کد خبر: ۵۱۶۷۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۱
فرماندار اسبق نبراسکا:
فرماندار اسبق نبراسکا در مقاله ای در یک روزنامه آمریکایی با تأکید بر فاجعه بار بودن هر گونه حمله نظامی علیه ایران هشدار داد: دولتمردان واشنگتن نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنند.

فارس، "باب کری" فرماندار اسبق ایالت نبراسکا در مقاله ای در روزنامه "هافینگتون پست" تأکید کرد: حمله به ایران یک فاجعه خواهد بود.

وی در این مقاله نوشت: این روزها در واشنگتن صحبت از حمله به ایران زیاد به میان می آید. اگرچه درباره این گزینه هنوز آنچنان با صراحت و برجسته سخن گفته نمی شود، اما افرادی در واشنگتن هستند که در حال طراحی کردن این حمله هستند، پس من در این که با صراحت از این موضوع سخن بگویم و درباره عواقب آن هشدار بدهم، تردید نمی کنم.

فرماندار اسبق نبراسکا در ادامه با اشاره به فیلمی در که ابراز مخالفت خود با حمله به ایران تهیه کرده از مخاطبان خود خواست تا این فیلم را مشاهده کنند و در مخالفت با این حمله به وی و کمپینی که طراحی کرده ملحق شوند.

کری همچنین تأکید کرد: آمریکا نیازمند آن است تا قابلیت های خود را افزایش دهد تا بتواند با چالش های بسیاری که با آن مواجه هستیم غلبه کند. ما به کسانی در واشنگتن نیاز داریم که منافع کشور را به منافع حزب خود ترجیح می دهند نه برعکس.

فرماندار اسبق ایالت نبراسکا با تأکید بر اهمیت تصمیمات اتخاذ شده در زمینه سیاست خارجی نوشت: ما می توانیم با افزایش قابلیت ها و توانایی هایمان در زمینه سیاست خارجی آغاز کنیم. من این فرصت را داشته ام تا در لباس تفنگدار نیروی دریایی در جنگ ویتنام، خدمت در کمیته اطلاعاتی سنا و همچنین کمیسیون بررسی حادثه یازده سپتامبر این موضوع را که به چه قیمتی باید از کشورم دفاع کنم، شخصا تجربه کنم.

وی در ادامه با اشاره به هزاران آمریکایی قربانی شده در جنگ های افغانستان و عراق و تریلیون ها دلاری که مالیات دهندگان آمریکایی برای این جنگ ها هزینه کردند، تأکید کرد: می توانم به جرأت به شما بگویم یکی از بهترین راه ها برای دفاع از آینده مان این است که از تکرار اشتباهات گذشته بپرهیزیم. به اعتقاد من هر گونه حمله نظامی به ایران اوضاع را به گونه ای تغییر خواهد داد که جنگ های بسیار پرهزینه افغانستان و عراق در برابر آن بسیار ناچیز به حساب خواهند آمد.

این سناتور اسبق آمریکایی با اشاره به عزم راسخ و اتحاد ملت ایران در دفاع از کشورشان تأکید کرد: ایران در حال حاضر حدود 80 میلیون نفر جمعیت دارد که اگر بخواهیم به آن حمله کنیم باید دست کم یک میلیون نفر از نیروهای ارتش خود را به جنگ با آنها بفرستیم، این در حالی است که برای جنگ عراق تنها 250 هزار نفر از زنان و مردان نظامی ما اعزام شده اند. این اشتباهی است که ما از عهده آن بر نمی آییم.

در حال بسیاری از کاندیداهای جمهوریخواه که در رقابت های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شرکت کرده اند، از ایران به عنوان یک کارت بازی در این رقابت ها استفاده کرده و هر یک تلاش می کنند تا با اتخاذ موضعی تندروانه تر در قبال ایران حمله به تأسیسات هسته ای این کشور را تنها گزینه موجود نشان دهند.

این در شرایطی است که برخلاف ادعاهای کشورهای غربی که مدعی هستند ایران به دنبال تولید تسلیحات هسته ای است، جمهوری اسلامی بارها و بارها تأکید کرده که اهدافی کاملا صلح آمیز را دنبال می کند و همواره نیز در راستای توافقات متقابل با آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل کرده است.

باب کری از سال های 1983 تا 1987 فرمانداری ایالت نبراسکا را عهده دار بوده و پس از آن نیز تا سال 2001 در کنگره آمریکا به عنوان سناتور فعالیت کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها