کد خبر: ۵۲۲۰۲
زمان انتشار: ۲۰:۵۰     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
 بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در بیانیه‌ای با اشاره به ادعای مسئولان اماراتی درباره جزایر سه‌گانه ایرانی تأکید کرد: مسئولان امارات از سرنوشت صدام عبرت بگیرند.
 
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، متن بیانیه بسیج دانشجویی به شرح ذیل است:
 
امروز قدرت و عظمت جمهوری اسلامی ایران به حدی است که استکبار جهانی و عوامل آن به بهانه‌های مختلف سعی در تحت فشار قرار دادن و جو‌سازی علیه جمهوری اسلامی ایران دارند.
 
اظهارات سخیفانه و گستاخانه مسئولان امارات در خصوص جزایر تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی است. ما هشدار می‌دهیم دست از این اقدامات و اظهارات غیرمسئولانه و غیر‌حقوقی بردارند که ملت  و مسئولین جمهوری اسلامی به حقوق مسلم و تمامیت عرضی خود مصمم هستند.
 
لذا در این میان نکاتی چند قابل ذکر می‌باشد:
 
1- رژیم بعث صدام  حسین نیز در ابتدای جنگ تحمیلی این جزایر را به عنوان یکی از بهانه‌های جنگ اعلام کرده بود، بنابراین طرح این مساله حقانیتی را برای رژیم امارات به وجود نمی‌آورد و صورت مساله را عوض نخواهد کرد؛ بنابراین به کسانی که به دنبال ایجاد تنش، تحریف و ادعاهای بی‌اساس در منطقه هستند، توصیه می‌کنیم از سرنوشت سردار قادسیه درس عبرت بگیرند و هشدار می‌دهیم در بازی‌ سیاسی قدرت‌های بیگانه‌ای که پایه‌گذار برخی دولت‌ها در منطقه بوده‌اند، وارد نشوند و حرف‌های بیگانگان را بر زبان نیاورند. امارات بداند در صورت بحران در منطقه خلیج‌فارس، این بحران دامن او را نیز خواهد گرفت.
 
2- اتحادیه عرب که برخلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی و قواعد حقوقی اظهارنظر نموده، بداند مشکل اصلی امروز در جامعه عرب و اسلام مساله بحرین و فلسطین و خون هزاران شهید در این راه است. اتحادیه عرب اگر به دنبال حل بحران است بهتر است از دخالت در امور داخلی سوریه دست بردارد و سران عربستان و امارات را وادار به عدم مداخله نظامی در بحرین و عدم حمایت مسلحانه از آشوبگران سوریه نماید.
 
3- اظهارات مسئول اماراتی که در قالب حمایت از منافع اعراب مطرح شده، تنها در جهت منافع رژیم صهیونیستی است و اهمیت دیگری ندارد. این موضوع را همه مورخان، حقوق‌دانان، تحلیلگران مسائل منطقه و بین‌المللی اذعان دارند که بذر این فتنه را انگلیس‌ها سال‌ها قبل پاشیدند تا آمریکایی‌ها  اکنون از آن بهره‌برداری کنند؛ آمریکا به دنبال دستاویزی است که با ایجاد تفرقه در جهان اسلام اساس و بنیان ماهیت باطل خود که بر مبنای سلطه بر دیگران است، در منطقه پیاده کند و ما هشدار می‌دهیم کشورهای منطقه نباید به این سادگی در این مسیر قرار گرفته و از آن‌ها پیروی کنند.
 
4- جزایر سه‌گانه به هیچ‌وجه قابل مذاکره نبوده و جزو لاینفک خاک ایران است و سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به ابوموسی یک سفر داخلی است و به عنوان یک اقدام مثبت و قابل تقدیر است.
 
در پایان از مسئولان کشورمان می‌خواهیم یک بار برای همیشه به گونه‌ای تصمیم‌گیری کنند که این فکر و اندیشه واهی از ذهن و فکر دولت‌هایی مثل امارات پاک شود و البته اگر دیپلماسی جوابگو نباشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود را نشان خواهند داد و نوکران نظام سلطه راهمچون صدام حسین به جای خود خواهند نشاند و پاسخ دندان‌شکنی به امارات خواهند داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها