کد خبر: ۵۲۱۲۱
زمان انتشار: ۱۸:۳۴     ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱
همزمان با مطرح شدن احتمالاتي در خصوص سقوط کابينه رژيم صهيونيستي و نيز انحلال پارلمان اين رژيم خبرها از تشديد اختلافات و جنگ قدرت ميان مقامات رژيم صهيونيستي حکايت دارد .
آريا،  اويگدور ليبرمن ، وزير امور خارجه رژيم صهيونيستي درباره برگزاري انتخابات زودهنگام پارلماني هشدار داد و تاکيد کرد که اين موضوع به نفع اسرائيل نيست.

اويگدور ليبرمن در عين حال افزود حزب "اسرائيل خانه ما " در صورتي که کابينه، جايگزيني را براي قانون سربازي اجرا نکند، بيش از اين در کابينه حضور نخواهد داشت.
حزب مذکور قانوني را با نام قانون "تال" مطرح کرده است که بر اساس آن تمامي جوانان اسرائيلي موظف به گذراندن دوران سربازي مي‌شوند.
اويگدور ليبرمن خواستار آن شد که ائتلاف کنوني کابينه باقي بماند و انتخابات عمومي در تاريخ خود در سال 2013 برگزار شود.

درخواست حزب  کاديما
اين گزارش در حالي است که رييس حزب صهيونيستي "کاديما" برگزاري انتخابات زود هنگام را در مناطق اشغال شده خواستار شد.
به گزارش رسانه هاي رژيم صهيونيستي ، "شائول موفاز" رييس حزب کاديما بر خلاف نظر آويگدور ليبرمن" وزير امور خارجه اسراييل که برگزاري انتخابات زودهنگام را به نفع تل‌آويو نمي داند، برگزاري اين انتخابات را خواستار شده است.
"موفاز" تهديد کرد،در صورتي که "بنيامين نتانياهو" نخست‌وزير به گفتگو براي تعيين زمان برگزاري انتخابات پارلماني روي نياورد در آن صورت حزب کاديما نيز همانند دو حزب کار و مرتص پيشنهادي را براي جلو انداختن برگزاري انتخابات ارائه خواهد کرد.
موفاز پيشنهاد کرد، انتخابات پارلماني اسراييل 16 اکتبر برگزار شود.
"بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژبم صهيونبستي نيز در پاسخ به درخواست‌ برخي احزاب معارض و تهديدات آويگدور ليبرمن" مبني بر خروج از ائتلاف گفت،هرگز تسليم باج‌خواهي سياسي نخواهد شدو تمايل دارد دوره کابينه خود را تا موعد قانوني انتخابات آينده ادامه دهد .
اين اظهارات نتانياهو در حالي است که برخي فراکسيون‌ها خواستار برگزاري انتخابات زودهنگام شده اند.

احتمال انحلال پارلمان
هشدار ليبرمن در شرايطي است که مطبوعات رژيم صهيونيستي روز شنبه اعلام کردند که برخي شواهد و قرائن بيانگر احتمال انحلال هجدهمين پارلمان اين رژيم و برگزاري انتخابات زودهنگام است.
روزنامه صهيونيستي "يديعوت آحارونوت" نوشت : برخي شواهد و قرائن نشان مي‌دهد که احتمال انحلال هجدهمين پارلمان و برگزاري انتخابات زودهنگام بويژه با توجه به درخواست برخي اعضاي حزب ليکود و تهديدات برخي از طرف‌ها براي خروج از ائتلاف دولتي، وجود دارد.
روزنامه صهيونيستي "جروزالم پست" هم نوشت : در صورت برگزاري انتخابات زودهنگام حزب ليکود به رهبري"بنيامين نتانياهو" در مقابل رقباي خود اکثريت پارلمان را کسب خواهد کرد.
بر اساس نظرسنجي که اين روزنامه منتشر کرد در صورت برگزاري انتخابات زودهنگام حزب ليکود از مجموع 120 کرسي صاحب 31 کرسي خواهد شد در حالي که اصلي‌ترين رقباي اين حزب يعني حزب کار و حزب "اسرائيل خانه ما" هر يک به 15 کرسي دست خواهند يافت.
حزب ميانه‌رو "کاديما " هم که هم اکنون صاحب 28 کرسي است در صورت برگزاري انتخابات زودهنگام تنها به 13 کرسي دست خواهد يافت و پيش‌بيني مي‌شود که حزب تازه تاسيس"آينده" به رياست "يائير لابيد" روزنامه‌نگار سابق نيز به 11 کرسي دست يابد.
اين در حالي است که فراکسيون حزب کار نيز تصميم دارد طرح انحلال پارلمان و برگزاري زودهنگام انتخابات را ارائه کند.

همزمان با مطرح شدن احتمالاتي در خصوص سقوط کابينه رژيم صهيونيستي و نيز انحلال پارلمان اين رژيم خبرها از تشديد اختلافات و جنگ قدرت ميان مقامات رژيم صهيونيستي حکايت دارد .
در اين چارچوب ياول ديسکين ، رئيس پيشين سازمان اطلاعات و امنيت داخلي رژيم صهيونيستي (شين بت ) با بي لياقت توصيف کردن بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي و ايهود باراک وزير جنگ رژيم صهيونيستي به انتقاد از آنان پرداخت .
جنگ لفطي بين مقامات رژيم صهيونيستي در پي تشديد سردر گمي هاي مقامات اين رژيم در خصوص مسائل سياست خارجي و داخلي اين رژيم ،تشديد شده است .
در عين حال ياول ديسکين از وقوع ترورهاي سياسي ناشي از تشديد جنگ قدرت و افزايش افراط گرايي در جامعه صهيونيستي هشدار داد.
ياول ديسکين هشدار داد که يک ترور سياسي ديگر در فلسطبن اشغالي مانند آنچه که در سال 1995 براي اسحاق رابين نخست وزير پيشين توسط يکي از افراطيون صهيونيست روي داد، رخ خواهد داد .
مسائل مذکور بيانگر آن است که تحولات سياسي رژيم صهيونيستي ابعاد خطرناک تري يافته است و بيش از پيش اين رژيم جعلي را به سوي فروپاشي سياسي سوق داده است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها