کد خبر: ۵۱۶۲۷۵
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۰۵ آبان ۱۴۰۱
بلومبرگ با استناد به نظرسنجی اخیر شرکت تحقیقات بازار (IRI) در ایالات متحده گزارش داد که حدود ۷۱ درصد از مصرف کنندگان اتحادیه اروپا عادات خرید خود را تغییر داده‌اند تا بتوانند همچنان غذا را تأمین کنند.

به گزارش پایگاه 598، تسنیم به نقل از راشاتودی، بلومبرگ روز دوشنبه با استناد به نظرسنجی اخیر شرکت تحقیقات بازار (IRI) در ایالات متحده گزارش داد که حدود 71 درصد از مصرف کنندگان اتحادیه اروپا عادات خرید خود را تغییر داده‌اند تا بتوانند همچنان غذا را تأمین کنند.

بر اساس این گزارش، «خستگی تورمی» در این منطقه «رفتارهای مقابله‌ای» را در پی داشته که از دهه 1970 و 1980 مشاهده نشده است، رفتارهایی مانند حذف برخی وعده‌های غذایی، کاهش هزینه‌ها برای خرید مواد غذایی، خرید کالاهای تاریخ گذشته یا اقلام با قیمت‌های پایین.

حدود 58 درصد افراد در این نظرسنجی مجبور به کاهش خرید اقلام ضروری شده‌اند و 35 درصد از پس انداز شخصی خود استفاده کرده‌اند یا برای پرداخت قبوض وام گرفته‌اند.

بیشتر بخوانیدتورم در 18 کشور اروپایی 2 رقمی شد
آناندا روی، معاون ارشد شرکت تحقیقات بازار، در توضیح این موضوع گفت: بدیهی است که تمایل مصرف کنندگان برای هزینه کردن کاهش یافته... و احتمال جهش شدید قیمت‌ها با توجه به هزینه‌های بالای مواد اولیه و قیمت‌های پر نوسان انرژی افزایش یافته است.

بیش از نیمی از پاسخ دهندگان نیز اعلام کردند که قصد دارند سفارش غذا از بیرون را کاهش دهند، در حالی که 47 درصد نیز گفتند که رفت و آمد به رستوران‌ها و کافه‌ها را کاهش خواهند داد.

روی پیشنهاد کرد از آنجایی که احتمال کاهش تورم در آینده نزدیک وجود ندارد، هم مصرف کنندگان و هم خرده فروشان باید خود را با واقعیت های جدید وفق دهند.

وی اظهار داشت: تصمیم‌های دشواری برای خریداران درباره کارت‌ها وجود دارد، و خرده‌فروشان و برندها بهتر است نگاهی طولانی و سخت به نحوه پاسخگویی به نیازهای خریداران داشته باشند.

آژانس آمار یورواستات هفته گذشته گزارش داد که رشد قیمت‌ها در اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل به بالاترین حد خود یعنی 10.9 درصد رسید. این افزایش همچنان ناشی از هزینه های غذا، سوخت و انرژی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها