کد خبر: ۵۱۴۷۶
زمان انتشار: ۱۶:۱۹     ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۱
یک پایگاه عرب زبان با اشاره به دعوت رئیس پلیس دبی درباره تشکیل شبه نظامیان سنی برای سرکوب قیام مردم بحرین به بررسی ابعاد خطرناک این موضوع پرداخته است.

مهر، پایگاه نهرین در مطلبی با اشاره به درخواست رئیس پلیس دبی برای تشکیل شبه نظامیان سنی علیه شیعان در بحرین آورده است: در دعوتی بسیار خطرناک یکی از رهبران امنیتی کشورهای حوزه خلیج فارس یعنی امارات خواستار تاسیس شبه نظامیان سنی و اعزام آنها به بحرین برای کمک به آل خلیفه در سرکوب قیام مردمی بحرین شد.

این پایگاه می افزاید: ناظران امور منطقه این دعوت را عجیب ترین درخواستی که ممکن است از سوی یک رهبر امنیتی و مسئول عالی رتبه کشورهای حوزه خلیج فارس مطرح شود دانسته اند.

پایگاه فوق می نویسد: این دعوت در راستای طرح سعودی-ترکی با مشارکت فعالانه قطر برای ایجاد فتنه طایفه ای در منطقه است تا به فعالیتهای گروههای وهابی و افراطی و بی ثباتی در منطقه مشروعیت داده شود.

این پایگاه می نویسد: نگران عمده ای که در این باره وجود دارد این است که ضاحی خلفان رئیس پلیس دبی در این باره چراغ سبزی از مقامات امارات دریافت کرده باشد.

پایگاه فوق آورده است: ناظران نگرانند که این درخواست دعوتی از افراطی های سنی به ویژه وهابیون برای شرکت در ایجاد شبه نظامیانی باشد که امارات آنها را حمایت مالی کند و به بحرین اعزام کند.

این پایگاه می افزاید: این دعوت رئیس پلیس دبی همزمان با طرحهای قطر-سعودی ها و ترکیه در سوریه برای سرنگونی نظام بشار اسد و نیز طرحهای فتنه افکنانه درعراق به ویژه پس از ملاقاتهای اخیر مقامات این کشورها با طارق الهاشمی معاون تحت تعقیب رئیس جمهوری عراق صورت می گیرد.

پایگاه مذکور در پایان می نویسد: سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا دعوت ضاحی خلفان برای تاسیس شبه نظامیان سنی نشانه ای بر دخالت امارات در طرحهای فرقه ای است؟ به ویژه که برادر صلاح عباس شهید بحرینی عامل مرگ وی را مزدوران اماراتی دانسته بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها