کد خبر: ۵۱۶۱۱
زمان انتشار: ۱۹:۰۳     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱

عصر دوشنبه خبرگزاري مهر نامه سرگشاده‌اي را خطاب به آيت‌الله مصباح يزدي بر روي خروجي خود قرار داد كه در اين نامه علاوه بر هتک حرمت علامه مصباح یزدی و تكرار اتهام‌زني‌ها عليه جبهه پايداري انقلاب اسلامي، تعابير خطرناك و بي‌سابقه‌اي به اين جبهه و به‌طور غير مستقيم به آيت‌الله مصباح نسبت داده شد.

به گزارش رجانيوز، در اين نامه كه به‌دليل بدون امضا بودن، عملاً بايد شب‌نامه تلقي شود و تاكنون نيز هيچ شخصيت حقيقي و حقوقي مسئوليت آن را نپذيرفته است، آیت الله مصباح یزدی به ایجاد شکاف میان نیروهای انقلاب متهم و ادعا شده است كه اعضای جبهه پایداری در جلسات خود از ایشان به‌عنوان قائم مقام رهبری نام می‌برند.

پيش از دور اول انتخابات مجلس نهم نيز شب‌نامه‌ي مشابهي كه آن مورد نيز بدون امضا و صرفاً با عنوان جمعي از دانشجويان دانشگاه امام صادق عليه السلام بود، عليه جبهه پايداري و آيت‌الله مصباح منتشر شد كه مسئول بسيج دانشجويي اين دانشگاه، چنين روش‌هايي را نشانه ضعف افرادي دانست كه با تابلو و شعارهای مقدس دست به چنین اعمالی می‌زنند، اما در همان دور از انتخابات نيز فرد مشخصي مسئوليت اين نامه را برعهده نگرفت.

اما در شب‌نامه موهن جديد عنوان شده است: «اگر این چنین است -که هست- چرا جبهه پایداری که بعضاً در جلسات خصوصی برای شما جایگاه قائم مقامی رهبری قائل می‌شوند و شما را رهبر معنوی خود می‌دانند و خود را مطیع محض شما می‌شمرند، دست در دست اعضای این گروه انحرافی دارند و یکی‌شان جلسات منظم با سرکرده این گروه دارد و دیگری مشاور این گروه است و به جای آنها پروژه افتتاح می‌کند و آن یکی در جلسه سوال از رییس جمهور از جواب‌های کم ادبانه او قهقه مستانه می‌زند و از تذکرات نمایندگان می آشوبد؟»

به‌دنبال انتشار اين نامه، آيت‌الله مهدوي‌كني رئيس دانشگاه امام صادق عليه السلام بلافاصله صبح سه‌شنبه در جلسه هيئت رئيسه اين دانشگاه از انتشار چنين نامه‌هايي به‌شدت انتقاد كرد و انتشار اینگونه متن‌ها را نشانه ضعف افراد بر شمرد. وي با يادآوري بي‌نام و نشان بودن اين نامه منتسب به دانشجويان دانشگاه تحت مديريت خود، به فضاي دشوار مبارزه در دوره طاغوت اشاره و خاطر نشان كرد كه حتي در همان دوره نيز علما هر گاه مي‌خواستند اعلاميه يا بيانيه‌اي بدهند، با شهامت نام خود را به‌عنوان امضا پاي آن مطلب قرار مي‌دادند.

آیت الله مهدوی کنی همچنین معاونت دانشجويي دانشگاه امام صادق علیه السلام را مأمور كرد تا ضمن رسيدگي به اين موضوع با افرادي كه عامدانه به دنبال تخريب فضاي اخلاقي و علمي دانشگاه هستند، برخورد كند.

اگرچه رئيس دانشگاه امام صادق عليه السلام كه هدايت معنوي تشكيلات جبهه متحد اصول‌گرايان را نيز برعهده دارد، بارها از تخريب جبهه پايداري از سوي رسانه‌هاي منتسب به اين جريان انتقاد كرده و در مورد اخير نيز دستور شناسايي افرادي را كه شب‌نامه موهن را صادر كرده‌اند به مسئولين دانشگاه داده است، اما به نظر مي‌رسد هم به‌طور عامدانه اين سخنان راه‌گشا در  رسانه‌هاي مدعي اصول‌گرايي به‌طور كاملاً اتفاقي! بايكوت مي‌شود و هم به صورت معناداري اراده‌ي ويژه‌اي براي شناسايي عوامل اين بي‌اخلاقي‌ها وجود ندارد. به نحوی که سایت رسمی جبهه متحد اصولگرایان، تا امروز حاضر به درج خبر واکنش آیت الله مهدوی کنی پیرامون هتک حرمت به علامه مصباح یزدی در سایت خود نشده است.

اين در حالي‌است كه سال گذشته همين رسانه‌هاي خاص با آگرانديسمان يك جزوه پاسخ به شبهات، به‌طور مداوم در طول چند هفته به حمله عليه جبهه پايداري با ادعاي تخريب آيت‌الله مهدوي كني در اين جزوه پرداختند، بدون اينكه نيازي بدانند كه مشخص كنند كجاي اين جزوه تخريب عليه رئيس مجلس خبرگان بوده است.

با اين حال، در شب‌نامه جديد مطلبي عنوان شده كه دستگاه‌هاي نظارتي و قضايي بايد به‌طور فوري منتشر كنندگان اين ادعاي اساساً كذب را شناسايي و ريشه‌هاي اين طراحي‌ها را روشن كنند. در اين شب‌نامه ادعا شده كه جبهه پايداري، آيت‌الله مصباح را قائم مقام رهبري مي‌داند. اين ادعاي خطرناك كه به جبهه پايداري نسبت داده شده با توجه به سوابق قبلي و نقل قول‌هاي محفلي جريان‌هاي انحصارگراي مدعي اصول‌گرايي، مي‌تواند نوعي زمينه‌‌سازي براي حذف جبهه پايداري با برچسب‌هاي امنيتي پس از ناكامي در حذف اين جريان انقلابي از طريق ساز و كار سياسي و انتخابات باشد.

ريشه اين اتهام‌زني‌ها در جلسات محفلي انحصارگراياني است كه آقاي الياس نادران 17 اسفند سال گذشته (تنها پنج روز پس از انتخابات) به‌دنبال مشاهده نتيجه آرا و پيروزي قاطع گفتماني جبهه پايداري نتوانست خود را نگه دارد و در قالب متني كه سايت الف متعلق به آقاي احمد توكلي آن را منتشر كرد، بخشي از اين درونيات را بيرون ريخت و نوشت: «با تسامح و در بهترین حالت می توان گفت که نگاه این جریان موازی به مجلس نهم سکوی پرشی برای ریاست جمهوری است و البته در تحلیل نگران کننده‌تر بیم آن می رود که این جریان موازی به فراتر از ریاست جمهوری بیاندیشد. مقابله با شکل گیری چنین جریان خطرناکی باید در دور دوم انتخابات کلید بخورد.» (اگرچه آقاي نادران به‌دنبال افشاگري‌هاي رسانه‌هاي انقلابي مجبور به عقب‌نشيني و عذرخواهي نصفه و نيمه شد اما مشابه اين گزافه‌گويي‌ها بارها از سوي هم‌طيفي‌هاي اين جريان در محافل و مجالس مختلف نقل قول شد)

 به نظر مي‌رسد تعلل دستگاه امنيتي و قضايي كشور در شناسايي و برخورد با افرادي كه به‌طور سازمان‌دهي شده اين شايعات خطرناك را مطرح مي‌كنند، بايد به‌طور جدي‌تري برخورد كنند. اين وظيفه مصداق قطعي بيانات رهبر معظم انقلاب در روز اول فروردين سال جاري است مبني بر اينكه "اين رسانه‌هاى الكترونيكى و اينترنتى متأسفانه موجب شده است كه افراد بى‌محابا عليه يكديگر حرف بزنند، بد بگويند. بايد از طرف مسئولين كشور براى اين هم يك جورى تدبير بشود. ولى عمده اين است كه خود ما مردم، خودمان را مقيد كنيم به اخلاق اسلامى؛ خودمان را مقيد كنيم به قانون."

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها