کد خبر: ۵۱۳۴۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
در مناطق مختلف جهان از جمله در کشورهای منطقه و در مدینه منوره و شرق عربستان تا در سوئد و ملبورن استرالیا برنامه سوگواری حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.
فارس، در پایان دو دهه عزاداری شیعیان جهان در سوگ شهادت حضرت زهرا(س) امشب و فردا در نقاط مختلف جهان شیعیان در سوگ حضرت زهرا(س) می‌گریند.

بنابر این گزارش، در مدینه منوره هر چند بیشتر عزاداری‌ها بر اساس روایت 75 روز صورت می‌گیرد اما خبرها از این شهر حاکی از برگزاری این مراسم در این شهر دارد.

بنابر این گزارش در منطقه شرقی عربستان سعودی و در قطیف و احساء نیز مراسم سوگواری برگزار می‌شود که مهمترین آنها در سیهات است.

امشب در مسجد الجواد(ع)، در حسینیه «ملاعلی» در منطقه الدیره، حسینیه ام‌معین و حسینیه السهو در شهر سیهات برنامه‌های متعددی برگزار خواهد شد.

بنابر این گزارش، عزاداری در حسینیه ام‌معین شهر سیهات به صورت زنده در آدرس « www.justin.tv/ummo3een» پخش می‌شود.

 * برگزاری مراسم با عنوان «از صلابت فاطمی(س) تا مقاومت شهید محمد باقر صدر» در عراق

در همین حال در شهر ام‌حمام و در حسینیه «قیصوم» این شهر و حسینیه رسول الاعظم(ص) شهر الترکیه نیز مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) برگزار خواهد شد.

در همین حال از عراق نیز خبر می‌رسد علاوه بر مراسم‌های عادی در شهرهای کربلا، نجف اشرف، کاظمین، کوفه و حله و دیگر شهرهای عراق، مراسمی با عنوان «از صلابت فاطمی(س) تا مقاومت شهید محمد باقر صدر ملت‌ها راه تغییر را ادامه می‌دهند» را برگزار می‌کند.

این برنامه که جشنواره‌ای برای نخستین سال خواهد بود توسط موسسه «امامین کاظمین» انجام می‌شود روز پنجشنبه آغاز خواهد شد و در آن شخصیت‌های دینی و سیاسی عراق حضور خواهند داشت.

همچنین در شهر مالمو در جنوب سوئد مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) فردا توسط مرکز اسلامی شیعی این شهر در مصلای حسینی در خیابان «اگد» برگزار خواهد شد و در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز ادامه خواهد یافت.

در ملبورن استرالیا و در مرکز امام حسن(ع) این شهر نیز که در جاده راه‌آهن قرار دارد مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) فردا چهارشنبه برگزار می‌شود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها