچیان در ادامه مناظره گفت: شما از حرف‌های رسایی فهمیدید تندروی چیست و مطلق گرایی به چه معنا است. وقتی آقای رسایی می‌گوید همه کارها را ما انجام دادیم نشان از تندروی وی است.

وی افزود: ببینید کسانی که جار و جنجال داشتند چه کسانی هستند و کسانی که با تدبیر در مجلس صحبت کردند چه کسانی بودند. 

عضو جبهه متحد اصولگرایان در انتقاد به صحبت رسایی در مورد سخنرانی یک شخص در کیش گفت: معلوم نیست این شخص چه کسی است که آقای رسایی می‌گوید که آقای رسایی در جواب گفتند باهنر است آقای بادامچیان و اگر شک دارید من حاضرم سی دی سخنرانی باهنر را که در این باره صحبت کرده است به شما بدهم. آیا قول می‌دهید در سایت جبهه متحد اصولگرایان منتشر کنید. بادامچیان در جواب گفت بله اگر شما به ما بدهید حتما منتشر می‌کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مورد مواضع خود گفت: من که سازشکار نبودم و نیستم و آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی را هم که خوب می‌شناسید. پس چطور ممکن است که بر اثر سازش کسی را در لیست وارد کنیم. 

وی افزود: آقای باهنر علیه فتنه راهپیمایی کردند و شعار دادند چطور می‌گویید اینها ساکت هستند آیا این تخریب نیست. شما که تخریب می‌کنید در مقابل حرف‌های آیت الله مصباح یزدی ایستاده‌اید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره قضیه وقف اموال دانشگاه آزاد گفت: ابتدا بگویم من از امضا کنندگان آن نامه نبودم. روز یکشنبه قرار نبود در مورد دانشگاه‌ها آزاد صحبت شود و فقط مجلس می‌خواست در مورد بررسی این موضوع که اموال عمومی می‌تواند وقف شود وارد صحن مجلس شد. ولی بعد از آنکه بحث دانشگاه آزاد مطرح شد نمایندگان مصوبه‌ خود را لغو کرد.

بادامچیان خطاب به رسایی گفت: شما به جای اینکه از اول صحبت در مورد اشخاص صحبت کنید بهتر بود برنامه‌های خود را بگویید و من هم در جواب از برنامه‌های خودم بگویم.

حمید رسایی در جواب به صحبت‌های بادامچیان گفت: شما از جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین صحبت می‌کنید و تاکید دارید مگر آیت الله مصباح یزدی جزء جامعه مدرسین نیست. ما افتخار می‌کنیم که به فرمایشات آیت الله گوش می‌دهیم. ولی تبعیت محض را فقط برای ولایت می‌بینیم و بقیه را باید تشخیص دهیم.

رسایی در ادامه به این سؤال دانشجویان که آیا احمدی نژاد از مشایی جدا است، گفت: احمدی نژاد ابتدا به مشایی اعتماد داشت. ولی آنقدر اعتماد زیاد شد که به اعتقاد رسید.

وی افزود: احمدی نژاد در جریان خانه نشینی به ما گفت من از نظر رهبری اجازه گرفتم تا فکر کنم که ما در جواب به وی گفتیم پس شما با دیگران فرقی نمی‌کنید و الان احمدی نژاد تازه مانند دیگر روسای جمهور شده است و ما از این به بعد برخوردی که با دیگر روسای جمهور داشتیم با احمدی نژاد خواهیم داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای من سؤال است کسانی که در فتنه ساکت بودند چطور در جریان خانه نشینی احمدی نژاد فریاد زدند.

در ادامه این مناظره بادامچیان در مورد صحبت‌های رسایی گفت: پس هر کار خوبی که در مجلس هشتم اتفاق افتاد فقط شما بودید.

وی افزود: آقای رسایی مسئله دانشگاه آزاد را تحریف نکنید من در مورد مسئله دانشگاه آزاد توضیح دادم و همه حرف من این است که تخریب نکنید. شما که از همه ایراد می‌گیرد چرا در مورد مواضع نشریه منتسب به خودتان صحبت نمی‌کنید.

بادامچیان به تیتر "ممکن است کسی مشهور باشد ولی اصلح نباشد" در هفته‌نامه 9 دی اشاره کرد و گفت چرا تکذیبیه آقای فلاح زاده را در هفته نامه خود نیاوردید.

وی درمورد موضع دیگر هفته نامه 9 دی گفت: چرا در هفته نامه خود به بهانه حمایت از برخی از اشخاص کاندیدای مقابله با مردودین فتنه را تیتر زدید که این مخالف حرف مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند تخریب نکنید. 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در مورد ارتباط خود با هاشمی رفسنجانی گفت: برای ما ساختند که موتلفه تابع هاشمی است. این طور نیست ما تابع ولایت هستیم و در کتاب‌هایم نیز بر ولایت پذیری تاکید کردم و ولایت پذیری را اصل اساسی می‌دانم. 

وی افزود: ما نه تابع هاشمی و نه احمدی نژاد هستیم و برنامه ما در حزب موتلفه اسلامی این است که در سالگرد تاسیس این حزب به دیدار ریاست جمهور، ریاست مجمع تشخیص مصلحت، ریاست مجلس شورای اسلامی می‌رویم.

بادامچیان در مورد اینکه آیا جبهه متحد اصولگرایان به وابستگان به قدرت متصل است گفت: آقای قالیباف تا حال یک ریال هم به ما ندادند و حتی شهرداری آقای قالیباف پوستر‌های ما را جمع کرد و اینکه بعضی‌ها می‌گویند شهرداری پوستر‌های ما را توزیع می‌کند تکذیب می‌کنم.

حمید رسایی مدیر مسئول هفته نامه 9 دی در مورد تیتر مورد بحث بادامچیان گفت: این تیتر دقیقا در سایت مقام معظم رهبری است و ما گفتیم صدای آقای فلاح زاده در رادیو معارف نیز هست.

وی افزود: پس از تکذیبیه فلاح زاده با وی تماس گرفتم و دلیل تکذیب را پرسیدم که فلاح زاده به من گفت این تیتر شما مورد رضایت آقای لاریجانی نبود و من در جواب گفتم این به ما ربطی ندارد.

حمید رسایی در مورد اتهام سؤء استفاده انتخاباتی در هفته نامه متبوعش گفت: وقتی که ما استفتا مقام معظم رهبری را برای تیتر به کار ببریم آیا این یعنی سوء استفاده انتخاباتی؟ و در مورد اینکه چرا از تیتر مقابله با کاندیداهای مردود برای حمایت از برخی اشخاص استفاده کردیم باید بگویم چون فضای رسانه‌ای قم خفقان دارند گفتیم بهتر است که از این چند نفر حمایت کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد قضیه وقف اموال دانشگاه آزاد گفت: از همان اول مشخص بود که طرح وقف اموال عمومی برای مسئله وقف اموال دانشگاه آزاد می‌باشد.

وی افزود: وقف یعنی مال خصوصی راعمومی کنید حالا بیاییم در مجلس این موضوع را بررسی کنیم تا آیا اموال عمومی وقف شود یا خیر. این به چه معنا است.

رسایی در مورد جریان انحرافی گفت: من 5 و 6 ساعت در مورد مسائل دینی با مشایی صحبت کردم.

وی به اسلام منهای روحانیت اعتقاد دارد و در مورد نظام ولایت فقیه هم صحبت می‌کنم.

در ادامه این مناظره انتخاباتی اسد الله بادامچیان به دلیل اینکه باید به جلسه کانون هیئت‌های موتلفه می‌رسید با عذر خواهی از طرف مناظره و دانشجویان جلسه را ترک کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها