کد خبر: ۵۱۷۲۴
زمان انتشار: ۰۱:۴۴     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱
«خاتمي پيش از اين چند شرط را اعلام كرده بود اما در ملاقات قبلي با من گفت هيچ شرطي براي انتخابات ندارد».
اين مطلب را «غلامعلي-ر» كه ارتباطاتي را با برخي محافل و رسانه هاي نقش آفرين در فتنه سه سال پيش دارد، عنوان كرده است. وي با مرور برخي شرط گذاري هاي خاتمي در زمينه آزادي بازداشت شدگان و برگزاري انتخابات آزاد، به شركت ناگهاني رئيس دولت اصلاحات در انتخابات مجلس نهم مي پردازد و مي نويسد: سر و بدنه جريان اصلاح طلب بايد بيش از اين از مواضع و ديدگاه هاي هم مطلع باشند كه با يك حركت مثل رأي خاتمي تغييري در ارتباط، اعتماد و اعتقاد اين دو به هم ايجاد نگردد.
وي با اذعان به پافشاري طيفي از اصلاح طلبان به تحريم انتخابات مجلس همسو با طيف ضد انقلاب نظير رضا پهلوي و نوري زاده و... مي نويسد: خاتمي هماهنگي ناخودآگاه با طيف گسترده ضد انقلاب را به واسطه حضور خود در انتخابات مجلس به هم زد. او هيچ شرطي براي اين حضور نگذاشت و مطالبه اي نداشت. من به درستي در ملاقات قبلي ام با او به ياد دارم كه در جمله اي معنادار و پرابهام گفت هيچ شرطي براي حضور در انتخابات ندارد.
«غلامعلي-ر» اقدام خاتمي را مصلحت اصلاح طلبان دانست اما نوشت: اين حضور براي خاتمي پرهزينه بود و بايد از سوي حاكميت قدر دانسته شود. او با رأيي كه داد فشار زيادي را متحمل شد. بسياري كه حق داشتند قبل از شركت او در انتخابات، دلايل شركت او را بدانند- و ندانستند- با مشاهده حضور خاتمي در پاي صندوق رأي رنجيدند. بعضي ها هم با توجه به طيف متنوع و متكثر جريان اصلاح طلبي، از او فاصله گرفتند و يا به عبارتي عبور كردند.
وي در اين نوشته توضيح نمي دهد كه چرا راهبرد اصلاح طلبان در زمينه تحريم و عدم شركت در انتخابات با عناصر فاسدي چون رضا پهلوي و عليرضا نوري زاده عيناً منطبق شد؟ و چرا خاتمي براي حضور متعارف در انتخابات بايد به آن طيف منحط توضيح مي داد؟ اگر تعبير عباس عبدي درست است كه تندروهاي سبز (طيف هايي نظير سازمان منافقين) دنبال خودكشي و انتحار خاتمي به واسطه عدم شركت در انتخابات بودند، چرا بايد خاتمي بدهكار آنها باشد يا به آنان توضيح بدهد؟
از سوي ديگر طبيعي ترين اتفاق، حضور بدون شرط گذاري در انتخابات است و نه شرط گذاري بي حاصل و بي پشتوانه. بنابراين اگر كساني پس از 3 سال كوبيدن به بن بست، فهميده اند كه نبايد براي نظام شرط بگذارند و از فتنه گران بازداشتي حمايت كنند، كار شگفتي نكرده اند.
منبع: کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها