کد خبر: ۵۱۸۱۱
زمان انتشار: ۱۲:۴۱     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
العالم، روزنامه اماراتي "الخليج" در مطلبي تحت عنوان "آمريكا به بهانه توسعه و سازندگی، دست اسرائيل را براي توسعه طلبي در كشورهاي حوزه رودخانه نيل باز مي گذارد" نوشت: منابع سياسي در واشنگتن گزارش دادند که اجراي عملي طرح رژيم صهيونيستي با حمایت آمریکا براي كنترل بر آب رودخانه نيل وارد مراحل نهايي شده است.

به نوشته الخلیج، این منابع سیاسی افزودند که سرمايه جزئي پروژه هاي توسعه كشاورزي رژیم صهیونیستی در كشورهاي حوزه رودخانه نیل به نیابت از آمریکا تأمين شده است و ما در دهه كنوني شاهد تسلط بي سابقه رژيم صهيونيستي از نظر سرمايه گذاري در اين منطقه خواهيم بود و اين در حالي است كه در گذشته پاي اين رژيم به كشورهاي مذكور باز نشده بود.

این روزنامه نوشت: آمريكا اخيرا در يك نشست محرمانه، توافقنامه اي را با رژيم صهيونيستي امضا كرد كه براساس آن واشنگتن دست اين رژيم را براي فعاليت در آفريقا بازخواهد گذاشت.

به نوشته الخلیج، اين توافقنامه ميان آژانس توسعه بين المللي آمريكا "يو اس ايد" و همتاي صهیونیستی آن موسوم به "ماشاف" امضا شد كه براساس آن، توسعه كشاورزي در كشورهاي اوگاندا، اتيوپي، تانزانيا و رواندا متمركز خواهد بود.

اين روزنامه به نقل از منابع خود در واشنگتن افزود: این فرصت زمينه را براي نفوذ رژيم صهيونيستي فراهم خواهد كرد زيرا براساس اين توافقنامه، آمريكا در اين راستا سرمايه گذاري خواهد كرد و كنگره آمريكا نیز با اختصاص بودجه نامحدود به اين طرح موافقت كرده است.

به گفته اين منابع، كنگره آمریکا اولين نهادي بود كه طرح مذكور را آغاز كرد و براساس آن، دست رژيم صهيونيستي براي فعاليت در آفريقا به طور كامل بازخواهد بود.

این طرح توسط هاوارد بيرمن نماینده حزب دموکرات در كنگره و عضو بارز كميته سياست خارجي پيشنهاد شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها