کد خبر: ۵۱۲۶۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۷     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۱
یکی از مقامات ارشد دفاعی آمریکا از ایجاد سرویس جدید دفاع مخفی در پنتاگون و تغییر تمرکز عوامل جاسوسی وزارت دفاع از جنگ های عراق و افغانستان روی تهدیدات امنیت ملی آمریکا در سراسر جهان خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی "لس آنجلس تایمز"، یکی از مقامات ارشد دفاعی آمریکا روز گذشته اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سرویس جاسوسی خود را بعد از یک دهه تمرکز عمده روی جنگ های عراق و افغانستان، با هدف شناسایی و هدف گیری تهدیدات امنیت ملی آمریکا در سراسر جهان سازماندهی مجدد می کند.

بر اساس اعلام این مقام ارشد دفاعی آمریکا که تمایلی به افشای نامش نداشت، با این هدف صدها نفر از افسران اطلاعاتی آمریکا که به طور خاص جهت مدیریت عوامل و شبکه های عامل آموزش دیده اند به همراه تحلیلگران سرویس اطلاعاتی پنتاگون به "سرویس دفاع مخفی" جدید پنتاگون منتقل خواهند شد.

این مقام دفاعی در ادامه گفت که این سرویس نوپا در پنتاگون (سرویس دفاع مخفی) قرار است در زمینه جمع آوری و توزیع اطلاعات درباره شبکه های تروریستی خارجی، گسترش تسلیحات هسته ای و سایر اهداف سخت، همکاری نزدیکی با افسران سازمان اطلاعاتی آمریکا (سیا) که در سفارتخانه های خارجی آمریکا مستقر هستند، داشته باشند؛ در ادامه اظهارات این مقام دفاعی در ادامه با اشاره به پوشش جهانی ماموریت سرویس جدید دفاع مخفی آمریکا گفت که تعداد ماموران در سرویس جاسوسی جدید پنتاگون در سال های آتی افزایش خواهد داشت.

در ادامه این خبر آمده است که این احتمال وجود دارد که برخی از جاسوسان جدید برای اهدافی با اولویت های اطلاعاتی از جمله در آفریقا و خاورمیانه که القاعده و گروه های وابسته به آن فعال هستند، تعیین شوند و برخی دیگر برای اهداف هسته ای در کره شمالی و ایران و یا با هدف ارتش در حال گسترش چین به کار گرفته شوند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه خبر خود آورده است: هدف از این ابتکار عمل (ایجاد سرویس دفاع مخفی جدید پنتاگون) که هفته گذشته از سوی "لئون پانتا" وزیر دفاع آمریکا تائید شده است، تقویت نقش پنتاگون در استخدام و مدیریت جاسوسان و همچنین استفاده از افسران نظامی آموزش دیده جهت مدیریت عوامل و شبکه های عامل و تحلیلگران در شرایط دشوار است؛ ماموریتی که سیا دهه هاست بر آن تسلط دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها