کد خبر: ۵۱۸۱۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
به دنبال کاهش ارزش دلار قیمت جهانی نفت در پایان معاملات هفته گذشته با افزایش ۳۷ سنتی به 120.02 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از پایگاه اینترنتی ایست دی، با کاهش میزان رشد اقتصادی آمریکا  در سه ماهه ابتدایی سال جاری میلادی در مقایسه با پیش بینی های قبلی صورت گرفته و سقوط ارزش دلار، روز جمعه بهای نفت خام آمریکا افزایش یافت.

ارزش دلار در برابر یورو طی روز جمعه بیش از یک سنت کاهش داشته است.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه ابتدایی سال 2012، حدود 2.2 درصد افزایش یافته که پایین تر از رشد 3 درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه انتهایی سال 2011 است. این میزان رشد همچنین کمتر از پیش بینی های بالاتفاق تمام کارشناسان در مورد رشد 2.3 تا 2.5 درصدی تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه ابتدایی امسال بوده است.

با این حال، کاهش رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا موجب کاهش ارزش دلار شد. شاخص دلار  که  تابعی از عملکرد واحد پول آمریکا در برابر سبدی از واحد های پولی است، حدود 0.6 درصد افت داشت.

همچنین به دنبال بیانیه فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه، و امیدواری سرمایه گذاران به سیاست های تسهیل پولی بیشتر، روند افزایشی بهای نفت خام ادامه یافت.

بهای نفت شیرین و سبک در بازار نیویورک، برای تحویل در ماه ژوئن با 38 سنت افزایش (0.36 درصد رشد) به 104 دلار و 93 سنت در هر بشکه رسید. بر این اساس، بهای نفت در طی این هفته 1 دلار و 88 سنت، معادل 1.82 درصد رشد را تجربه کرده است.

اما تحلیلگران انتظار دارند، با توجه به افزایش میزان عرضه نفت در بازار که در پی افزایش میزان تولید لیبی و کاهش تنش ها بر سر برنامه هسته ای ایران حاصل شده، در هفته های آینده بهای نفت با کاهش قیمت مواجه شود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز جمعه گزارش داد که عرضه نفت و سوخت در جهان در ماه های مارس و آوریل  هر روز به میزان 500 هزار بشکه بیش از تقاضا بوده است، که این مسئله نگرانی های ناشی از احتمال اختلال در عرضه نفت ایران را کاهش می دهد.

اما در بازار لندن، بهای نفت برنت متاثر از کاهش رتبه اعتباری اسپانیا، برای تحویل در ماه ژوئن با 37 سنت افزایش به 120 دلار و 2 سنت در هر بشکه رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها